Fiat Fiorino 1.3 Multijet

Autor: Cosmin Iordache 23 dec. 2008 Test drive

Fiorino - mic, dar practicÎn primul rând trebuie menţionat că Fiat Fiorino este eficientizarea în persoană. De ce?  Este construit la comun cu alte două modele, Citroen Nemo şi Peugeot Bipper,  deci automat costuri reduse. Un alt motiv este motorizarea, surprinzător de economică, spun surprinzător, pentru că mă aşteptam să consume puţin, dar nici chiar atât de puţin.

Să revenim, prima impresie pe care o ai este că ai în faţă un model măricel, şi nu îţi vine să crezi că măsoară în lungime de 3,86 metri, are o lăţime de 1,47 şi o înălţime de 1,71 m. De vină pentru iluzia optică sunt formele intenţionat lăbărţate pentru a câştiga spaţiul necesar. Silueta este simplă, cu volume pătrăţoase, dar totuşi modelul are un aspect simpatic, prin grila faţă şi spoilerul masive, care aduc parcă a copil grăsuţ cu gropiţe în obraji. Dar sigur acest aspect este prea puţin important, aşa că mai bine trecem la interior.

În interior zona pasagerilor, în număr de doar doi, este simplu şi practic utilată. Plasticul rezistent la murdărie este omniprezent, scaunele diferă, cel al şoferului fiind mai generos dimensionat în timp ce al pasagerului este mai mic.  Comenzile sunt intuitiv plasate şi senzaţia de spaţiu este accentuată de plafonul foarte înălţat şi masivitatea consolei centrale. Un aspect pe care l-am descoperit este că are unul dintre cele mai eficiente sisteme de încălzire, ajungând la temepratura optimă rapid, cu toate că spatele este destul de puţin antifonat termic.

2,5 mc volum utilZona cargo, despărţită de cea a pasagerilor printr-un grilaj, are o capacitate de 2,5 mc, fiind mai mult decât suficientă pentru transporturile urbane rapide. Accesul este facil prin uşile din partea din spate şi cea culisantă laterală. De asemenea, în interior există numeroase cârlige pentru securizarea încărcăturii şi intră destule lucruri, cum ar fi provizii şi cadouri din partea Moşului  pentru mai mulţi copii defavorizaţi. Vezi aici datele tehnice complete ale acestui model.

În oraş Fiorino, este foarte fâşneţ şi poţi foarte uşor să faci faţă traficului urban, chiar şi în agitaţia caracteristică pre-Crăciun. Motorul are un zvâc vioi şi trage bine încă de la 1.750 rpm, dar se plafonează rapid şi nu vă aşteptaţi la performanţe magnifice. Totuşi cu un sungur plin de combustibil poţi să faci mai mult de 800 de kilometri şi la drum lung, consumul nu are cum să sară de 5% chiar şi cu încărcătură. 

Modelul este uşor de condus chiar şi pentru cineva care nu a mai pus piciorul într-un vehicul comercial, ca mine. Singura diferenţă notabilă este absenţa oglinzii retrovizoare centrale , datorită lipsei suprafeţei vitrate pentru partea din spate. Dar compensează oglinzile mari laterale şi senzorii de parcare. De asemenea, zgomotele exterioare sunt destul de pregnante, dar vorbim de un model care nu vrea să fie rafinat, ci practic. 

Preţul modelului Fiat Fiorino începe de la 9.390 de euro, pentru modelul cu motor 1.4 benzină. Modelul testat, în echipare Business, are, în această perioadă, un preţ de catalog de 10.818 euro.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide