Nissan Murano – Test în România

Autor: Dan Vache 19 feb. 2010 Test drive

Versiunea
din imagini se numeşte Ultimate – cel mai ridicat nivel de
echipare. Deţine oglinzi electrice încălzite cu funcţie de memorie,
senzor de ploaie, faruri automate cu xenon, stopuri LED, jante din
aliaj de 18″, aer condiţionat automat, volan reglabil electric cu
fucţie memorie, sistem audio BOSE cu bluetooth, magazie 6 cd-uri şi
11 boxe, scaune spate încălzite, plafon panoramic cu trapă
electrică, ABS, EBD, ESP, tetiere active, geamuri electrice, cruise
control, buton start/stop, computer de bord, volan şi schimbător
îmbrăcate în piele, deschidere electrică a haionului şi încă multe
altele. Preţul acestui exemplar este de 53.700 euro cu tot cu TVA.
Preţul versiuni de bază, 50.200 cu TVA.

Ei bine aici apare o mică dilemă… pentru mine. Ce-i drept, ai
toate aceste tehnologii la dispoziţie, însă aproape la preţul unui
SUV premium. Un BMW X5 xDrive30i este aproximativ 55.000 euro cu
TVA. Am menţionat mai sus excursia virtuală pe nissanusa.com, unde
am descoperit că preţul de bază pentru un Murano este de 28.050 $.
Pardon, cât?! Apoi am configurat unul cu toate accesoriile posibile
iar preţul final a fost de 44.205 $.


Ceea ce înseamna vreo 32.000 euro, luând în considerare rata de
conversie euro-dolar. Ok, americanii nu plătesc TVA…deci 53.700
(preţul nostru) minus 19%…înseamnă 43.500 euro, aproximativ. E
bine cunoscut faptul că în SUA piaţa auto este altfel, preţurile
sunt altfel, şi n-aş fi comentat la adresa asta doar că…nu
înţeleg de ce nu avem şi noi la dispoziţie versiuni mai „slab
echipate”..să zicem.

N-avem ce face decât să plătim preţul unui SUV premium pentru un
crossover premium. Nu vreau să „atac” maşina în sine, însă nici
corect nu mi se pare. Este un model reuşit şi ar trebui să fie
disponibil şi celor care nu au mai mult de 40-45.000 euro la
dispoziţie…deoarece este clar faptul că preţul real al său este
de fapt mult mai mic decât cei 50.200 euro din listă. Sau cel
puţin, aşa ar trebui să fie – minus grămada de dotări oarecum
impuse clientului.

În concluzie, Nissan Murano impresionează. Fie prin interiorul său
modern, fie prin gadget-urile puse la dispoziţia şoferului, fie
prin V6-le său gutural. Cert este că apariţia unui propulsor diesel
nu va face decât să ajute crossoverul japonez în lupta sa cu
cifrele de vânzare. O versiune diesel, alături de mai multe nivele
de echipare – măcar una mai „basic; practic vor revitaliza această
maşină acolo unde ne interesează cel mai mult, în România.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide