Nissan X-Trail Classic – test in RO

Autor: Constantin Ciobanu 25 mart. 2009 Test drive

Unii ar spune că este o soluţie de criză sau că Nissan a rămas cu prea puţine idei şi cu prea puţini bani în vistierie pentru a mai purcede la dezvoltarea unui nou model. Personal, cred că demersul celor de la Nissan de a readuce pe piaţă prima generaţie X-Trail intră într-un top 5 al celor mai bune şi curajoase mişcări din peisajul auto autohton.

În condiţiile în care eşti ispitit, ba de unii, ba de alţii, să investeşti în tot felul de surogate 4×4, Nissan scoate din arhivă ceva ce a confirmat în timp. O problemă ar putea-o reprezenta potenţiala concurenţă internă, însă nu cred că ea va exista. Modelele transmit mesaje diferite, se adresează unor categorii total diferite de clienţi.

Maşina pe care am avut-o la test era echipată cu propulsorul 2.2 dCi, care dezvoltă 136 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 314 Nm, disponibil la 2.000 rpm. Singurul reproş pe care i l-aş aduce propulsorului ar fi acela că e prea zgomotos, dar în rest nu dezamăgeşte.

Este incredibil de elastic, având resurse rezonabile indiferent de treapta de viteză sau de turaţie. În plus, e şi extrem de economic: am acoperit aproximativ 700 km cu trei pătrimi de rezervor, într-un regim care m-ar putea include pe lista celor premiaţi de brigada de poliţie rutieră: 50 km/h în localităţi şi 90-100 extraurban. Linia caroseriei este încă proaspătă, nu poate fi acuzată că ar mirosi a naftalină.

Există un singur nivel de echipare, care nu oferă posibilitatea vreunei opţiuni. Aici, unii s-ar putea să strâmbe din nas – şi poate pe bună dreptate. Interiorul este extrem de spaţios şi luminos, iar materialele sunt corecte şi parcă o idee mai bune decât le ştiam de pe prima generaţie X-Trail. Ţinuta de drum a fost şi ea o surpriză plăcută. Vorbim despre un SUV de peste 1.500 kg care oferă, din tot arsenalul modern al jucăriilor electronice, doar ABS şi EBD.

În rest, nimic. Iar în offroad, X-Trail confirmă valoarea siglei de pe grila frontală. Versiunea diesel costă 22.902 euro (TVA inclus), în timp ce varianta echipată cu propulsorul de 2 litri pe benzină costă 19.968 de euro (TVA inclus).

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Tags:



Comentarii
Inchide