Am condus Nissan Leaf, maşina anului 2011

Autor: Constantin Ciobanu acum 10 ani Test in premiera

 

Apoi am avut de parcurs un traseu scurt, dar care a inclus şi o mică porţiune de autostradă, ceva kilometri extraurbani de la periferia oraşului Geneva, plus ceva intersecţii de negociat înapoi spre locaţia salonului auto. Cuplul de 280 Nm, similar cu cel oferit de un propulsor pe benzină aspirat de 2.500 cmc este disponibil de la start, aşadar reprizele la viteze reduse sunt impresionante. Asta în modul „D”, pentru că există şi modul „ECO”, iar aici lucrurile sunt ceva mai anesteziate, răspunsul pedalei de acceleraţie este mai cuminte. Tot în acest mod este accesibilă şi autonomia maximă declarată de producător de 175 km.

Între cele două moduri există o diferenţă de autonomie de aproximativ 20-25 km, diferenţă afişată de computerul de bord la trecerea dintr-un mod în altul. Nu ştiu de ce, dar aşteptam un ruliu mai amplu pe viraje, acesta există dar este corect.

În urban, în modul D pănă la 50-60 km/h Leaf este mai mult decât sprinten, dacă eşti primul la semafor descoperi că ceilalţi colegi din trafic rămân în urmă. De asemenea are reprize corecte şi la viteze superioare. Intrarea pe autostradă nu a fost acompaniată de emoţii că nu m-aş putea integra în traficul de 90 – 130 km/h. Direcţia este precisă, chiar oferă un bun feedback, iarăşi un detaliu care m-a surprins plăcut şi pe care nu l-aş fi anticipat. Poate cel mai mult am fost impresionat de stabilitatea pe traiectorie în cazul unei frânări puternice pe un viraj.

Maşina a decelerat bine urmând traiectoria impusă fiind extrem de neutră, fără nici o tendinţă de subvirare sau supravirare. Pot vorbi şi de o bună stabilitate la viteze ridicate pe viraje. Din punct de vedere al experienţei oferite la volan, Nissan Leaf chiar este un model care nu diferă cu nimic faţă de ce ştim. Nu îţi induce ideea că ar trebui să fii delicat cu el în exploatare. Singurul detaliu care l-aş putea penaliza este momentul de start în modul ECO. În cazul în care rulezi în acest mod şi ajungi într-o intersecţie unde nu ai prioritate, maşina nu este aşa sprintenă pe cât ai anticipa, chiar dacă apeşi mai viguros pedala de acceleraţie.

Există acel gol pe care îl întâlneşti la modelele cu funcţia start/stop, momentul în care motorul porneşte şi cuplează treapta de viteze, în cazul cutiilor automate. Trebuie să anticipezi puţin răspunsul. Nu pot să mă pronunţ asupra autonomiei, testul a fost relativ scurt, având timp doar pentru a-mi forma o părere vis-a-vis de dinamica modelului. În condiţiile în care am rulat jumătate în modul D şi jumătate ECO, la final diferenţa dintre numărul de kilometri rulaţi şi autonomie, era în favoarea autonomiei cu 3-4 km.

Pagini: 1 2 3 4 5



Comentarii
Inchide