Am condus noul Audi A1 Sportback

Cei de la Audi şi-au prezentat noua versiune în cinci uşi a modelului de clasă mică Audi A1 cu ocazia lansării internaţionale de presă.

Am condus noul Audi A1 Sportback Am condus noul Audi A1 Sportback

Meritul inginerilor, dar mai ales al design-erilor, este că au creat o maşină care nu se diferenţiază în mod deosebit de versiunea cu 3 uşi, reuşind să păstreze aceeaşi linie. Dimensional, versiunea în 5 uşi nu a crescut în lungime, maşina câştigând doar 6 milimetri în lăţime şi înălţime.


Dar cu toate acestea, cei responsabil de proiectul Audi A1 în 5 uşi, au reuşit să "strecoare" şi cel de-al doilea "rând" de uşi, astfel accesul pe bancheta din spate fiind, în mod evident, mult mai facil. Un avantaj clar apare atunci când vorbim despre tinerele mămici deoarece scaunul special pentru copii se poate monta fără probleme.


Tot la capitolul modificări vine şi linia plafonului care a fost uşor modificată în vederea măririi spaţiului la cap al celor de pe banchetă. Se poate observa cu uşurinţă că uşile din faţă au fost substanţial micşorate în lungime, iar montantul B a fost mutat cu 23 de cm în comparaţie cu versiunea în trei uşi. Contrar aşteptărilor, versiunea în cinci uşi a modelului A1 este doar cu 25 de kg mai grea decât versiunea în trei uşi, graţie utilizării unor materiale super "uşoare".


În partea frontală se pot remarca luminile de zi care beneficiază de tehnologia LED. De asemenea tehnologia LED este utilizată şi pentru blocurile optice spate.Din punct de vedere al securităţii active maşina este dotată standard cu sistem de control al stabilităţii (ESP), care vine împreună cu un diferenţial cu alunecare limitată, ceea ce face ca maşina să prezinte un comportament rutier aproape neutru.


Din punct de vedere al securităţii pasive, maşina este echipată standard cu airbag-uri frontale, laterale şi airbag-uri cortină. Astfel, împreună cu sistemele de securitate activă, nivelul de "protecţie" oferit este suficient de ridicat.


La capitolul interior nu există diferenţe notabile faţă de versiunea în trei uşi. Calitatea materialelor creşte în mod evident odată cu nivelul de echipare al maşinii. Practic, vom regăsi aproximativ aceeaşi amplasare a butoanelor pe consola centrală, ergonomia fiind unul din punctele forte ale habitaclului.


Fiindcă vorbim despre o variantă în cinci uşi, care din punct de vedere dimensional nu prezintă diferenţe majore fata de cea cu 3 usi, trebuie să vedem ce înseamnă accesul în maşină, dar şi spaţiul pe care aceasta îl oferă pasagerilor din spate. În primul rând menţionăm că în ciuda reducerii dimensionale o portierei faţă, accesul este foarte facil. Pe de altă parte putem vorbi despre o îmbunătăţire majoră a accesului la locurile de pe banchetă, acest aspect fiind evident.


Dacă în partea frontală confortul dat de dimensiuni precum distanţa la cap sau la umeri este la cote înalte, în spate situaţia a suferit o îmbunătăţire în comparaţie cu versiunea în trei uşi. Totuşi, putem spune că pasagerii din spate nu îşi vor dorii să petreacă foarte mult timp pe banchetă. Distanţa pentru picioare este suficient de mică pentru a crea un disconfort major pasagerilor din spate în cazul unei călătorii mai lungi. Pe de altă parte, modificare liniei plafonului are un efect pozitiv asupra distanţei la cap, aceasta fiind un pic mai mare în comparaţie cu versiunea în trei uşi. Ca şi o primă concluzie a confortului pe locurile din spate, putem spune tare şi răspicat că Audi A1 Sportback este o maşină care se pretează mediului urban.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.