Volvo XC60 D5 – test in RO

Autor: Oraan Mărculescu 14 iun. 2010 Test drive

Aici
discutăm strict despre motor şi cutie. Deja am stabilit faptul că
XC60 are una din cele mai reuşite ţinute de drum din segment, atât
la viteze mari în linie dreaptă cât şi pe viraje. Cert e că
dezamăgitor nu este – indiferent de cât de pretenţios eşti.

Dotat cu sistemul de tracţiune integrală AWD, XC60-ul face faţă cu
brio şi ieşirilor (rare) pe teren accidentat. Nu este un offroader
real, însă electronica se descurcă în faţa multor suprafeţe
dificile de rulare, atâta timp cât garda la sol sau unghiurile de
atac nu sunt compromise.

Cu alte cuvinte, nu te bagă cu el pe acolo unde abia ai intra cu un
Land Cruiser. În rest, aşa cum spuneam şi într-un vechi comparativ:
” XC60 excelează prin încorporarea atât de multor sisteme de genul
WHIPS, SIPS, BLIS, TSA şi City Safety, încât maşina rareori are
nevoie de şofer pentru a se menţine pe traiectorie sau a evita
acroşarea unui alt vehicul.”


În materie de performanţe, D5-ul updatat şi adus la 205CP îşi face
simţită influenţa. XC60 D5 este acum mai rapid şi mai potent pe
depăşiri decât pe vremea când propulsorul acesta dezvolta 185CP.
Cutia automată cu 6 trepte Geartronic schimbă vitezele bine şi
într-o manieră intuitivă, însă nu este la fel de rapidă precum cele
ale nemţilor.

Faţă de versiunea manuală, pierde aproximativ 0.4 secunde până la
100km/h, 5km/h la viteza maximă şi consumă în medie cu circa 0.6
litri/100km mai mult în regim mixt. Însă acum poate în sfârşit să
ţină pasul puţin mai bine cu un GLK, însă nu unul 350 CDI ci mai
degrabă un 250 CDI – care are la rândul său 204 CP, produce 500Nm
şi atinge 100km/h în 7.9 secunde. Un Q5 V6 TDI este mult, mult mai
rapid.

Chiar şi aşa, XC60 D5 nu te abandonează la nicio depăşire. Le poţi
efectua cu încredere şi tupeu, plus că motorul în 5 cilindri mai
sună şi impresionant de bine pentru un diesel, atunci când îl
turezi undeva mai sus. Şi nu în ultimul rând, nu mai este surclasat
cu atât de mult stil de către unitatea T6 de 286 cai putere…care
până acum era de departe cel mai plăcut de exploatat propulsor din
gama XC60.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide