Jeep Wrangler

Autor: Alexandru Banu acum 11 ani Test drive

Suspensiile rigide cu bare stabilizatoare pe ambele punţi îl vor scoate şi pe dracul din tine. Cu cât conduci mai mult acest Wrangler, cu atât îţi dai seama că, în mod cert, el nu are cei şapte ani de-acasă. Oricât i-am fi spus să stea departe de apă şi să nu se afunde până la gât în nisip, el n-ar fi ascultat de noi.

Cupla imediat 4H (adică 4×4 cu 60% spate şi 40% faţă în primă fază) şi se comporta ca un copil hiperactiv, imposibil de astâmpărat cu promisiuni. Această maşină nu are nici un scrupul, nici o limită, se bagă unde-i pericolul mai mare, face ce-o taie capul, dar te scoate la liman în adevăratul sens al cuvântului. Vrei un Wrangler de lux?

Atunci ia-ţi un G-Klasse… dar te costă de peste două ori mai mult. Are, ce-i drept, câteva zeci de CP în plus. Însă, indiferent de aspectul hardcore clasic al G-ului, noi suntem fascinaţi de cel retro, contemporaneizat Wrangler. De la Mercedes îţi iei SLR McLaren, de la Jeep îţi iei Wrangler. Land Rover Discovery are repere similare, gabaritice, tehnice şi financiare, însă look-ul modern îl cam scoate din lupta directă cu Jeep Wrangler.

Diferenţialele faţă-spate sunt blocabile, iar harta tracţiunii, desenată pe levier, mai include un 4L (4×4 Low) şi 2H (4×2 High – 100% din cuplu este transmis axului spate). Standard, maşina are airbaguri frontale, ABS, ESP, aer condiţionat, cruise control, sistem de navigaţie cu radio, DVD şi MP3, 6 difuzoare, anvelope 245/75 R16, husă pentru roata de rezervă (un must have) şi altele.

Toate acestea, plus, desigur, vehiculul pe patru roţi costă doar 30.000 de euro. 30.000 de euro care reprezintă contravaloarea unei aventuri infinite, al unei aventuri ce se amplifică la fiecare kilometru parcurs, la fiecare dună încălecată, ogor arat, escapadă amazoniană sau safari trip sângeros. Acesta este Wrangler: un automobil care în clasa sa reprezintă ceea ce este un Mini în clasa mică.

Se întâmpla în al doilea Război Mondial, când americanii se îmbarcau cu flinta pe umăr în jeepuri Willys. Au trecut mai mult de şase decenii de atunci, dar spiritul acelui offroader încă dăinuieşte. La noi în ţară, persoana responsabilă de destinul litoralului şi, la capătul celălalt al diplomaţiei, Majestatea Sa Regele Mihai I deţin fiecare câte un exemplar din veteranul Willys. Sunt însă mult mai mulţi cei care au acces la succesorul lui Willys, Jeep Wrangler.

Această maşină – cu nume de cod JK – a ajuns la a treia generaţie de când e păstorită de către Chrysler, dar nu a aderat la curentul cosmetizării excesive. Formele preluate de la vechea şcoală şi asamblarea lor pripită dau seamă cel mai bine de acest fapt. Wrangler nu este o entitate cizelată, confortabilă, asemenea cocotelor premium parfumate cu ultrapreţuri. Wrangler Sport Unlimited în patru uşi este mai degrabă un camarad de nădejde. Îţi va fi mereu fidel şi-ţi va lua partea ori de câte ori te vei afla în primejdie. Îşi va pune în slujba ta toţi cei 177 CP de sorginte diesel.

L-am dus la mare, acolo unde trendul recomandă CL-uri, CLS-uri, şeptari sau TT-uri. Din păcate, la ora amiezii, nimeni nu bântuie dintr-un club într-altul. Am fi fost curioşi să observăm reacţia băieţaşilor de tip TLLB (adică… Trăiască Leafa Lu’ Bătrânu) şi am fi pariat cu oricine că fetiţele în bikini se vor înmuia imediat la apariţia lui Jeep Wrangler. Mai ales că am fi ridicat standardele la o lungime de 4,75 m şi o lăţime de 1,87 m. Este posibil să-ţi doreşti mai mult? Da. Poate 1,86 înălţime – dimensiune care îţi permite să te iei la trântă cu natura. Cei 410 Nm te scot din orice… situaţie. Nouă nu ne-a păsat nici că o bordură e prea înaltă, nici că un şanţ prin nisip poate provoca o dejantare, nici că valurile vor prăji instalaţia electrică.

Dacă aspectul exterior ne-a dictat din prima clipă caracterul sălbatic al maşinii, nici la interior nu ne-am aşteptat la o altă faţă. Şi aşa a şi fost. Adio, plastic moale, piele fină (Alcantara în visele voastre, poate la Pimp My Ride), climă, reglaje elctronice şi alte minuni de către nemţi inventate. Cutia automată în cinci trepte şi levierul pentru selecţia variantelor de tracţiune te pun în gardă din primul moment. Eşti într-un Wrangler. Controlezi din volan şi din pedale 2 tone flămânde de aventură. Te urci cu el pe munţi, cotrobăieşti prin stufăriş după guzgani, alergi prin deşert mamifere supraponderale – doar bungee jumping de pe bloc nu poţi să faci. Geamurile laterale, uşile şi parbrizul sunt amovibile, iar softtopul poate fi înlocuit cu un hardtop.

 

 

Tags:


Comentarii
Inchide