Mercedes-Benz GL420 CDI – test in RO

Autor: Tudor Bratu 24 apr. 2009 Test drive

Din seria de SUV-uri apărute ca după ploaie, mulţi o consideră pe M-Klasse maşina care a stârnit febra SUV-urilor premium. De fapt, la momentul lansării ei, nici Audi, nici BMW, nici Volkswagen, nici Porsche nu aveau în ofertă un produs similar.

Dar lucrurile au evoluat şi concurenţa a venit cu noi oferte, pe alocuri mai atrăgătoare, mai practice şi mai performante decât ale lui M-Klasse. Apoi, noua generaţie a recuperat terenul pierdut în faţa lui Touareg, X5 sau RX, dar pe piaţă a poposit Audi Q7.

Se ştia deja, încă înainte de prezentarea oficială, că Audi va lansa cel mai mare model din segment, cu gândul, desigur, la piaţa din America, pentru care, în vremurile bune, un SUV precum M-Klasse era considerat mic. Q7 a sosit şi a devenit instantaneu un hit cu şapte locuri, la fel ca noul X5, dar clar mai mare şi mai grandios dimensionat.

Şi când toată lumea se aştepta ca acest GL să fie noul G-Klasse, surpriză: a apărut un model complet nou, un M-Klasse uriaş, cu şapte locuri veritabile, mai mare ca modelele Porsche, VW, Lexus etc. şi concurent ideal pentru Q7.

A fost pentru prima oară când am coborât dintr-un Mercedes-Benz şi m-am întrebat de ce a fost construită maşina asta. Nici măcar după vreo 15 minute petrecute în spate, pe locurile din portbagaj, nu am înţeles asta. GL este identic cu M-Klasse, exceptând desigur designul exterior, dimensiunile şi setările trenului de rulare. Platforma tehnică este la rându-i aceeaşi. Şi motorizările sunt identice, dar, ce-i drept, nu poţi avea un GL 63 AMG.

Senzaţia de deja vu este amplificată de interiorul absolut identic şi de feelingul de acolo. Dacă ignori spaţiul mai mare la cap & umeri şi capota motorului profilată agresiv, ai putea să juri că te afli într-un M-Klasse. Acest lucru nu este rău, pentru că GL, deşi simţitor mai mare şi mai greu, se comportă, dinamic vorbind, exact ca fratele său mai mic.

Suspensia pneumatică prevăzută cu amortizoare reglabile electronic şi garda la sol variabilă sunt standard pentru versiunea 420 CDI, la fel ca toate programele de offroad, pe care probabil mulţi nu le vor folosi.

Preţul unei versiuni similare celei testate de noi ajunge la 100.000 de euro, ceea ce înseamnă că Audi Q7 4.2 TDI nu este singur acolo, în vârful piramidei SUV-urilor premium diesel. Practic, sunt foarte puţine lucruri de reproşat unui GL 420 CDI, deoarece dieselul de sub capotă este unul dintre cele mai reuşite din istoria Mercedes-Benz.

Rezervele lui de putere şi cuplul de 700 Nm omniprezent, mai mare chiar şi decât cel produs de uriaşul motor 63 AMG, reprezintă cel mai bun motiv pentru a-ţi cumpăra un GL. În afara celor două locuri suplimentare din portbagaj, desigur.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide