Mercedes-Benz SLK facelift – Test în RO

Autor: Oraan Mărculescu 01 sept. 2008 Test drive

În faţă, spoilerul în formă de V (F1 style) face toată diferenţa din lume. Înainte de facelift, Mercedes-Benz SLK era poate cel mai cuminte roadster din segmentul său, din punctul de vedere al impactului vizual. Te uitai la un BMW Z4, la un Audi TT sau la un Porsche Boxster şi nu puteai să nu le observi liniile dinamice.

Între timp, SLK-ul era asociat mai degrabă cu genul de maşină cumpărată de către nevestele de fotbalişti. Era sporty, dar parcă mult prea elegantă pentru un roadster. Poate că termenul corect ar fi “subtilă”. Ei bine, nu este nimic subtil în felul în care arată acum. Din faţă, seamănă puţin cu SLR-ul, mai ales dacă o priveşti ceva mai de jos şi închizi puţin ochii, pentru a obţine efectul maxim.

În spate, există acum un deflector mai serios şi o pereche de evacuări semidreptunghiulare mai agresive decât cele de dinainte. Cât despre interior, au fost luate câteva măsuri privitoare la calitatea materialelor şi a apărut un volan nou. Dar toate acestea le ştiam deja. Nu are sens să mai vorbesc despre faceliftul în sine, ci mai degrabă despre această versiune 200 Kompressor.

Motorul de 1,8 litri dezvoltă 184 de cai-putere la 5.500 rpm. La prima vedere, nu sună prea impresionant. Nici pe hârtie nu este. De la 0 la 100 în 7,6 secunde? Şi hothatch-ul vecinului poate asta. Însă, mai mult ca sigur, nu poate suna la fel de bine ca un SLK.

Până şi la relanti există un mormăit diabolic al propulsorului, de parcă aşteaptă să calci pedala până la fund, ca să poată urla într-un fel în care un motor de numai 184 de cai-putere n-ar trebui să ştie s-o facă – senzaţia fiind mult amplificată dacă mergi cu maşina decapotată.

Direcţia este foarte precisă, iar modul în care stă maşina pe şosea atunci când îi arăţi nişte viraje şi îi porunceşti să se ducă să le înhaţe e impresionant. Te va lăsa să o faci să supravireze până şi cu ESP-ul cuplat. Nu trebuie decât să-i dai puţin curaj din pedală.

În concluzie, nu mi-ar fi deloc ruşine cu această maşină lângă oricare dintre rivalele sale directe, ba din contră. SLK-ul anului 2008 este un adevărat Mercedes-Benz şi un adevărat roadster.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide