Honda Civic Sedan 1.5 Elegance CVT – Siguranţă sau sportivitate? Amândouă! – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 13 feb. 2019 Test drive

Japonezii sunt altfel, şi nu mă refer doar la mâncare, filme sau limbă, e valabil şi pentru maşini. Le desenează şi le construiesc în felul lor, iar senzaţia la volan este diferită faţă de cea trăită în maşinile altor constructori.

M-a convins asta Honda Civic sedan cu motor pe benzină de 1,5 litri, 182 de CP şi cutie CVT. Dacă Civic 5D este agresiv, efervescent şi răsfăţat, sedanul are acel calm tipic fraţilor mai mari. Este mai generos ca şi dimensiuni, mai stilat şi mai confortabil, însă păstrează şi latura sportivă a fratelui mai mic.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Spaţiu pentru 5 persoane şi portbagaj imens

La exterior, Civic sedan vine cu un design tip hatchback alungit. Forma grilei, profilul şi spatele îl fac să se deosebească de rivalii din categoria sa. Lungimea de 4.648 mm, lăţimea de 1.799 mm precum şi înălţimea de 1.416 se traduc într-un ampatament generos de 2.698 mm şi o capacitate a portbagajului de 519 litri. Cinci pasageri vor sta confortabil, însă ocupaţii din spate vor trebui să aibă grijă la cap când intră în maşină. Stâlpii din spate sunt mai aplecaţi, iar asta ocupă din spaţiu.

Poziţia de şezut este foarte joasă, iar acest aspect poate fi îmbunătăţit doar pentru scaunul şoferului, care este reglabil pe înalţime. În nivelul de echipare pe care îl avea maşina de test (Elegance), scaunele erau acoperite cu un material textil sintetic care pare rezistent la uzură. Susţinerea laterală nu era una de top, însă suficientă pentru majoritatea şoferilor. Pe bancheta din spate încap trei pasageri, iar poziţionată central găsim o cotieră rabatabilă cu suporturi pentru pahare. Bancheta poate fi rabatată după apăsarea unui buton aflat în portbagaj.

Când spuneam „altfel” la începutul textului mă refeream şi la modul cum se deschide portbagajul: la Civic sedan acesta nu poate fi deschis decât din cheie sau dintr-un buton de pe uşa şoferului. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Calitatea materialelor de la interior este bună, iar din scaunul şoferului vizibilitatea este bună. Comenzile sunt poziţionate ergonomic, iar display-ul central este poziţionat suficient de sus pentru a nu-ţi lua prea mult ochii de la drum.

Android Auto şi Apple Car Play

Display-ul tactil de 7 inchi are pe margini butoane capacitive pentru accesarea funcţilor principale, însă sistemul de operare are o grafică uşor depăşită. Un alt detaliu „altfel” este butonul aflat în colţul de sus al ecranului, care te ajută să-i modifici luminozitatea fară să umbli prin meniu. Smartphoneul se contectează foarte simplu prin Bluethooth, însă doar când maşina este staţionată. Totodată, sistemul de infortainment suportă Android Auto şi Apple CarPlay.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Spaţii de depozitare se găsesc în uşi, cotieră, consola centrală, dar şi sub planşa de bord. Tot aici sunt amplasate porturile USB, priza tip brichetă şi mufa HDMI. La prima vedere, nu le vei găsi, însă odată descoperit acest loc, poţi depozita acolo lucruri mici pe care nu le vrei la vedere şi pentru care nu ai loc în torpedo.
 
182 CP sub capotă 

Construcţia de bază a lui Civic Sedan nu s-a schimbat substanţial faţă de versiunile precedente, ceea ce înseamnă că şasiul este acelaşi. Dar Honda a rafinat suspensia, rezultatul fiind o absorbţie netedă a gropilor şi denivelărilor. Direcţia este foarte precisă, iar motorul de 1.5 litri de 182 de CP şi transimisa CVT au făcut ca acceleraţiile să fie foarte fluide. Maşina se remarcă prin stabilitate, iar mersul de autostradă este uşurat de pilotul automat adaptiv şi de sistemul de menţinere a benzii de rulare. 

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Lângă levierul cutiei de viteze găsim butonul funcţiei Break Hold (foarte utilă în oraş), frâna de mână electrică precum şi modul de condus Eco. Acesta din urmă contribuie la reducerea consumului de combustibil, însă taie din elanul motorului. 

Consumul mediu înregistrat a fost de 12%, cu mers 100% urban. Nu este puţin, însă cei 182 de cai-putere trebuie hrăniţi cum se cuvine.

Honda Sensing – poate cel mai consistent pachet de siguranţă oferit standard

Noi am testat o variantă de top, însă chiar şi în echiparea standard Civic Sedan nu duce lipsă de dotări precum sistem de monitorizare a presiunii din anvelope, spălătoare pentru faruri, sistem de avertizare a coliziunilor frontale, lumini de zi cu LED, sistem de menţinere a benzii de circulaţie, jante aliaj 17 inci, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie şi senzorii de parcare (faţă+spate).

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Totodată, un detaliu important este oferirea standard a pachetului de siguranţă activă Honda Sensing, care înglobează sistem automat de frânare cu funcţie de detecţie pietoni (CMBS), sistem de avertizare a coliziunilor frontale (FCW), sistem menţinere bandă de circulaţie (LKAS), sistem de avertizare părăsire bandă de circulaţie, cruise Control adaptiv cu funcţia de anticipare, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie şi sistem de asistare a menţinerii benzii de circulaţie cu intervenţie activă asupra traiectoriei (RDM).

Verdict

Stilul exterior proaspăt, combinat cu stilul interior tineresc, precum şi tehnologia modernă, vivacitatea motorului de 182 de CP şi suspensia ireproşabilă ar trebui să transforme Honda Civic sedan într-un model aflat pe lista scurtă a celor îşi doresc o maşină uşor „altfel”. Totodată, un pachet de siguranţă standard atât de cuprinzător este greu de găsit, mai ales când vorbim de branduri non-premium.

FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

 

Fişă tehnică – Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo 

 

Preţ (februarie 2019) – 24.300 de euro TVA inclus

Capacitate cilindrica (cc) – 1498

Combustibil – Benzina

Transmisie –  AT CVT

Putere maxima  CP – 182

Cuplu maxim Nm – 240

Acceleratie 0 → 100 km/h (sec) – 8.5 

Viteza maxima (Km/ h) – 210

Lungime (mm) – 4648

Latime (mm) – 1799

Inaltime (mm) – 1416

Ampatament (mm) – 2698

Garda la sol (mm) – 124

Capacitate portbagaj (litri) – 519

Capacitate rezervor (litri) – 46

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide