Toyota Urban Cruiser

Autor: Bogdan Alecu acum 11 ani Test drive

Tot la capitolul ergonomie trebuie să menţionăm multitudinea spaţiilor de depozitare pentru sticle sau diverse alte obiecte, la baza consolei centrale, în portiere şi între scaune. Din păcate, ca şi în cazul lui Yaris, Urban Cruiser nu dispune de o cotieră, pentru a face drumurile lungi ceva mai plăcute

În condiţiile în care pentru Urban Cruiser sunt disponbile trei versiuni, benzină 1,3 litri cu tracţiune faţă şi 1,4 litri cu tracţiune atât faţă, cât şi integrală, având în vedere starea drumurilor de la noi şi rapiditatea cu care se mişcă iarna maşinile pentru deszăpezire, am ales versiunea cu tracţiune integrală.

Deşi credeam că vom avea de-a face cu o maşină confortabilă la condus (după experienţa cu Verso, testată cu o zi înainte), în Urban Cruiser am descoperit un ADN de model cu spirit sportive: ambreiaj scurt şi tare, cutie de viteze cu şase trepte scurte şi precise şi, din nou, o direcţie confortabilă, dar în acelaşi timp setată pe dinamică.

Astfel, chiar şi pe autostradă la 160 km/h, maşina nu a dezamăgit absolut deloc. Mai mult, chiar a impresionat. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi pe dealurile de lângă Lisabona. În ciuda gărzii la sol ceva mai ridicate în comparaţie cu a "competiţiei", maşina s-a comportat foarte bine.

Cu toate că vorbim de un motor de 1,4 litri diesel care respectă normele de poluare Euro 4, acesta a reacţionat de-a lungul testului aproape la fel de dinamic ca unul pe benzină. Turbina intră în funcţiune nu în jur de 1.500 rpm, ci mai degrabă aproape de 2.000 rpm, fapt ce impune un mers ceva mai turat şi implicit mai sportiv. Cu toate acestea, consumul nu a depăşit de-a lungul testului valoarea de 7,4 litri/100 km, mai mult decât rezonabilă pentru traseul şi stilul de mers abordate.

Din păcate cei de la Toyota nu ne-au comunicat nici măcar un preţ aproximativ, acestea urmând a fi publicate undeva la finele lunii aprilie. În condiţile în care japonezii au în plan să vândă în acest an 25.000 de unităţi la nivel european, cel mai probabil preţul de pornire va fi undeva pe la 14-15.000 de euro, cu un vârf de 20.000 de euro pentru versiunea full-options, care include şi sistem de navigaţie cu DVD.
 

Se ştie că din ce în ce mai mulţi clienţi preferă un automobil cu o poziţie înaltă la volan, cu dimensiuni compacte, un design agresiv şi o gardă la sol mai mare, pentru mai multă "siguranţă" la urcatul bordurii. Dar, din păcate, SUV-urile sunt oricum, numai mici nu, iar tracţiunea integrală implică automat şi un consum mai ridicat.

După ce Nissan a prezentat în urmă cu aproape doi ani Qashqai, iar Fiat împreună cu Suzuki au lansat Sedici, respectiv SX4, Toyota şi-a făcut şi ea apariţia în segmentul crossoverelor destinate spaţiului urban.

La prima vedere, Urban Cruiser aminteşte mai degrabă de un Dodge Nitro "intrat la apă", cu toate că împrumută ceva din masivitatea specifică noului Avensis, în special în ceea ce priveşte partea frontală.

La fel şi din lateral. Dacă îl vezi doar în poză, ai impresia că ai de-a face cu un SUV în toată regula, pe când în realitate are dimensiunile specifice unui model de clasă mică. Ca să ne facem o mai clară idee despre Urban Cruiser, l-am luat la o plimbare în jurul Lisabonei, pe un traseu alcătuit atât din porţiuni de autostradă, cât şi din drumuri virajate, pe care mai degrabă am fi testat o viitoare Toyota Celica.

Deşi nu este mai lungă de 4 metri, încadrându-se perfect în clasa mică, la interior ai impresia că te afli într-un model compact. Spaţiul dinăuntru este generos atât pentru pasagerii faţă, cât şi pentru cei din spate – care, spre exemplu, stau mai confortabil în Urban Cruiser chiar şi decât în multe modele de clasă medie.

Primul lucru pe care îl observi atunci când te urci la volan este scaunul. Dacă în cazul MPV-ului Verso cei de la Toyota se lăudau că lungimea şezutului a sporit pentru a oferi pasagerilor un confort mai bun, se pare că în cazul lui Urban Cruiser şezutul scaunelor a fost proiectat pe măsura asiaticilor.

Dar având în vedere că maşina este destinată în special călătoriilor scurte prin oraş, peste acest impediment se poate trece. Al doilea neajuns al lui Urban Cruiser în ceea ce priveşte interiorul este designul părţii inferioare a planşei de bord. Dacă pasagerul stă cu scaunul mai în spate, se loveşte de muchiile dure ale acesteia.

Aşa trebuie să se poziţioneze mai în faţă, unde ajunge cu genunchii aproape lipiţi de planşa de bord. Avantajul este în acest caz al persoanei care stă în spate, ea beneficiind astfel la nivelul genunchilor de cel mai mare spaţiu dintr-o maşină de clasă mică.

De asemenea, am fost plăcut impresionaţi de portbagajul care măsoară peste 300 de litri în versiunea "normală" şi aproape 750 de litri în cazul în care se renunţă la locurile din spate.
Materialele utilizate în habitaclu nu excelează printr-o calitate premium.

Planşa de bord este realizată dintr-un plastic dur, la fel ca şi consola centrală. Din fericire, regiunea de pe portiere unde de obicei se sprijină mâna este acoperită cu un material similar cu pluşul, oferind un confort mai ridicat.

Tags:


Comentarii
Inchide