Volkswagen Caddy Kombi 4Motion – Test Promotor.ro

Autor: Silviu Draganescu 26 mart. 2009 Test drive

VEZI TOATE FAMILISTELE DIN TESTUL PROMOTOR.RO

4MotionSistemul 4Motion de la Volkswagen degrevează la minim şoferul de grijile cu privire la problemele de aderenţă. Pentru că transmisia integrală acţionează automat prin intermediul diferenţialului central Haldex, ce are grijă să livreze putere şi punţii spate, dar numai atunci când este nevoie.

Avantajul direct este consumul redus, pentru că, în condiţii normale, doar roţile din faţă trag.

Vorbim de o creştere teoretică a consumului mediu cu doar 0,2 litri la fiecare sută de km comparativ cu versiunea normală, ceea ce este uşor de observat şi în practică. Asta pentru că în regim de autostradă maşina este capabilă de un consum de 6,5 litri/100 km, pentru ca pe drumurile naţionale, la un mers liniştit, să coborâm chiar şi la 5 litri/100 km.

De preferat strazile buneÎn oraş, lucrurile depind în mare parte de aglomeraţie. Astfel încât consumul poate varia între 7 litri/100 km (trafic lejer de weekend) până la variante cu două cifre, atunci când stai mai mult decât mergi.

Propulsorul 1,9 TDI este binecunoscut pentru economia şi robusteţea sa în utilizare. De altfel, el reprezintă un bun compromis între consum, preţ şi performanţe, depăşirile fiind la îndemăna şoferului.

Vibraţiile şi ţăcănitul de diesel vin în standard, însă aceste detalii sunt cunoscute deja de toată lumea. Puterea de 105 CP este transmisă celor 4 roţi prin intermediul unei cutii de viteze cu 6 trepte, bine etajată şi cu un levier uşor de folosit şi suficient de precis. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre direcţie, care oferă un feedback slab – dar Caddy nu este nicidecum o sportivă.

ESP standardÎn ceea ce priveşte ţinuta de drum, aceasta plăteşte tribut scopului iniţial al maşinii şi, implicit, soluţiei tehnice alese. Vorbim, practic, de un automobil creat să fie capabil să care cât mai mult şi de aici şi soluţia punţii spate cu arcuri pe foi, asemănătoare în mare parte cu aceea regăsită, de exemplu, pe Dacia Papuc.

Asta înseamnă că, pe denivelări, spatele, mai ales atunci când maşina nu este încărcată, tinde să ţopăie suficient de mult pentru a-ţi da câteva emoţii la început.

Atunci când intri mai tare într-o curbă şi trebuie să treci inevitabil peste câteva gropi, sentimentul nu este unul foarte plăcut. Poate de aceea Volkswagen a decis să monteze în standard ESP, care, împreună cu sistemul 4Motion, contribuie la sentimentul de securitate, cel puţin din punct de vedere psihologic.

Dar Volkswagen Caddy are un avantaj – vedem pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide