Test scurt Mitsubishi Lancer 1.8 Di-D

Autor: Baltateanu Dragos acum 9 ani Test drive

Cei 150 CP sunt dublaţi de un cuplu motor de 300 Nm
livraţi între 2.000 şi 3.000 rpm.
Noul motor este
fenomenal în comparaţie cu vechiul TDI. Nu vibrează aproape deloc
iar cuplul mare face ca maşina să aibă reprize excelente în orice
treaptă a cutie de viteze. Cutia are rapoarte scurte dar este
perfectă pentru caracterul noului motor. Iar timoneria este acum
mai precisă deşi uneori dă senzaţia că „agaţă” între trepte.
Levierul are o cursă scurtă şi precisă. Şase trepte sunt
disponibile pentru utilizare.

Consumul este excelent. Am reuşit să scoatem un 4,8 litri/100 km
în ciclu extraurban iar în oraş consumul se situează undeva în jur
de 7,5-8 litri pentru 100 km în funcţie de condiţiile de
trafic.Lancerul a trecut şi prin câteva modificări care îl fac mai
atractiv. La interior a fost adoptat display-ul color de dimensiuni
mai mari amplasat între vitezometru şi turometru. De
asemenea, avem acum o mufă USB amplasată în torpedo iar sistemul
audio Rockford Fosgate are un meniu un pic modificat şi poate
gestiona acum şi un telefon mobil cuplat prin
bluetooth.

Singurul regret este că nu s-a renunţat la „robinetul” de care
trebuie să învârţi pentru a porni motorul în favoarea unui buton de
start/stop ca cel inaugurat de modelul ASX.

Ca de obicei, interiorul este simplu şi eficient fără
comenzi îngrămădite.
Lancerul rămâne un model cu un
interior aerisit, totul fiind la îndemână. Modelul sedan pe care
l-am testat are un portbagaj destul de generos de 377 litri. Noul
motor este disponibil şi pe varianta Lancer Sportback cu hayon.

Varianta noastră de test a venit în echiparea de top
Instyle.
Lista completă de dotări o găsiţi
aici
. Preţul pentru această variantă este de 25.467 euro (TVA
inclus) şi 22.767 euro în cazul achiziţionării cu tichete REMAT.
Preţurile pentru modelul Lancer Sport Sedan dotat cu motorul 1.8
DiD de 150 CP încep de la 19.174 euro (TVA inclus) sau 16.474
pentru achiziţionarea cu tichete REMAT.

Noul propulsor de 1.8 litri turbodiesel ce dezvoltă 150
CP a debutat pe modelul ASX.
Acum poate fi regăsit şi pe
modelul Lancer. Noul motor este dezvoltat chiar de Mitsubishi şi
este o reuşită. Constructorul japonez renunţă astfel la colaborarea
cu grupul VAG de la care prelua motoare TDI de doi litri şi 140 CP
cu care dota modelul Lancer. Motoarele turbodiesel de origine VW
erau de acum o generaţie şi nu mai corespundeau cu standardele
actuale din punct de vedere fonic şi al emisiilor poluante.

Aşa că Mitsubishi a luat decizia să doteze şi gama
modelului Lancer cu noul motor Di-D 1.8 ce dezvoltă 150
CP.
Cunoscut deja de pe modelul ASX, acest motor este un
mare pas înainte pentru marca japoneză. Blocul este fabricat din
aluminiu ceea ce economiseşte 10 kg din greutatea motorului.
Foloseşte un sistem de distribuţie variabilă a supapelor iar
injecţia de carburant este directă. Noul motor face parte dintr-o
familie mai mare de propulsoare turbodiesel. Din aceeaşi familie
face parte şi motorul de 2,2 litri de 176 CP ce dotează deja
modelul Outlander.

Noua familie de motoare se numeşte 4N1 şi sunt
dezvoltate şi fabricate în Japonia.
Propulsoarele diesel
sunt rodul colaborării între Mitsubishi Motors Company şi
Mitsubishi Heavy Industries. Marca japoneză avea mare nevoie de o
familie modernă de propulsoare turbodiesel mai ales pentru piaţa
europeană unde succesul modelelor compacte şi SUV depinde de o
motorizare diesel competentă.



Comentarii
Inchide