Am condus noul Audi A4 2.0 TDI S-line

Special pentru a lupta împotriva noului BMW Seria 3, Audi a aruncat în scena clasei medii premium noua sa limuzină A4, acum mai rafinată şi mai bine echipată ca niciodată.

Am condus noul Audi A4 2.0 TDI S-line Am condus noul Audi A4 2.0 TDI S-line

A4 este cel mai de succes model Audi. Este la a opta generaţie, iar în 39 de ani de carieră a fost comercializat în peste zece milioane de unităţi. Anul trecut, profitând de bătrâneţea Seriei 3, Audi A4 a fost cel mai vândut model premium al clasei sale şi cel mai de succes model premium din România. Însă bavarezii de la Audi îşi calculează cu mare atenţie paşii şi în anul noii Serii 3, noul A4, modificat stilistic, rafinat la interior şi cu motoare mai economice ca niciodată apărând pe piaţă. Acum se poate comanda şi în România, dar cu siguranţă noul 3 va avea mari probleme din pricina sa.


Spun asta deoarece cel mai greu lucru de schimbat la poporul nostru sunt credinţele populare. Iar pentru maşini, aceste credinţe înclină balanţa în favoarea maşinilor cu tracţiune faţă sau integrală. Despre a doua nu vom vorbi, deoarece acum, aici trebuie să aplaud cea mai bună limuzină de clasă medie cu tracţiune faţă pe care am condus-o vreodată.


Noul 3 are şanse mari să nu se vândă atât de bine, deoarece noul A4 este mai rafinat ca niciodată şi are în standard, prietenul românilor, tracţiunea faţă. Schimbările stilistice ale facelift-ului sunt superbe şi transformă A4 într-o maşină după care se vor întoarce la fel de multe priviri ca după un A7. Am mai spus asta şi după testul internaţional şi trebuie să o repet, A4 este atât de bun, încât nu e nevoie să-ţi cumperi un A6.


Pe lângă nuanţe noi de vopsea pentru caroserie, A4 a primit o parte frontală şi un spate nou. Farurile arată acum atât de bine cu a lor bandă de LED-uri "în valuri" încât farurile originale ale acestei generaţii arată de parcă ar fi fost lansate acum 10 ani. Stopurile şi-au păstrat forma însă aceeaşi bandă de LED-uri este acum folosită şi pentru blocurile optice spate, având evident culoarea roşie.


Alte modificări vizibile au fost aduse la interior unde sunt disponibile modele noi de volane, cel mai spectaculos fiind, logic, disponibil pentru echiparea S-line. Finisajele sunt mai bune, spune Audi, dar deja A4 era foarte bun la acest capitol şi sincer nu prea vezi diferenţa mai ales dacă te urci într-o maşină echipată. Cea mai importantă modificare mi se pare simplificarea sistemului de control al centralei MMI, de acum cu rotiţa centrală şi doar patru butoane. După ce a declarant ani de-a rândul că mai multe butoane sunt mai bune şi ajunsese la opt pentru controlul lui MMI, Audi susţine acum că patru sunt suficiente şi că sistemul este mai uşor de controlat ca niciodată. Aşa este, ergonomia controlerului central este foarte bună şi printer cele mai intuitive din industrie dar chiar sunt curios - vor ajunge inginerii lui Audi la vorba lui BMW, un singur buton rotativ, multi-funcţional este suficient?! Deja au făcut primul pas prin tăierea a jumătate din butoane…


Poziţia de conducere este în continuare sportivă dar scaunele S-line rămân parcă prea tari şi lipsite de confortul scaunelor standard. Concluzionând, noul A4 este o maşină foarte reuşită, atât privind noul interior îmbunătăţit cât şi în exteriorul mult mai modern şi futurist.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.