Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart

Autor: Baltateanu Dragos acum 10 ani Test drive

Interiorul este partea mai puţin personalizată a modelului
Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart.
Spre deosebire de
alte hothatchuri, nu s-a pus aşa de mult accent pe latura sportivă
şi personalizarea specifică a interiorului. Nu avem inserţii de
fibră de carbon dar avem un interior corect finisat. În varianta de
top, tapiţeria este din piele. Avem sistem audio performant marca
Rockford Fosgate cu display multifuncţional şi subwoofer imens în
portbagaj. Sistemul oferă şi navigaţie cu hărţi pentru România şi
un harddisk pe care se poate stoca muzica preferată. Volanul are o
formă aparte şi este diferit de cel folosit de modelele Lancer
normale. În rest, comenzile sunt simple şi bine amplasate fără
sisteme întortocheate.

Dinamic, Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart este o
maşină cu personalitate duală.
Poate fi condusă extrem de
uşor în regim normal graţie şi cutiei de viteze cu dublu ambreiaj.
În oraş, schimbă treptele aproape imperceptibil deşi câteodată
parcă nu se hotăreşte ce treaptă să aleagă, mai ales la viteze
mici. Însă te trezeşti rulând în treapta a şasea atunci când rulezi
normal, cutia având grijă şi de consumul de carburant atunci când
programul normal este selectat. Chiar şi aşa, consumul urban
înregistrat de noi a variat între 12 şi 15 l/100 km în funcţie de
cât de aglomerat traficul. La drum întins consumul a scăzut până
înjur de 10 l/100 km. Trebuie menţionat că maşina de test avea
aproximativ 3.000 km la bord.

Dacă schimbăm registrul şi alegem programul sport,
lucrurile se schimbă radical. Treptele sunt schimbate sus, fiecare
treaptă de viteză este menţinută cât mai mult în ture iar motorul
este exploatat pentru putere maximă
. Sunetul devine
ascuţit şi faţă de sedan parcă este puţin mai neplăcut.
Comportamentul dinamic este subvirator la limită şi aici se simte
cel mai tare diferenţa faţă de modelul Lancer Evolution. Lui
Ralliart îi lipsesc sistemele de control specifice lui Evolution
cum ar fi AYC (Active Yaw Control). Însă, chiar şi aşa. Mitsubishi
Lancer Sportback Ralliart este o experienţă extrem de plăcută.

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide