Test-drive cu Jaguar XF 3.0D

Autor: Dan Vache 29 sept. 2010 Test drive

XF este limuzina superbă deoarece are un aer aparte. Îi
poţi recunoaşte forma de la un kilometru distanţă,

interiorul este plin de lemn, aluminiu şi scaune extrem de
confortabile,
iar antifonarea este exemplară.
XF te întâmpină cu un spectacol artistic unic în clasa sa, atunic
când urci în maşină. Aceasta simte prezenţa cheii de contact în
interior şi butonul de start/stop al motorului pâlpâie imitând
bătăile inimii. Odată ce motorul porneşte, volanul se aşează în
poziţia setată de şofer, schimbătorul de viteze rotativ
iese din bord
şi gurile de ventilaţie se descoperă lăsând
aerul condiţionat să-şi facă de cap prin habitaclu. Pur şi simplu
spectacol. Nicio altă maşină din segment nu porneşte însoţită de
atâtea mişcări ale mediului înconjurător din habitaclu.

Ţinuta de drum a lui 3.0D aminteşte de un
E-Klasse
, nivelul de confort fiind similar. Scaunele faţă
sunt însă mai confortabile decât cele standard oferite de
Mercedes-Benz şi de aceea maşina va părea că oferă mai mult confort
decât E-Class. De fapt, ţinuta de drum este similară – foarte
plăcută, confortabilă, cu o amoritzare foarte silenţioasă a
denivelărilo
r şi o rulare foarte lină indiferent de viteză
şi de condiţiile de drum.

Dinamic, XF nu poate fi împins la limită, aşa
cum poţi face acest lucru într-un Seria 5, dar să nu uităm că,
Jaguar-ul este cel mai vechi model dintre Mercedes şi BMW, din
punctul de vedere al conceptului. Există amortizoare controlate
electronic de un buton care activează un Dynamic
Mode
care mai acţionează şi asupra acceleraţiei şi
direcţiei. Evident, nu poţi compara direct prestaţiile lui XF cu
cele ale lui Seria 5 şi E-Class deoarece acestea vin echipate cu
transmisii mai performante cu opt respectiv şapte trepte.

Evident, timpii de schimbare ai cutiei lui Jaguar sunt
ceva mai lenţi
şi acest lucru se schimbă. Totuşi,
foarte-foarte plăcut este modul manual unde schimbările şoferului
din padele sunt violente şi maşina „smuceşte” violent de
parcă ar avea 1000 CP
şi tu te afli cu ea pe o probă
specială sau pe un circuit. Această mică plăcere compensează cu
ruliul destul de accentuat şi direcţia care este chinuită la limită
de inerţia foarte mare a unei maşini masive care cântăreşte aproape
1.9 tone.

Chiar şi aşa însă, după cum am spus mai sus, diesel-ul
de 3.0 litri cu 240 CP este totuşi foarte rapid
sub capota
lui XF. 7,1 secunde până la 100 cu start de pe loc
este o performanţă bună. Şi reprizele sunt corecte şi maşina nu te
dezamăgeşte în timpul depăşirilor dacă foloseşti cu cap modul
manual al cutiei. Consumul mediu este foarte bun. În testele
noastre, am reuşit să coborâm consumul mediu în oraş până
la 9 litri la suta de km.,
ceea ce poate fi o veste bună
pentru un client pentru care contează câţi bani cheltuieşte pe
combustibil.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide