Test ProMotor cu Renault ZOE, maşina electrică pentru care primeşti ecotichet RABLA de 10.000 de euro

Autor: Alexandru Banu acum 3 ani Test drive

Am făcut şi noi un calcul şi, comparativ cu o maşină care emite 95 de grame CO2  / km (cifră calificabilă la extratichetul eco RABLA), ZOE emite de 30.000 de ori mai puţine kg de CO2 în 300.000 km (~20 de ani de exploatare). La un parc auto de 6 mil. maşini în România, asta ar înseamna că dacă peste noapte am avea toţi ZOE, România ar scăpa de 180.000.000 de tone de CO2 în toată perioada asta la nivel naţional.    

Dacă faceţi un calcul kW / kilometru parcurs o să ieşiţi la un 8-10 lei consum / 100 km – hai să zicem cu îngăduinţă pentru benzinari, 2  l  / 100 km. Dacă vrei mai puţin, poţi să alegi mersul pe jos

Maşina ne-a plăcut foarte mult ca tot. Ca ţinută de drum nu ai o problemă pentru că are bateriile în podea şi implicit un centru de greutate jos (oricum e o maşină grea, are 1.6 tone). V-am zis că pleacă rachetă? V-am zis. V-am zis că ne-a aplaudat un şeptar vechi că nu a plecat înaintea noastră la 3 semafoare consecutive pe Splaiul Unirii? El a vrut-o, noi i-am arătat că se poate. Ok, mi ai plastic Audi înăuntru, dar niciodată nu ai avut asta pe un Renault. Arată relativ simplu, dar în câţiva kilometri constaţi că ai absolut tot ce are o maşină modernă.

ZOE pe care l-am testat a avut cam toate gadget-urile de care ai nevoie. Toate vin cu un surplus de consum atunci când le foloseşti. Aerul condiţionat face foarte bine faţă şi nu simţi că-ţi pune maşina-n “nas” când îl porneşti.

Altfel, te conectezi la iPhone, la telefoanele Android şi ai şi R-Link-ul cu care descarci aplicaţii în unitatea multimedia a maşinii.

Celor speriaţi de poziţia la volan le spunem că nu au de ce să-şi facă griji. Eşti la nivelul normal, nu eşti cocoşat din cauza bateriilor. Nu au absolut nicio treabă cu poziţia mai mult decât normală în care stai în maşina asta.

În ultima pagină a testului tragem concluziile şi vedem galeria foto)

 

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide