Pregătit de party: KIA Rio 1.4 CRDi

Autor: Mihai Dascalescu acum 9 ani Test drive

VEZI DATELE TEHNICE PENTRU KIA RIO

Modelul de test avea sub capotă cel mai puternic diesel disponibil pentru KIA Rio: un common-rail de 1,4 litri şi 90 CP. Iar, opţional pentru nivelul de top Comfort, maşina mai era dotată şi cu butonul pentru pornirea motorului (364 euro) sau sistemul ISG Idle Stop and Go System (250 euro). Chestii de confort de apreciat pentru clasa mică.

Cel mai puternic motor diesel de pe KIA Rio este un common-rail de 1,4 litri si 90 CP

La pornirea motorului am fost tentat să cred că insonorizarea maşinii lasă de dorit, dar, ulterior, după încălzirea rapidă a propulsorului, am realizat că, dimpotrivă, inginerii coreeni au acordat o atenţie suficient de mare materialelor fonoabsorbante, iar micul diesel nu te deranjează mai mult decât în cazul concurenţilor cu motoare similare.

După care m-a impresionat răspunsul foarte bun la acceleraţie – ce-i drept, doar după ce depăşeşti 1.800-1.900 rpm, cuplul maxim de 220 Nm fiind obţinut la 1.750 rpm. Însă, de cele mai multe ori, cei 90 CP sunt toţi prezenţi la datorie, iar reprizele sunt foarte bune în majoritatea situaţiilor, ceea ce te ajută în depăşiri.

Cutia de viteze cu 6 trepte are o timonerie exacta si rapoarte bine alese

Un mare avantaj îl reprezintă cutia de viteze cu 6 trepte, cu rapoarte judicios alese. Însă mai mult decât asta contează timoneria foarte bună a cutiei, maneta fiind uşor de manevrat şi, în cele mai multe cazuri, fiind exactă (doar în câteva situaţii mi s-a întâmplat să agaţe dintr-a cincea în a patra). Per ansamblu, dacă îţi place să schimbi manual vitezele, cutia de pe Rio te va satisface, cu siguranţă.

Direcţia e şi ea precisă, dar nu vorbim de o precizie chirugicală, ci una bună pentru o maşină de clasă mică, volanul având o priză destul de plăcută pentru un condus sportiv. Pe de o parte, direcţia pare suficient de fermă, dar, pe de altă parte, mai ales în virajele mai pronunţate, feedbackul este insuficient. În general, nu am ce-i reproşa lui Rio nici din acest punct de vedere.

KIA Rio pune accentul pe stabilitate, suspensiile fiind mai tari

Sistemul de frânare e doar mediu, fiind penalizat de tamburii din spate în privinţa fadingului. Însă, la opririle de urgenţă la viteză măricică, de circa 100 km/h, nu sunt necesare prea multe corecţii ale volanului, iar stabilitatea pe traiectorie e mai mult decât mulţumitoare.

Per ansamblu, KIA Rio e o masina placuta, chiar si in regim mai dinamic

Per ansamblu, dacă eşti adeptul unui stil mai agresiv de conducere (iar Rio te cam face să-i dai bice), maşinuţa de faţă este suficient de bine pregătită, motorul având avantajul că e mai suplu decât mă aşteptam. Fără discuţie, KIA Rio se plasează destul de sus în clasa mică, printre modelele care pun accentul pe dinamism, dar nu îi dau şanse să ajungă pe podium. Deocamdată.

Însă, dacă vorbim de factorul buget şi dotări, situaţia se cam schimbă – vedem pe următoarea pagină cum

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide