Ford Focus Facelift

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 11 ani Test drive

Ford Focus se află pe piaţă, cu a doua generaţie, de patru ani. Este unul dintre cele mai bine vândute modele din clasa compactă, devenind un etalon în ceea ce priveşte ţinuta de drum. A venit însă vremea, spun cei de la Ford, ca Focus să treacă printr-o restilizare serioasă, mai ales că gama este dominată acum de designul kinetic.

Modelele Mondeo, S-Max şi C-Max au introdus deja noua linie de design, aşa că Focus trebuia să se alinieze şi el. În consecinţă, produsul se prezintă cu un nou look. Deşi linia generală e aceeaşi, Ford susţine că toate elementele din tablă sunt noi, singurul păstrat fiind plafonul. Avem spoilere noi, cu un design proaspăt, avem blocuri optice alungite şi stopuri cu leduri pentru anumite versiuni.

La interior, schimbările sunt mai mult de ordin estetic. Au fost adoptate ceasuri de bord cu o grafică nouă şi elemente cromate care încarcă bordul. Indicatoarele de benzină şi temperatură a lichidului de răcire sunt acum mai mici şi mai greu de citit. Consola a fost regândită, astfel că au dispărut o serie de spaţii de depozitare. A apărut însă o cotieră culisabilă care sporeşte confortul pentru persoana de la volan.

Trenul de rulare rămâne în continuare o referinţă în domeniu, deci inginerii de la Ford nu aveau de ce să îl modifice.
Focus dovedeşte încă o dată că pe viraje se simte cel mai bine. Ţinuta de drum este neutră, iar la limită apare o urmă de subvirare. Suspensia a devenit un pic mai fermă decât cea a concurenţilor direcţi, dar acest lucru nu compromite confortul pasagerilor.

În ceea ce priveşte gama de motorizări, aceasta a rămas neschimbată. A apărut o nouă transmisie automată cu dublu ambreiaj care se poate asocia cu motorul diesel de doi litri şi a fost reintrodusă foarte apreciata versiune de 110 CP a motorului diesel de 1,6 litri. Gama este compusă acum din motoare pe benzină de 1,4 (80 CP), 1.6 (100 CP), 1,6 TI-VCT (115 CP), 2,0 (145 CP). Pentru amatorii de diesel există 1,6 TDCI (90 CP), 1,6 TDCI (110 CP), 1,8 TDCI (115 CP) şi 2,0 TDCI (136 CP).

Am putut testa versiunea diesel 2,0 TDCI în dotarea Ghia. Cu excepţia inserţilor din lemn, care nu sunt pe gustul nostru, versiunea Ghia este mai mult decât bine echipată. Motorul oferă reprize delicioase în orice treaptă, graţie cuplului ridicat, de 320 Nm, atins la 2.000 RPM.

Cutia de viteze este la fel de precisă, dar are acum un levier nou, de origine Mondeo. Poziţia de condus a rămas însă la fel de înaltă. Motorul diesel de doi litri poate fi asociat acum şi cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj şi şase trepte. În plus, feelingul direcţiei poate fi ajustat cu ajutorul a trei programe selectabile prin intermediul meniului computerului de bord.

Al doilea model testat a fost versiunea Trend, dotată cu motorul pe benzină de 1,6 litri. Această versiune va fi probabil cel mai bine vândută pe multe pieţe europene, inclusiv pe cea românească. Motorul de 1,6 litri este la fel de zvelt şi rămâne o alegere excelentă pentru noul Focus. Pe maşina de test, el avea puţini kilometri şi încă nu respira liber.

Chiar şi aşa, însă, urca uşor până la 6.000 RPM şi permitea reprize satisfăcătoare în treptele trei şi patru. În plus, la versiunea Trend, oglinzile şi mânerele portierelor sunt vopsite acum în culoarea caroseriei. O surpriză neplăcută o reprezintă pneurile Hankook montate pe modelul de 1,6 Trend, în timp ce modelul 2,0 TDCI Ghia beneficiază de anvelope Pirelli.
Ford Focus facelift are un preţ de pornire de 10.725 euro fără TVA. Ca şi până acum, sunt disponibile patru variante de caroserie: trei uşi, cinci uşi, sedan şi wagon.

Tags:


Comentarii
Inchide