Volvo XC70

Autor: Alexandru Banu acum 13 ani Test drive

Încă un sistem demn de lăudat este HDC-ul sau, mai bine zis, Hill Descent Control. În pantă, poţi foarte simplu lua piciorul de pe frînă, căci maşina va coborî încet şi sigur pînă în momentul în care fie frînezi din nou, fie decizi să accelerezi. Nici măcar zgomotele de sub maşină nu au reuşit să mă intimideze. Volvo XC70 reuşeşte să te convingă să crezi în el aşa cum foarte puţine maşini o pot face şi nu se întîmplă chiar în fiecare zi ca un break premium aparent obişnuit să se dovedească mai bun pe teren accidentat decît marea majoritate a SUV-urilor compacte de pe piaţa noastră.

Bine, nici preţul de catalog al unui XC70 nu este tocmai mic în comparaţie cu al multor alte crossovere 4×4. Versiunea de bază este un D5 AWD în variantă de echipare Kinetic şi costă 34.900 de euro CIP, preţ care nu include valoarea trapei electrice sau a cutiei automate. Însă produsul este cu aproape 10.000 de euro mai ieftin decît un A6 Allroad 2.7 TDI, altfel nu m-ar putea convinge nimeni că Audi-ul merită diferenţa.

Dintre dotările-standard de pe versiunea Kinetic, ies în evidentă: ABS-ul, DSTC-ul, Whips-urile, HDC-ul, climatizarea automată, geamurile electrice faţă-spate, volanul şi schimbătorul îmbrăcat în piele, cele zece airbaguri, frîna electrică de mînă, mufa audio auxiliară pentru MP3, jantele din aliaj de 16”, oglinzile electrice încălzite, parbrizul încălzit şi proiectoarele ceaţă.
La echiparea Momentum, primeşti în plus oglinzi exterioare rabatabile electric, scaune faţă încălzite, tapiţerie din piele şi senzori de ploaie, în timp ce, pentru varianta Summum, ţi se mai oferă senzori de parcare, faruri Bi-Xenon cu spălător şi jante din aliaj de 17”. Pe scurt, aici avem o afacere imbatabilă şi o maşină excelentă din toate punctele de vedere.

Însă pînă să alergi spre cel mai apropiat showroom Volvo, merită să iei în calcul şi cîteva opţionale foarte necesare unei maşini de talia lui XC70. Cea mai importantă ar fi servodirecţia ajustabilă automat în funcţie de viteză, la un preţ de numai 225 de euro, urmată de sistemul de avertizare pentru coliziuni frontale, la 1.155 de euro. Pentru cei care doresc un sistem audio performant, există posibilitatea unui Dolby Pro-Logic II cu MP3 şi 8 difuzoare, la preţul de doar 336 de euro.

Volvo a reuşit, prin acest XC70, să se poziţioneze fix alături de A6 Allroad, într-un segment ce pare aproape impenetrabil. Ceva îmi spune că nu o să vedem prea curînd un Seria 5 Touring sau un E-Klasse Estate cu adevărate tendinţe offroad, în timp ce alte breakuri descurcăreţe, precum Subaru Legacy Outback, Alfa-Romeo Crosswagon sau Skoda Octavia Scout, nu sînt nici pe departe la fel de spaţioase şi de luxoase ca XC70. O maşină care se ridică realmente la înălţimea oricui, şi la propriu, şi la figurat.

Desigur, acest lucru a mai fost şi este în continuare spus despre Audi A6 Allroad. “Maşina perfectă” e un termen care trebuie folosit cu foarte multă grijă, deoarece totul depinde de nevoile şi preferinţele fiecărei persoane în parte. Însă, atunci cînd punem toate datele problemei pe hîrtie, cei mai mulţi dintre noi au nevoie de spaţiu, de confort şi de un motor capabil atît să efectueze o depăşire fără a veni “lansat”, cît şi să facă faţă unor drumuri nu tocmai de nivel vest-european. Restul depinde doar de posibilităţi, iar o maşină nu trebuie judecată în funcţie de posibilităţile clientului.

Cel mai bun lucru care se poate spune despre acest Volvo XC70 este că îndeplineşte toate criteriile de mai sus şi adaugă, în acelaşi timp, multe calităţi individuale. Nu numai că maşina este confortabilă, dar există şanse să nu ai niciodată nevoie de mai mult spaţiu. Nu numai că se dovedeşte capabilă să înfrunte toate gropile din oraş, dar se şi poate ţine oricînd după un Freelander II pe teren accidentat. Cred că aţi înţeles ce tot încerc să vă explic: Volvo XC70 este un campion adevărat şi, spre binele său, are drept rival un singur alt model – Audi Allroad. Doar că a încerca să stabileşti care dintre cele două e mai bună echivalează cu greutatea de a alege între Beyonce şi Shakira.

Sigur, una este parcă-parcă mai faimoasă decît cealaltă, însă ar merita oare bătaia de cap? Nu e ca şi cum Jay-Z ar lăsa-o să plece fără să-l mai “upgradeze” încă vreo 2-3 ani… Dar să revenim!

Din clipa în care te aşezi în spatele volanului, realizezi cît de departe au ajuns cei de la Volvo. Un interior aşa de bine finisat nu găseşti decît la maşini nemţeşti premium, iar scaunele sînt extrem de confortabile, la fel ca şi bancheta din spate. Este practic imposibil să nu te simţi bine într-un Volvo – fapt evident încă din anii ‘80.

Odată ce ţi-ai găsit poziţia ideală la volan, nu-ţi rămîne decît să introduci cheia în slotul din stînga consolei centrale şi să apeşi pe acel buton dreptunghiular pe care scrie, “surprinzător”, START.

Rezultatul acestui gest este detonarea unui turbo-diesel D5 de 2,4 litri şi 185 de cai-putere, motor care, fără doar şi poate, îţi va da impresia că maşina este mult mai uşoară decît se spune în fişa tehnică. Asta se întîmplă şi datorită unui cuplu maxim în valoare de 400 Nm, disponibili de la doar 2.000 rpm.

Pe teren accidentat, noul XC70 excelează graţie unui sistem de tracţiune integrală permanentă AWD numit Instant Traction. Acesta funcţionează în felul următor: roata (sau roţile) care pierde din tracţiune primeşte automat un mic ajutor în valoare de cîte 80 Nm. Astfel, la volanul unui XC70, nu va trebui niciodată să sacrifici performanţa pentru mai multă tracţiune. Tare, nu? Într-o clipă, am accelerat puternic pe o suprafaţă alcătuită numai din nămol, pietriş şi apă, iar maşina a plecat de parcă m-aş fi aflat pe un drum perfect uscat.



Comentarii
Inchide