Noi update-uri tehnice pentru Opel Insignia

Autor: Andrei Nan acum 10 ani Test drive

Opel Insignia Sport Tourer oferă clienţilor o multitudine de
dotări, printre care regăsim şi cârligul de remorcare pentru rulotă
sau orice alt tip de trailer, cu o masă totală de 1800 kg.

Cârligul de remorcare vine cu un modul electronic TSA,
integrat în sistemul ESP, care are rolul de a stabiliza mişcarea
oscilatorie a rulotei
atunci când se ocoleşte un obstacol
sau când starea de echilibru a rulotei este modificată de factori
externi, cum ar fi vântul lateral.

Cei de la Opel ne-au pregătit o demostraţie practică a
avantajelor oferite de sistemul TSA, rezultatul fiind mai
mult decât satisfăcător
.

Pe o pistă a unui mic aeroport de agrement a fost organizat un
traseu cu obstacole, actorii principali fiind o Insignia Sport
Tourer 4×4 tractând o rulotă. Proba a constat în accelerarea până
la 90 km/h şi destabilizarea prin evitarea unui obstacol.

Pentru a înţelege mai bine ceea ce se întâmplă şi cum
funcţionează sistemul, trebuie stabilite următoarele ipoteze:

  • sistemul TSA detectează cuplarea unei remorci
    datorită senzorilor montaţi pe cărligul de remorcare, dar şi prin
    cuplarea conectorului tradiţional cu 13 pini
  • modulul de stabilitate al trailerului (TSA) este practic un
    soft care se downloadează în unitatea electronică de control, la
    ieşirea maşinii de pe linia de producţie. Softul ţine cont
    de toţi parametrii
    şasiului, sistemului de suspensie şi de
    frânare.

Deci să recapitulăm, avem remorca cuplată şi suntem obligaţi
să evităm un obstacol la viteza de 90 de km/h
(aceasta este viteza maximă de croazieră în condiţiile tractării
unei rulote).

În momentul virării, echilibrul axial este rupt şi remorca
începe să oscileze. În mod normal, odată cu începerea oscilaţiilor
există un risc mărit de a pierde controlul volanului, mai ales
pentu un şofer neexperimentat în ale condusului cu remorcă.

Sistemul simte apariţia oscilaţiilor, moment în
care intervine frânând rulota sau una dintre roţi, reducând viteza
de deplasare şi restaurând echilibrul axial.

Sistemul este eficient şi funcţionează foarte bine în limitele
fizicii şi a unui mod de conducere prudent şi responsabil. Dacă
viteza este mai mare de 90 km/h, iar stilul de condus nu este deloc
adecvat pentru tractarea unei rulote („croşetări” ale traficului,
accelerări şi viraje bruşte, etc), TSA va funcţiona doar printr-o
subrutină a programului, avertizând şoferul că e necesar să adopte
un stil adecvat de conducere – în caz contrar, cel de la volan este
responsabil pentru eventualele accidente.

Modelul Opel Insignia nu mai necesită nici un fel de
prezentare, fiind scrise şi spuse foarte multe lucruri. În plus,
modelul german este deţinătorulul a numai puţin de 40 de
premii
printre care şi prestigiosul
„Maşina anului” în 2009
.

Scopul Workshopului organizat de cei de la Opel în zona Logo
Magiore, Milano, a fost de a prezenta noua
variantă

Opel Insignia Sport Tourer
4×4 2,0
CDTI
, dar şi pentru a ne aduce la cunoştinţă unele
îmbunătăţiri ale gamei Insignia în general.

Cele mai importante îmbunătăţiri sunt transmisia adaptivă 4×4,
care până acum se putea comanda doar în combinaţie cu motorizările
de top pe benzină, precum şi noul modul TSA (asisenţa stabilităţii
rulotei), integrat în sistemul de control al stabilităţii ESP.

Pentru a atinge mult râvnitul statut de model premium, cei de la
Opel au decis că este nevoie de introducerea unui nou tip
de piele pentru scaune
. Astfel a luat naştere Indian
Summer, o tapiţerie de piele care încearcă să aducă şi mai mult
confort modelului Insignia.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide