Fiat Croma – test promotor.ro

Autor: Cosmin Iordache acum 11 ani Test drive

VEZI TOATE FAMILISTELE DIN TESTUL PROMOTOR.RO

Fiat Croma - interior premiumLa interior este concludentă influenţa lui Fiat Bravo, existând multe puncte comune, dar Fiat Croma este un produs mai matur şi are o tentă premium mai pregnantă decât fratele mai mic. Fiind un model altruist prin definiţie, planşa de bord nu este îndreptată spre şofer şi nici ceasurile de bord nu sunt încadrate în cilindri. În schimb, italienii ştiu cum să ia ochii cu detalii stilistice sportive.

Cea mai evidentă dovadă de flirt cu şoferii sensibili la sportivitate este volanul gros, cu suporturi de degete proeminente, care pare mai degrabă o schiţă a unui designer de la Maranello decât opera unui creativ din Torino.

Dar schimbătorul plasat sus pe consolă te readuce cu picioarele pe pământ şi îţi reaminteşte că eşti într-un vehicul spaţios familial. Deci mai bine să trecem în revistă aspectele familiste.

Spatiu bun la capSpaţiul din habitaclu este suficient, dar nu există foarte multe locaţii în care să îţi depozitezi mărunţişurile, sau cel puţin nu la fel de multe ca în Toyota Avensis. Cotiera este foarte adâncă şi poţi stoca multe CD-uri, având o formă de paralelipiped cu bază destul de îngustă. Pentru cei moderni, maşina vine în standard cu intrare de USB, deci poţi renunţa la pachetul voluminos de CD-uri.

Poziţia la volan este mai înaltă decât la un break normal, dar mai joasă decât la un monovolum, caracterul hibrid fiind evident şi din perspectiva celui care stă la volan. Nu ai parte de poziţia ideală pentru drum lung ca la Avensis SW, dar nici nu o să te dai jos din tren cu dureri de spate, datorită poziţiei prea verticale.

La capitolul confortul pasagerilor, pe locurile din spate cei înalţi nu vor experimenta senzaţii de claustrofobie, dar nici nu se vor lăfăi, spaţiul pentru genunchi fiind mai limitat decât la Avensis. Totuşi, pe banchetă trei persoane au loc mai mult decât în Avensis, de exemplu, lăţimea interioară generoasă spunându-şi cuvântul.

Portbagajul are 500 de litri, cel mai puţin dintre toate cele patru familiste din acest test. Nici prin compartimentare nu se face remarcat, ducând lipsă de buzunare sau pârghii care să reţină din bagaje. În schimb, sub podeaua zonei cargo am descoperit roata de rezervă, una de dimensiuni full-size şi surpriză… cu jantă de aliaj.

Şi dacă am spus "jantă", să vedem ce înseamnă Croma la drum.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide