Hyundai i10

Autor: Alexandru Banu acum 12 ani Test drive

Gama de motorizări a lui Hyundai i10 este completată de două motoare noi, care dezvoltă 75 CP fiecare. Este vorba de un propulsor de 1,2 litri pe benzină şi de un 1,1 CRDi diesel. E pentru prima oară cînd Hyundai oferă trei variante de motorizare în această clasă. Mai mult, versiunile pe benzină pot fi dotate şi cu o cutie de viteze automată. Ideal pentru o maşină de oraş.

Pe drumurile din Sicilia, am condus motorizarea de 66 CP asociată unei cutii manuale cu cinci trepte. Un propulsor corect, care se turează fără probleme. Reprizele nu sînt spectaculoase, dar pentru o maşină de oraş sînt mai mult decît suficiente. Motorul de 1,1 litri nu te face de ruşine nici pe autostradă, putînd menţine fără probleme viteze de croazieră ridicate.

Spaţiul la interior este probabil cel mai mare din clasă. Singurul minus îl reprezintă scaunul şoferului, care nu poate culisa suficient de mult în spate. Şoferii înalţi îşi vor găsi mai greu o poziţie confortabilă, în condiţiile în care volanul se poate regla doar pe înălţime, nu şi în adîncime. La interior există şi plastice ieftine, dar feelingul este de lucru durabil şi solid. Planşa de bord e dominată de un vitezometru de dimensiuni mari, pe fond alb. Există şi un turometru, dotare rară în clasa mini.

Sistemul audio oferă o calitate a sunetului decentă şi poate reda muzică şi de pe un MP3 player extern. Chiar pe consolă există un conector auxiliar. Portbagajul măsoară 225 litri, suficienţi pentru clasa mini. La nevoie, bancheta fracţionabilă 60/40 se poate rabata, pentru a elibera un spaţiu suplimentar de 910 litri.

Noul Hyundai i10 va deveni o alternativă interesantă la oferta actuală a clasei mini pentru piaţa românească. El va avea un preţ de pornire de 6.600 euro pentru versiunea 1,1 l şi va ajunge pînă la aproximativ 8.500 euro pentru modelul cu motor de 1,2 litri.

Hyundai se află în plin proces se reînnoire a gamei sale de modele. După ce i30 a devenit principala sa armă în clasa compactă, a venit rîndul clasei mini să primească un nou jucător. Noul mini Hyundai poartă indicativul i10 pentru a se înscrie în noua linie de titulaturi inaugurată de constructorul coreean. La sfîrşitul anului va sosi şi înlocuitorul modelului Getz, care va purta indicativul i20.

Hyundai i10 înlocuieşte modelul Atos. La noi în ţară Atos nu a fost un hit, cu greu veţi vedea pe stradă vreun exemplar. În ţări ca Italia sau Grecia, însă, el a fost iubit, silueta înaltă scoţîndu-l în evidenţă. i10 va încerca să preia ştafeta şi cred că ar trebui să îşi facă mult mai bine simţită prezenţa chiar şi în România.

Clasa mini sau segmentul A a început să devină vizibilă şi la noi, fiind preferată de publicul feminin şi de clienţii care vor o maşină de oraş. Modele precum Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo, Chevrolet Spark, Fiat Panda sînt din ce în ce mai prezente pe străzile din Bucureşti.

Hyundai i10 este fabricat în India, la uzina din Chennai. Acest fapt nu se repercutează asupra calităţii fabricaţiei, spun oficialii coreeni, fabrica indiană respectînd cele mai înalte standarde de calitate.

Hyundai construieşte o uzină şi în Europa, mai exact în Republica Cehă, la Nosovice. Aceasta va fi gata în 2009 şi va prelua asamblarea modelelor destinate pieţei europene. Hyundai are actualmente în Europa un centru de design şi cercetare, amplasat la Russelsheim, în Germania.

Hyundai i10 este un automobil finisat corect, dar care nu se ridică la nivelul fratelui mai mare i30 în ceea ce priveşte calitatea materialelor. Într-un fel este normal, pentru că vorbim de clase de preţ diferite. Pentru i10 s-au folosit materiale în culori mai deschise, existînd chiar inserţii de plastic în culoarea caroseriei.

Noul Hyundai i10 a renunţat la silueta înaltă în favoarea uneia normale. Şi, cu toate că seamănă cu Kia Picanto, cele două modele nu sînt înrudite. Singurul dispozitiv comun este motorul de 1,1 litri pe benzină, care a fost prezent şi pe modelul Hyundai Atos. Îmbunătăţit şi perfecţionat, el dezvoltă 66 CP şi va fi prezent probabil pe majoritatea exemplarelor vîndute.

Tags:


Comentarii
Inchide