TEST: Driving, pur şi simplu: asta înseamnă Toyota GT86

Autor: Adrian Mihălţianu acum 8 ani Test drive

Toyota GT86 este un coupe cu 2+2 locuri, fără pretenţii de spaţiu generos sau o ambianţă modernă. Dimpotrivă, când vezi volanul simplist, cu o formă clasic-sportivă şi FĂRĂ NICI UN BUTON pe el, te întrebi dacă nu te-ai întors nişte zeci de ani înapoi în timp.

Roşu şi negru. Extaz.

Ceea ce e, de fapt, exact senzaţia pe care voiau să ţi-o dea designerii. Adică încă din primele cinci secunde de când te-ai aştezat în scaunul profilat sportiv realizezi că Toyota GT86 e o maşină pentru cei pasionaţi de condus, aşa cum se înţelegea ”condus” acum nişte ani buni.

Volanul are diametrul mic şi o priză excelentă, schimbătorul este plasat la îndemână şi are curse foarte scurte (necesitând şi o oarecare forţă), iar maneta frânei de mână este atât de firesc plasată încât mă întreb de ce s-a mai inventat versiunea cu buton…

Scaunul poate fi reglat foarte jos şi e foarte uşor să-ţi găseşti o poziţie la condus aproape perfectă. Mai punem pedalierul perforat şi turometrul plasat exact în centrul indicatoarelor de bord şi gata, all set, let’s go!

Un minim de butoane utile şi atât. Ce vrei mai mult?!

‘Totuşi, not so fast. GT86 o fi având un aer spartan-sporiv, dar asta nu exclude dotările moderne, cum ar fi aerul condiţionat automat sau un sistem multimedia cu ecran tactil (opţiunea Toyota Touch&Go, cu un preţ suplimentar de 1.120 euro).

Pe lângă asta, portbagajul este suficient de spaţios, cu cei 243 de litri ai săi, în timp ce locurile din spate sunt mai mult de efect, pentru că acolo încap ori fotomodele de maximum un metru şi jumătate înălţime, ori doi copii. Of, am divagat, de ce ne apucăm să vorbim despre chestii practice atunci când nu e cazul?!…

Scaunele sunt pregătite să te ţină în mijlocul tornadei

Acum, momentul mult aşteptat: apăsarea butonului START de pe consolă. Care vedem pe pagina următoare la ce duce.

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide