Test cu noul Peugeot 308 facelift în România

Autor: Dan Vache acum 9 ani Test drive

Propulsorul diesel de 1.6 litri de pe noul Peugeot 308 facelift este disponibil în două versiuni de putere: 92 CP şi 112 CP. În testul nostru am condus varianta mai puternică, de 112 CP, echipat cu tehnologia micro-hybird e-HDI sau sistemul start/stop, diponibilă numai pe acest tip de propulsor.

Sistemul start/stop are rolul de a reduce consumul de carburant cu 25%, conform datelor oficiale. Acesta poate fi activat sau dezactivat de la un buton din stânga volanului iar un martor luminos de culoare albastră, va sta aprins în bord, până la plecarea de pe loc.

Propulsorul cu ai săi 112 CP are un răspuns destul de bun, graţie cuplului maxim de 270 Nm care se face simţit de la 1.750 rpm.

Cutia manuală cu 6 viteze este uneori imprecisă şi devine iritantă mai ales atunci când o manevrezi mai rapid. În schimb, avantajul celor 6 rapoarte se reflectă în mod pozitiv asupra consumului. În testul nostru, am reuşit un consum de 7,0 litri/100 km în oraş şi 6,0 litri/100 km în afară. Rezultate foarte bune, zicem noi, ţinând cont de faptul că în mare parte, s-a abordat un stil de condus mai alert.

Dacă ar fi să ne luăm după valorile oficiale date de constructor, de 5,3 litri/km în regim urban şi 3,9 în regim extraurban, am putea spune că sunt destul de optimiste. Probabil ne-am fi apropiat de aceste valori dacă ne-am fi luat după indicaţiile de schimbare de treaptă din bord.

Suspensia a fost setată mai mult pentru confort şi nu pentru virajele luate în forţă la viteze mari, ceea ce este un lucru bun dacă ne gândim la drumurile noastre pline de „carii” şi cu multe denivelări.

Dacă ne uităm pe lista de motorizări diesel din gama lui 308, propulsorul de 1.6 litri e-HDI de 112 CP se dovedeşte a fi cel mai potrivit pentru cei care conduc mult în oraşele aglomerate. Sistemul start/stop este ideal mai ales atunci când se pierd ore în şir în trafic.

Primul Peugeot 308 a fost lansat la sfârşitul anului 2007 şi a înregistrat vânzări de peste 900.000 de unităţi, în aproape 100 de ţări.

Pentru 2011, francezii au reîmprospătat look-ul lui 308 prin anumite modificări stilistice, ceea ce îl face să se alinieze la noua imagine de marcă. În partea frontală, noul Peugeot 308 a primit o grilă nouă, blocuri optice cu o formă uşor modificată şi LED-uri cu rolul de lumini de zi. Acestea din urmă, sunt poziţionate în fantele proiectoarelor de ceaţă şi au forma unui bumerang, dând o notă de individualitate modelului francez.

În spate, diferenţa dintre modelul anterior şi cel cu facelift este aproape insesizabilă, modificările fiind aduse doar stopurilor, care au o nouă amenajare interioară. Ar mai fi şi bagheta cromată, împrumutată de la fratele mai mare, 508, dar, de care pot beneficia numai modelele în versiuni de echipare superioare.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide