O săptămână cu BMW 530d Touring

Autor: Oraan Mărculescu 28 oct. 2010 Test drive

Din perspectiva celui de la volan, nu sunt diferenţe
faţă de versiunea

BMW Seria 5 Sedan
: tablou de bord sofisticat,
dar familiar, consolă centrală dominată de displayul din partea
superioară, restul comenzilor fiind împărţite logic în partea
centrală, precum şi un mic centru de comandă pe tunelul central –
mica manetă originală a cutiei automate, alături de blocul de
comandă pentru iDrive, cu deja celebrul buton rotativ
„multitasking”.

BMW Seria 5 Touring beneficiaza de aceeasi plansa de bord sofisticata, dar si familiara, ca versiunea sedan

Mai adăugăm, în cazul modelului de test, tapiţeria din piele
bej, care se asortează cu plasticele bordului şi capitonajele uşii,
precum şi excelentele scaune reglabile electric, având
treimea superioară reglabilă separat
.

Totuşi, vorbind de un break, lucrurile importante trebuie
căutate în spate. În primul rând, este vorba despre
portbagaj, care are o capacitate standard de 560 de
litri
, cu 40 de litri mai mult decât în cazul berlinei.
Însă cifrele nu reflectă aşa cum trebuie realitatea.

In configuratia cu 5 locuri, BMW Seria 5 Touring ofera un portbagaj de 560 litri.

Spaţiul destinat bagajelor este, în cazul configuraţiei cu 5
locuri, foarte mare. Şi destul de lung, astfel că e foarte
uşor să îţi murdăreşti genunchii pe spoilerul spate
,
atunci când te întinzi după lucrurile situate chiar lângă spătarul
banchetei.

Modalitatea de acces este una foarte bună (nici nu m-aş fi
aşteptat la altceva): hayonul se deschide automat,
ori de la butonul de pe el, de deasupra numărului de înmatriculare,
ori de la un buton din habitaclu (plasat cam nelalocul lui, sub
volan, în stânga), ori, cel mai facil, de la butonul de pe
telecomandă.

Hayonul se deschide automat. Luneta se poate deschide separat de hayon, tot automat

Atenţie, însă, pentru că pe telecomandă sunt două butoane
dedicate portbagajului: unul pentru hayon (simbolul grafic, din
păcate, nu este inteligibil) şi unul pentru lunetă, aceasta
putându-se deschide separat de hayon
. Păcat doar că luneta
nu se şi poate închide automat, fiind necesară acţionarea acesteia
manual. Lucru neplăcut pe vreme ploioasă.

Un lucru foarte util la deschidere portbagajului (atât a
hayonului, cât şi doar a lunetei) este ridicarea automată a
ruloului pentru bagaje
. Acesta se poate şi rula, la
nevoie, dacă, de exemplu, aveţi bagaje mai voluminoase, care
depăşesc linia geamurilor. Iar, pentru pretenţioşi, există şi o
plasă de divizare a portbagajului de restul habitaclului.

Spatiu suplimentar de depozitare sub planseul portbagajului. Ruloul de bagaje se ridica automat

Un singur amendament: ruloul fiind automat, nu este indicat să
puneţi nimic pe el. Însă nu vă faceţi griji, deoarece, sub
planşeul portbagajului, mai există un spaţiu de depozitare
compartimentat
, pentru mărunţişuri. Iar, pentru ca nivelul
de confort să fie cât mai bun, spătarul banchetei se poate rabata
(divizat, fireşte) de la două manete de pe lateralele
portbagajului.

Ceea ce nu va duce la o capacitate maximă pentru bagaje
extraordinară: doar 1.670 litri
– adică la nivelul unui
Audi A6 Avant şi cu 280 litri mai puţin decât un break E-Class. Iar
suprafaţa de încărcare nu va fi una perfect plană.

Prin rabatarea banchetei, BMW Seria 5 Touring nu devine un recordman in clasa lui

Însă criticile nu prea îşi au rostul: Seria 5 Touring nu
este pentru cărat marfă sau cartofi
, ci poate fi folosită,
ocazional, pentru transportul unor obiecte ceva mai voluminoase,
dar care să nu murdărească tapiţeria portbagajului sau să zgârie
plasticele. O piesă de mobilier de colecţie, de exemplu, sau
schiuri ori placă de snowboard.

În test, am constatat că bancheta din spate poate fi folosită de
trei persoane, însă, din cauza tuneului central, oferă un
confort bun doar pentru două persoane
. Care au loc mult
atât pentru picioare (graţie ampatamentului de aproape 3 metri),
cât şi pentru cap. Pe drumurile noastre, bancheta se dovedeşte cam
tare, specific unei maşini germane.

Recomand voiajele lungi cu patru persoane şi bagajele acestora.
BMW 530d Touring se pretează de minune la aşa ceva –

să vedem de ce
.

Inaltimea de deschidere a hayonului lui BMW Seria 5 Touring se poate regla din interfata iDrvie

Prima oară când am văzut noua
generaţie BMW Seria 5
, am remarcat o uşoară
întoarcere la origini
în designul maşinii, berlina
bavareză redevenind o limuzină sobră, dinamică şi cu un stil
familiar.

In realitate, BMW Seria 5 Touring arata mult mai stilat decat in imagini

Însă mă aşteptam ca varianta break,
BMW Seria 5 Touring
, să nu se ridice la acelaşi nivel, din
punct de vedere stilistic. Nici măcar
primele imagini
cu maşina nu mi-au schimbat părerea.
Asta până când nu m-am trezit faţă în faţă cu maşina de
test
.

Dacă despre partea frontală nu mai are rost să menţionez că
degajă o impresie de forţă amestecată cu sobrietate specifice
bavareze, trebuie să mă opresc puţin în spatele maşinii. Acolo unde
designerii BMW au reuşit să creeze o linie de break mult mai
dinamică decât până acum.

BMW Seria 5 Touring nu este un shooting break, dar are o silueta dinamica

Nu vorbim, încă, de un shooting break foarte elegant, dar
începem să ne apropiem de această idee. În primul rând, datorită
suprafeţei vitrate de dimensiuni mai mici, al treilea geam lateral
fiind suficient de aplatizat. Mai punem la socoteală o muchie
mediană pregnantă şi gata, partea laterală din spate ne arată un
break aproape sportiv.

Aproape, nu în totalitate. Şi asta pentru că în ecuaţie intră
stopurile, desenate de o manieră foarte elegantă – credeţi-mă,
în realitate efectul este mult mai puternic decât în
imagini
. Prin comparaţie,
Mercedes E-Class T-Modell
pare un dric, iar
Audi A6 Avant
devine cam fad (ce-i drept, este pe final de
carieră generaţia actuală).

BMW Seria 5 Touring se dovedeste un break de clasa, impunator si dinamic

Prin urmare, BMW 530d Touring mi-a deschis
interesul
, dovedindu-se, încă de la primul contact, un
break impunător şi care pune un accent mai mare pe stil decât ai
crede la prima vedere.

Totuşi, chiar dacă, la finalul testului, pe mine Seria 5
Touring m-a convins că e o propunere coerentă în gama BMW
,
pe piaţa auto din România acest model cred că va rămâne în umbra
fraţilor
BMW Seria 5 berlină
(notorietatea acestui sedan sportiv este
foarte mare), dar şi a lui
BMW X3
sau
BMW X5
(SUV-urile sunt privite ca maşini mai potrivite pentru
condiţiile de la noi).

Să vedem ce avantaje aduce
interiorul lui BMW Seria 5 Touring
.

Stopurile ii confera lui BMW Seria 5 Touring o nota puternica de eleganta

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide