Am condus FABULOSUL BMW M5

A cincea generaţie de BMW M5 are dublul cailor putere al primului model. Rage ca un minotaur pornit la război şi este de o rapiditate ce îmi aminteşte de Ferrari 599 GTB. Noul M5 este FABULOS.

Am condus FABULOSUL BMW M5 Am condus FABULOSUL BMW M5

Cred că BMW a construit maşina asta special pentru cei care vor să urmăreasscă un Ferrari împreună cu alţi trei prieteni în maşină. Sau patru chiar. Şi cu bagajele lor. Şi mereu a fost aşa. Primul M5, astăzi o piesă de colecţie accelera de la 0 la 100 km/h în puţin peste şase secunde. Acum 25 de ani. Şi a fost nevoie de un sfert de secol pentru ca cea de-a cincea generaţie de M5, lansată pentru presa internaţională acum două zile în Spania, să crească la 560 CP. Puterea s-a dublat în 25 de ani de M5. Şi la asta se adaugă electronică suficientă să controleze chiar şi o rachetă NASA. Pentru că altfel ar fi imposibil să ţii pe şosea un monstru de aproape două tone care rulează cu peste 300 km/h.


După modelul de acum două generaţii, noul M5 revine la configuraţia V8 pentru motorul de sub capotă. La un moment dat, când criza nu ne lovise şi lumea investea serios în maşini se vehicular ideea unui M5 cu motorul fostei generaţii, dar supra-alimentat cu bi-turbo. Da, V10, bi-turbo. Downsizing-ul a apărut însă în vieţile noastre şi a dictat motoare cu cilindree mai mică, supra-alimentate şi echipate cu Start & Stop. Da, noul M5 are şi el Start & Stop.


Şi totuşi eu cred că în spatele acestei perdele minunate cu downsizing, salvarea planetei de maşinile ucigaşe, ecologie, let's do it Romania, consum redus, anvelope eco, emisii mai mici, eco-bla-bla-bla se nasc adevăraţi monştri. Şi acestor monştri politica de downsizing le permite să se joace cu minunata unealtă numită supra-alimentare. Un simplu motor V8 de 4.4 litri supra-alimentat poate avea 407 CP - pe 550i sau iată, 560 CP pe M5. Şi staţi liniştiţi, cred că nu este o problemă să se ridice puterea la 600 CP. Dar cu siguranţă se aşteaptă acum răspunsul lui Audi, care apropo, de acum va avea un V8 de patru litri, bi-turbo pe toate S-uri şi RS-urile de clasă mare sau de lux. La fel şi Mercedes-Benz, doar câteva modele vor scăpa cu bestia aspirată a lui AMG şi nu vor avea sub capotă V8-ul bi-turbo de 5.5 litri. Deja toţi concurenţii noului M5 au sau vor avea motoare V8 cu cilindree de patru litri şi bi-turbo.


Războiul turbo a început. Războiul motoarele ultra-puternice, super-performante, super-alimentate şi eco. Asta este o glumă, desigur. Chiar dacă emisiile poluante anunţate sunt mai mici la fel şi consumul mediu, nu vă faceţi griji. Noul M5, V8 şi bi-turbo pentru prima oară în istoria sa este mai puternic, mai rapid şi mai însetat ca niciodată. El are 560 CP, 680 Nm şi este capabil să ajungă la 100 km/h în 4.4 secunde. După 13 secunde atinge 200 km/h iar viteza maximă poate fi limitată la 305 km/h. Asta dacă achiziţionaţi pachetul M Drivers care vă aduce automat şi un curs de pilotaj M la Munchen. În sfârşit, BMW recunoaşte tacit faptul că M5-ul său te poate omorî dacă eşti suficient de inconştient şi ai face bine să înveţi să-l controlezi.


De la depărtare nu îţi vei da seama că se apropie un M. De la distanţă medie vei observa noile spoilere, praguri şi evacuările finale. De aproape îţi vor atrage atenţia prizele de aer de pe aripi, oglinzile cu formă foarte aerodinamică, jantele cu design special şi frânele IMENSE din spatele acestora. În premieră şi în exclusivitate, BMW va vopsi etrierii noului M5 în culoarea albastră a brandului în standard. Desigur, sigla M este la loc de cinste pe mijlocul etrierilor şi cam peste tot pe unde arunci privirea.


Pe capacul portbagajului, pe prizele de aer şi prin tot interiorul. Pe tetierele scaunelor sport cu design special, pe praguri, pe volan, instrumentarul de bord sau selectorul cutiei de viteze cu dublu-ambreiaj. Finisajele sunt ireproşabile, la fel şi materialele folosite la interior. Este logic, un vârf de gamă cu un preţ ce porneşte de la 86.400 euro fără TVA trebuie să ofere foarte multe dotări încă din standard. Plus că vorbim de un M. Clienţii vor putea alege unua din cele trei culori disponibile pentru interior - negru, alb sau roşu. Aceste nuanţe sunt speciale iar pielea este Merino, de cea mai bună calitate. Alte combinaţii de culori vor fi disponibile dar doar prin intermediul programului Individual.


Tot interiorul este acoperit în piele şi aluminiu sub diverse forme. Instrumentarul de bord M înseamnă că vitezometrul este gradat din 30 în 30 km/h cu cifre, adică de la 30 la 330 km/h. Şi turometrul este special, desigur, zona roşie începe la 7.200 rpm. În interiorul acestuia sunt afişate, în partea de jos setările direcţiei, răspunsului motorului şi amortizoarelor. Special pentru M5. BMW a creat două butoane M (M1 şi M2), pentru ca şoferul să-şi programeze singur setările pentru maşină, de două ori. Butoanele M1 şi M2 sunt amplasate pe volan şi sunt o idee superbă. Practic, pe lângă modul standard de rulare puteţi să vă creaţi două configuraţii diferite pentru maşină, în funcţie de nevoi şi mai ales, dorinţe.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.