Noi update-uri tehnice pentru Opel Insignia

Autor: Andrei Nan 31 mai 2010 Test drive

Decizia de a introduce sistemul adaptiv de tracţiune 4×4
şi pe motorizarea diesel
vine în urma unui studui făcut de
cei de la Opel, din care reiese că clienţii modelului Insignia au
preferat în proporţie de 45% motorizarea 2,0 litri benzină cuplat
la sistemul 4×4. Astfel, pentru prima oară Opel oferă tracţiune
integrală în combinaţie cu un propulsor diesel.

Avantajele sistemului 4×4 Opel
se pot rezuma în: nivel de siguranţă ridicat la rulare, reducerea
consumului de carburant în condiţii de autostradă, transfer
variabil de putere către cele două axe ale maşinii.

Datorită unui ambreiaj hidraulic, comandat electronic şi
poziţionat între cele două axe, transferul de cuplu către
faţă şi spate se face, teroretic, într-o infinitate de rapoarte de
la 0-100% sau 100%-0 la 50%-50%
. Pentru a trimite cuplu
exact pe roata care trebuie, inginerii au prevăzut puntea spate cu
un diferenţial cu alunecare limitată de tip
Haldex
, controlat electonic.

Combinaţia de diferenţiale şi ambraiaje face ca
Opel Insignia să prezinte un comportament neutru, cuplul motor
fiind transmis punţii sau roţii care necesită tracţiune.
Transferul de putere de pe o punte pe alte
se face foarte rapid, mai precis în 80 milisecunde
.

Ca şofer, sentimentul de siguranţă nu vine doar din experienţa
celui aflat în spatele volanului, ci şi din funcţionarea sistemului
4×4. Acolo unde o maşină care are flux de cuplu doar pe o
singură axă
ar ajunge repede la limită,Opel Insignia 4×4
nu schiţează nici un fel de comportament deviat de la traiectoria
impusă.

Dar să vedem cum reuşeşte Opel Insignia 4×4 să obţină o reducere
de consum în condiţii de rulaj pe autostradă la viteză de
croazieră. Senzorii sistemului detectează rularea la viteză
constantă,
ceea ce face ca doar puntea faţă să fie
cuplată, eliminând astfel pierderile aferente oricărui sistem
mecanic. Să nu aveţi impresia că este vorba de o reducere
semnificativă de combustibil, este vorba de un procent redus, dar
cu efecte asupra emisiilor de noxe poluante.

Un alt avantaj al sistemului vine la plecare de pe
loc
, de exemplu de la semafor. Sistemul „citeşte” oprirea
maşini la culoarea roşie, pregătind şi cuplarea punţii spate,
astfel la schimbarea culorii şi plecării de pe loc, cuplul şi
puterea vor fi transmise la sol prin intermediul tuturor
roţilor.

Per total, tracţiunea adaptivă integrală de pe Opel Insignia
aduce un plus de siguranţă şi confort celor aflaţi în
habitaclu.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide