Ford Focus – ADN sportiv

Autor: Andrei Nan 11 sept. 2009 Test drive

TDCI, cel mai scump Focus... de bazaCele trei modele se
mai diferenţiază destul de mult şi în alt domeniu foarte
important: bugetul
.

În primul rând, vorbim de o diferenţă clară la nivelul
motorizărilor: dacă ST şi RS beneficiază de serviciile unui turbo
pe benzină de 2,5 litri, cu modificările de rigoare pentru
versiunea superioară RS, modelul de bază pe care l-am avut la
dispoziţie a fost… dieselul de 2,0 litri şi 136 CP. Chiar dacă
motorul pe benzină cel mai potent al gamei Focus „de bază” este
benzinarul de 2,0 litri şi 145 CP, versiunea Focus 2,0 TDCi
este, practic, cel mai scump Focus standard.

Adică putem spune că preţul maxim de pornire pentru
Focus-ul normal este de 19.500 euro
, ca să avem o bază
elocventă de comparaţie cu „Focuşii” mai puternici. Preţ valabil
pentru motorizarea disel de top, având cutie de viteze manuală şi
nivelul de echipare Titanium (unul foarte bogat, de altfel).

Însă mai trebuie făcut un mic amendament: gama Focus beneficiază
de un discount de 1.765 euro din preţul de listă, aşa încât maşina
de test costa, de fapt, 17.700 euro. Adică o sumă foarte tentantă
pentru motorul diesel cel mai puteric din gamă şi nivelul de
echipare de top.

Focus ST. Super-preTBun, cam cât de mare credeţi că este
diferenţa până la Focus ST? Nu aşa de mare pe cât este diferenţa de
look şi performanţe, Focus ST pornind de la circa 24.500
euro. Deci o diferenţă teoretică de 5.000 euro
faţă de
Focus TDCi 136, o maşină care arată decent, atât la exterior, cât
şi la interior, care are un motor potent şi agreabil pentru un
diesel şi care are comportamentul rutier cel mai sigur şi mai
dinamic din clasa sa.

Asta în timp ce Focus ST devine exuberant încă de la prima
privire, iar pe şosea dă dovadă de o sportivitate pentru care te-ai
aştepta să dai bani mai mulţi. Modelul de test avea 5 uşi, ceea ce
înseamnă o diferenţă de 440 euro faţă de versiunea cu doar 3 uşi,
deci un preţ al maşinii de 24.800 euro.

Cam greu de găsit, pentru 25.000 euro, o maşină de peste
200 CP, cu o ţinută de drum aşa de bună
, un comportament
sportiv atât de plăcut şi un compromis atât de reuşit între
caracterul util şi cel fun.

RS, pretul exclusivismului

Iar acum ajungem la Focus RS, al cărui preţ de pornire
este de 32.000 euro
– cu 12.500 euro mai mult decât
Focus-ul de bază cel mai scump şi cu 7.000 euro mai mult decât
sportivul Focus ST.

O sumă măricică la prima vedere, nu-i aşa? Pentru care primeşti
o carte de vizită turbo cu 305 CP, un look de racer pentru
cunoscători, dar, mai ales, o ţinută de drum
exemplară
, acompaniată de un comportament la limită pe
placul piloţilor experimentaţi.

Deci 32.000 euro pentru un cocktail cu adevărat
exploziv
, singura umbră ţinând de interiorul prea puţin
personalizat, faţă de ce te aştepţi de la un asemenea bolid. Mai
trebuie adăugat şi exclusivismul acestui model, Focus RS
fiind cea mai puternică maşină de serie cu tracţiune faţă
,
dar şi unul dintre cele mai bine vândute modele sportive – toată
producţia pentru primul an de fabricaţie a fost deja contractată de
o clientelă nerăbdătoare.

RS are un consum acceptabilAş mai adăuga un detaliu
practic, care ţine de consum: Focus RS nu consumă mult mai
mult decât Focus ST
, valoarea medie fiind cu maxim un
litru mai mare decât cei 12-13 litri/100 km afişaţi, în mod real,
de Focus ST. Bineînţeles, dacă ne raportăm la motorul diesel 2,0
TDCi, concluzia se schimbă radical, ST şi RS transformându-se în
adevărate sugative… Dar nu ăsta este aspectul care ne interesează
cel mai mult, până la urmă.

În final, ajungem la concluzia că, practic, Focus oferă
familia cea mai adecvată din punct de vedere al sportivităţii în
clasa compactă
. Modelul „normal” se detaşează clar de
concurenţă în ce priveşte ţinuta de drum, Focus ST devine un hot
hatch sportiv de mare clasă, iar Ford Focus RS… ei bine, este
Focusul care se poate bate fără menajamente cu integrale gen
Impreza STi sau Lancer EVO X, dar şi cu maşini sportive din altă
ligă.

Focus ST, cel mai cel hot-hatch!Personal, am şi o
recomandare: Ford Focus ST
. Focus-ul normal se îndreaptă
prea mult către obişnuit, pentru gusturile mele, iar, prin
adăugarea unor opţionale mai emancipate, ajungi destul de aproape
de preţul unui Focus ST. Pe de altă parte, Focus RS este un utilaj
care poate deveni mult prea feroce (din nou, pentru gusturile
mele), fiind şi destul de exclusivist.

Ca un compromis foarte reuşit între sportivitate, utilizare
cotidiană şi, mai ales, bani, Focus ST mi se pare alegerea
cea mai potrivită din această familie de „Focuşi”
.
Proprietarul poate că va face eforturi să nu bage în seamă ambianţa
interioară cam normală şi va cam strânge din dinţi când va veni
vorba de alimentările dese la pompă. Dar toate acestea sunt
contracarate cu prisosinţă de caracterul ludic al maşinii, în orice
moment.

De fapt, acest ultim lucru îl poate afirma aproape
orice proprietar de Focus, nu-i aşa?

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide