Mazda6

Autor: Constantin Ciobanu acum 12 ani Test drive

Tabloul de bord aduce în prim-plan un acelaşi turometru şi vitezometru de mari dimensiuni, dar de data asta încadrate, individualizate şi delimitate de inele argintii. Consola centrală vine cu o uşoară repoziţionare a comenzilor pentru climatizare la nivelul măciuliei schimbătorului de viteze, fapt ce îmbunătăţeşte ergonomia. Restul comenzilor se găsesc înglobate în partea superioară a consolei centrale, acolo unde se află displayul sistemului de navigaţie.

S-a renunţat la cheia clasică de contact în favoarea uneia electronice, pe care maşina o recunoaşte, fapt ce se traduce în iluminarea tabloului de bord şi a habitaclului atunci cînd urci la volan, plus afişarea mesajului Zoom-Zoom pe displayul superior. Ultimul detaliu este probabil menit să te introducă în atmosfera brandului. Poziţia la volan, pentru cineva care îşi cumpără maşina din perspectiva unui familist, este corectă, poate o idee cam înaltă, dar nimic deranjant.

Scaunele faţă ar fi fost ideale dacă ar fi oferit un suport lateral ceva mai ferm. În condiţiile în care ampatamentul a crescut, este lesne de înţeles că şi accesul, şi spaţiul destinat locurilor spate sînt generoase. Deşi suprafaţa vitrată a scăzut, nu putem vorbi despre un interior lipsit de lumină, doar montantul A stînjenind vizibilitatea pe virajele ceva mai strînse.

Marea surpriză a reprezentat-o sistemul CF-Net (Cross Functional Network). Vis-a-vis de ergonomie şi de interacţiunea cu sistemele multimedia dintr-o maşină, cei de la Mazda se pare că au dat lovitura, ridiculizînd sisteme precum iDrive. Poate doar un dispozitiv de comandă vocală să poată depăşi în lejeritate ceea ce oferă Mazda. CF-Net îi permite şoferului să aibă acces şi să regleze toate sistemele – audio, navigaţie, climatizare, computer de bord, telefon – fără a-şi lua mîinile de pe volan.

Poate părea complicat să le accesezi pe toate prin intermediul a doar 5-6 butoane amplasate în partea stîngă a volanului, dar în realitate este nevoie de cel mult 30 de minute pentru a te familiariza cu navigarea. Cei de la Mazda au efectuat chiar şi un studiu pe această temă, în urma căruia au descoperit că persoanele care prezintă dificultăţi în a interacţiona cu astfel de sisteme au nevoie de maximum o zi pentru a învăţa să le utilizeze funcţiile.

Iar în eventualitatea în care chiar nu vă împăcaţi cu CF-Net, aveţi la îndemînă comenzile clasice. Pe timpul nopţii, habitaclul este luminat în roşu-albastru, cu opţiunea trecerii iluminării pe modul nocturn în cazul unor trasee mai lungi. De menţionat că şi iluminarea displayului de la sistemul de navigaţie beneficiază de opţiunea cu pricina, fiind evidenţiat pe hartă doar traseul selectat. Mare atenţie la sistemul de navigaţie: în cazul în care aţi greşit drumul, acesta nu vă va înştiinţa decît la primul sens giratoriu în care puteţi întoarce, ori eventual va recalcula traseul, aşa că există şansa să “vizitaţi” locuri pe care nu le aveaţi în plan.

Modelul de la test era echipat cu propulsorul de 2,5 litri pe benzină, patru cilindri în linie, care dezvoltă 170 CP la 6.000 rpm. Nici valoarea cuplului motor, de 226 Nm obţinuţi la 4.000 rpm, nu prea alarmează. În condiţiile în care vorbim despre o a doua generaţie, care a crescut în dimensiuni şi probabil şi în greutate, fireşte că te aştepţi la un comportament ceva mai blînd. Partea cu dimensiunile este adevărată: Mazda6 sedan a cîştigat 65 mm în lungime, 15 mm în lăţime, 5 mm în înălţime şi 50 mm la ampatament, în schimb partea cu greutatea e falsă.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide