Mercedes-Benz E 500 Coupe

Autor: Dan Vache acum 11 ani Test drive

În al doilea rând, în E-Klasse Coupe te va fascina confortul acestei maşini. Conform unui studiu intern Mercedes-Benz efectuat printre posesorii de modele sport ale mărcii, 80% dintre aceştia sunt mai atraşi de confortul pe care-l oferă maşina, decât de posibilitatea rulării cu viteză. Iar 70% dintre respondenţi aleg, între “viteza maximă” şi “contactul perfect al maşinii cu drumul”, varianta a doua.

Probabil că experţii de la Mercedes nu au inclus în testul lor şi clienţi din ţări precum România, unde a avea un AMG, un 500 sau un 600 echivalează cu a fi Dumnezeul şoselelor. Şi avem atât de mulţi Dumnezei aici…

Pentru că tot am pomenit de România, trebuie să vă mărturisesc faptul că volanul noului E Coupe este construit la noi în ţară. Şi airbagurile sunt croite-cusute în România. Deci, dacă vor fi rechemări în service cu probleme la volan, vom şti de la cine a pornit totul, nu!?

E-Klasse Coupe este una dintre acele maşini de pe Pământ pe care pur şi simplu nu le poţi cumpăra cu un diesel sub capotă. Oricât de performant, de puternic sau de economic ar fi acesta…
Momentan, vârful de gamă este E500: cu ai săi 388 CP, este capabil să atingă 100 km/h cu start de pe loc în doar 5,4 secunde.

E motorul de pe E500 limuzină, dar evacuarea este complet nouă, ceea ce înseamnă că în cazul coupeului chiar auzi ce ai sub capotă. Motorul toarce liniştit atunci când rulezi încet, dar imediat ce începi să accelerezi frenetic ai parte de un sunet ce aminteşte mult de 63 AMG. Absolut sublim.

Ţinuta de drum este impecabilă, iar confortul – senzaţional. Fără suspensie pneumatică şi cu doar un sistem de amortizoare controlate electronic (opţional), plus un Dynamic Handling Package şi el oferit opţional, noul E Coupe se simte exact ca un CL mai mic. Antifonarea este perfectă, iar modul atât de liniştit şi elegant în care funcţionează maşina asta merită o comparaţie directă cu o Seria 6.

Maşina este chiar mai confortabilă decât un CLS, iar dacă nu ai nevoie de altceva şi îţi doreşti un Coupe, acesta este cea mai bună soluţie momentan. Cu un preţ de pornire de 37.550 euro fără TVA în România, E 500 va ajunge uşor la peste 70.000 de euro, dar vei plăti aproape jumătate dintr-un CL500 şi vei primi aproape 80% din el.

Dynamic Handling Package înseamnă, pe lângă amortizoarele controlate electronic, şi un mod sport pentru cutie, direcţie şi răspunsul acceleraţiei. Cu acest mod activat, E500 se schimbă radical şi poţi să începi să alergi de nebun pe viraje. Caz în care, comportamentul maşinii este neutru şi foarte plăcut de strunit.

Dar, la cât de confortabilă şi de plăcută este la condus, a folosi modul sport şi a o forţa pe toate virajele pe care le întâlneşti în cale echivalează cu a intra cu un sandwich ascuns în buzunar la un spectacol de operă.

E500 trebuie condus încet, savurat şi admirat pentru modul impecabil în care a fost gândit şi construit. Doar din când în când, atunci când drumul o permite, merită să accelerezi puternic, pentru a te bucura de sufletul unei veritabile săgeţi argintii.

Este una dintre cele mai frumoase automobile care vor fi lansate anul acesta. Poate doar Ferrari F450, care probabil, cu noroc, va ajunge pe străzi la sfârşitul acestui an, va întoarce mai multe capete.
Concurent direct cu Seria 3 Coupe şi Audi A5, noul CLK a devenit E-Coupe, la fel cum viitorul CL va fi botezat S-Coupe. Este de înţeles pentru că, aşa cum CL este pur şi simplu un S recarosat sub formă de GT, tot aşa a devenit şi acest E-Coupe pentru Clasa E.

Din punctul de vedere al construcţiei, şi vechiul CLK era bazat pe E-Klasse, dar avea prea multe în comun cu C-Klasse, lucru de înţeles ţinând cont că maşina concura coupeuri şi cabriolete de clasă medie. Teoretic, tehnic şi logic vorbind, noul E-Klasse este concurent direct pentru Seria 6, dar faptul că dimensiunile sale sunt comparabile cu ale lui A5 şi Seria 3, ca şi faptul că poţi monta pe el motorizări sub trei litri îl califică practic drept adversar direct al coupeurilor de clasă medie.

Şi, clar, avantajul Mercedes-Benz vine din faptul că partea sa tehnică este preluată de la E-Klasse şi deci confortul şi dinamica sunt similare celor ale unei maşini de clasă mare. Pardon, ale unei limuzine de clasă mare. Atunci când vine vorba despre Mercedes, diferenţa de semnificaţie dintre “maşină” şi “limuzină” este uriaşă.La fel ca diferenţa dintre a spune acum “CLK” şi “E-Klasse Coupe”.

E Coupe este mai lat şi mai lung, dar mai scurt decât defunctul CLK. Designul maşinii e absolut fantastic, Mercedes dând o lecţie serioasă în acest sens. Formele caroseriei se vădesc complexe, amintesc de limuzina E, dar sunt mult mai dinamice, iar maşina arată per ansamblu mult mai agresiv. Noua linie de design Mercedes este o reuşită şi, sincer, acesta e momentan cel mai frumos coupe de serie mare din lume.

Prin comparaţie, aş spune că A5 are o frumuseşte clasică, pură, pe când E Coupe este caracterizat de o frumuseţe… vulgară, dar în sensul foarte atrăgător al cuvântului. Şi, ca în cazul oricărui lucru vulgar, există şi elemente mai puţin ortodoxe.

În cazul de faţă, al treilea geam lateral mic, poziţionat în spate, lângă montant. Sau portierele decupate mai jos decât linia superioară a pragurilor. Chiar dacă aspectul acestor artificii nu este atât de subtil, ele au explicaţie practică: deoarece maşina este scundă, era nevoie de o decupare mai profundă a pragului, pentru un acces mai facil în maşină.

La fel, pentru păstrarea unei linii cât mai subţiri pentru montantul spate fără a se afecta posibilitatea deschiderii complete a geamurilor laterale (operaţiune imposibilă la Audi şi BMW şi tradiţională la coupeurile Merc), a fost nevoie de acest al treilea geam lateral.

Două lucruri te “lovesc” sentimental imediat ce ajungi în maşină. În primul rând, stai mai înghesuit ca în fostul CLK, iar plafonul pare să se “prăbuşească” peste tine. Poziţia de condus este joasă, sportivă, iar scaunele cu tetiere integrate sunt extrem de confortabile şi arată senzaţional: au o textură moale, foarte plăcută, pe care o vei aprecia dacă vei călători pe distanţe lungi.

Plafonul a fost coborât totuşi foarte mult şi senzaţia de lipsă de spaţiu pentru cap este destul de accentuată. Locurile din spate sunt şi ele destul de înghesuite, iar dacă la volan se aşează o persoană de 1,90 m, în spate nu rămâne loc la picioare. Spaţiul la cap este totuşi mai bun în spate decât la Seria 3. Per ansamblu, însă, habitaclul este parcă neaşteptat de mic pentru cât de mare este maşina. Acest lucru nu trebuie să conteze, deoarece, spun oficialii Mercedes-Benz, un coupe ţi-l cumperi pentru că îţi place, nu pentru că ai nevoie de el.



Comentarii
Inchide