Peugeot 308 CC

Autor: Alexandru Banu acum 11 ani Test drive

Am transpirat serios zilele aceastea, semn că vara nu mai are chef de aşteptat. Şi cum am putea să o întâmpinăm mai potrivit decât îmbrăcaţi sumar? Să spunem cu toţii stop transpiraţiei abundente şi să ne refugiem într-un 308CC. Fizionomia nu a deviat de la curentul actual Peugeot. Este o Mărie fără pălărie atunci când o decapotezi.

Şi atunci îşi au rostul aplauzele. Căci te simţi ca pe stadion. Să mergi într-o decapotabilă este ca şi cum ai vedea un meci live de acolo, din mijlocul tribunei. Este o atmosferă deosebită, de neregăsit într-un automobil cu plafon fix. Marea decapotare se petrece în 20 de secunde, pe parcursul cărora auzi suspect de încet motoraşele şi vezi cum se ascund toate subansamblele în portbagaj.

Dacă eşti curios să arunci o privire din spate, vei observa un difuzor aspectuos în zona spoilerului. O decizie estetică foarte bună, spunem noi. Interiorul este curat, fiind aglomerat doar în zona consolei centrale, unde-ţi trebuie un pic de timp ca să te prinzi cum vine treaba cu informaţiile care apar pe displayul din planşa de bord. Cadranele din bord şi aeratoarele îţi reamintesc cel mai bine că te afli într-o maşină sport, la urma urmei. Scaunele au priză laterală bună, atât la spătar, cât şi la şezut.

Totodată, pictogramele cu scaune şi căldurică au alt efect la acţionare: ventilează căldură prin tetiere ca să nu te ia cu frig când foloseşti coupe-ul cabrio toamna sau chiar la începutul iernii. Accesoriile World In Peugeot includ MP3 player, conector USB, Bluetooth şi, în funcţie de varianta de echipare, 40 GB de memorie.

Motorul THP de 150 de cai dezvoltat împreună cu BMW se numără printre cele mai rafinate pe care le-am testat. Nu din gama Peugeot, ci din întreaga producţie auto. Incredibil de elastic, asociat unei cutii manuale în şase trepte, trage de la 1.400 de rpm. Practic, simţi că în timp ce accelerezi poţi schimba orice viteză, căci motorul îşi vede de treabă şi pune neîntrerupt toată puterea jos. Treptele se sincronizează pe nesimţite. Chiar dacă 240 Nm nu sunt o performanţă, ştii că beneficiezi de ei tot timpul şi asta este important.

Şi, totuşi, există suficientă putere pentru emoţii serioase, mai ales dacă te repezi în viraje cu faţa încărcată de pe frânare. Oricum, simţi repede cum ESP-ul taie aplombul maşinii şi chiar te întrebi de ce se autosesizează într-un asemenea hal. Aproape că retrogradezi două trepte pentru a ieşi dintr-un viraj după ce şi-a băgat coada electronica. Servodirecţia ne-a impresionat de când am pus contactul şi am încercat să bracăm pe loc.

Am văzut că nu-i chiar o joacă. La viteză, controlul este sigur, iar răspunsul în volan – cumsecade. Cel mai frumos companion la drum este însă sunetul maşinii, pronunţat şi bărbătesc. Scriptic, motorul duce maşina la 100 km/h în 9,8 secunde. Ne aşteptam la ceva mai bine, însă vă garantăm că senzaţia este extraordinară şi că nici nu vă va păsa cât indică acul în bord.

Oferta de benzină mai cuprinde un motor turbo de aceeaşi capacitate, cu 10 cai în minus, dar care produce acelaşi cuplu, datorită unei cutii hidramate Porsche cu patru trepte. În curând va mai intra pe piaţă un 1,6 litri de 120 de cai, cuplat unei cutii manuale cu cinci rapoarte.

În dreptul dieselurilor avem HDi-ul de 140 de cai şi 320 Nm, conectat transmisiei manuale cu şase viteze.Ca la benzină, acelaşi propulsor este asociat unei cutii Porsche Tiptronic, dar cu şase rapoarte de această dată. Urmează un propulsor de 1.600 cmc şi 112 cai.

Şasiul este surprinzător de rigid datorită suspensiilor şi barei de torsiune pe puntea spate, dar şi sistemului McPherson pe axul din faţă. Siguranţa este mereu literă de lege pentru francezi. În competiţie naţională cu Renault, Peugeot a dotat 308CC cu 6 airbaguri şi ranforsări care ajută mult şi la stabilitatea coupe-ului cabrio.

Ne-am urcat la volanul unei maşinuţe abile, pe care este imposibil să nu ţi-o doreşti la un moment dat în viaţă. Destul de departe de pretenţiile constructorilor premium, dar nicidecum un compromis cabrio, 308CC este mult mai mult decât o simplă fiţă.



Comentarii
Inchide