Volvo V50 drivE – Drive test în România

Autor: Dan Vache 18 dec. 2009 Test drive

Primul lucru de notat la un S40/V50 este ţinuta sa de
drum. Cu excepţia versiunilor T5 care au suspensiile foarte dure,
restul gamei oferă o ţinută de drum excelentă în materie de confort
şi un raport foarte bun şi din punct de vedere dinamic.

Platforma este cea a unui Ford Focus, ceea ce toată lumea ştie,
este un lucru extrem de bun. Alături de şasiul excelent, direcţia
sa precisă oferă şoferului foarte multă încredere pe viraje şi
credeţi-mă, te poţi distra suficient de mult într-un Break în ziua
de azi.

Adevărul este că eu am mers mai mult la consum – din diverse
motive. În fine, acum poate că unii din voi veţi ridica o
sprânceană la micuţul propulsor turbo-diesel de 1.6 litri şi 109
cai putere, însă acesta este surprinzător de capabil sub caroseria
unui automobil care cântăreşte aproximativ 1.400kg.

În linie dreaptă, performanţele nu te dau pe spate dar nici nu te
scot din minţi. De la 0 la 100km/h în 11.3 secunde şi o viteză
maximă de 190km/h. Absolut decent ţinând cont de faptul că acest
Volvo tinde către un consum mediu de 3.9 litri/100km.

În numărul din Februarie al revistei ProMotor veţi afla cum s-a
descurcat V50-ul DRIVe în cadrul unui Feature – unde am încercat
să-l ducem din Bucureşti, pe plajă în Constanţa, apoi pe zăpada
Munţilor Făgăraş, mai sus de cota 1.500 şi înapoi în Bucureşti cu
UN SINGUR PLIN. Am reuşit, n-am reuşit? Stay tuned.

Revenind, un alt capitol unde V50 bifează toate căsuţele
este cel al traficului urban. Suficient de încăpătoare însă nu şi
exagerat de lungă. Cei care mă cunoaşteţi ştiţi deja că nu sunt fan
al sistemelor Start/Stop.

Într-un oraş aglomerat, neorganizat (gen Bucureşti) unde dacă mergi
bară la bară timp de 2 ore zilnic prin traficul de vârf, motorul se
opreşte si porneşte de o sută de ori. Punct. De O SUTA de ori pe
zi. Zilnic, timp de ..cine ştie câţi ani cineva deţine o maşină cu
un astfel de sistem.

Nu numai mie mi se pare exagerat, nu? Prin alte ţări unde
semafoarele au o logică şi există foarte puţine ambuteiaje, acolo
înţeleg sensul. În rest, e bine că sistemul poate fi dezactivat la
atingerea unui buton.

Ah şi era să uit…cutia manuală cu cinci trepte este poate cu o
treaptă mai puţin decât trebuia să aibă. Un automobil care speră să
obţină un consum cât mai mic pe autostradă are nevoie de acea
magică treaptă a 6-a. Noi la 130km/h aveam deja aproximatv 3000rpm
– ce-i drept, cu un consum de invidiat – însă chiar simţeam nevoia
unei trepte de viteză în plus.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Tags:



Comentarii
Inchide