Am condus noul Audi S6 – mai Soft cu tine şi mai prietenos cu natura

Nu ştiu câţi aţi apucat să conduceţi fosta generaţie de S6 propulsată de motorul V10 al lui Gallardo pentru că acum lucrurile s-au schimbat pentru ultraSul Audi. Noul S6 este cel mai rapid din istoria modelului şi totuşi nu te plesneşte aşa cum ar trebui...

Am condus noul Audi S6 – mai Soft cu tine şi mai prietenos cu natura Am condus noul Audi S6 – mai Soft cu tine şi mai prietenos cu natura

Deşi îmi place să încurajez o exploatare liniştită a maşinilor din motive ce ţin în principal de siguranţă, consider că există maşini care trebuie să te sperie. Dacă nu reuşesc să o facă doar cu elementele de caroserie din pricina segmentului în care activează, maşini ce poartă denumiri de model ce includ literele M, S, RS sau AMG trebuie să te sperie. Pentru astăzi voi vorbi despre Audi, rămân în discuţie S şi RS, literele fantastice ale celor mai rapide versiuni ale modelelor Audi.

Am condus noul Audi S6 – mai Soft cu tine şi mai prietenos cu natura

Dacă un RS poate fi prea mult din punct de vedere al puterii, greutăţii şi nu în ultimul rând din pricina preţurilor de achiziţie şi exploatare, S-urile rămân vârfuri de gamă care pot fi achiziţionate de anumite buzunare. Şi totuşi ele trebuie să conţină şi o doză de nebunie pentru că altfel, badge-ul S ar trebui să fie smuls de pe caroserie precum tresele de pe umerii unui militar care a greşit.

Fosta generaţie de S6 nu a fost cea mai frumoasă maşină şi nici cea mai agresivă limuzină. Însă inscripţia V10 de pe aripi trăda prezenţa motorului V10 aspirat cu cilindree de 5.2 litri şi împrumutat frumos şi eficient de pe Gallardo. În 2006, asta nu era o problemă pentru că nimănui nu-i păsa atât de mult de consum şi de emisiile de CO2. Tot ce conta era ca maşina să fie rapidă şi ce rost avea ca Audi să nu folosească motorul de Lamborghini?!

Am condus noul Audi S6 – mai Soft cu tine şi mai prietenos cu natura

Cu 435 CP şi 540 Nm, super-limuzina S6 accelera de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde, un timp bun pentru acele vremuri dar totuşi slab pentru motorul fantastic. Evident, problema a fost clară pentru toată lumea. Audi nu era atât de preocupat de greutatea maşinii iar motorul V10 apăsa greu pe puntea faţă. Poate că acel S6 nu a fost cea mai manevrabilă limuzină produsă de Audi dar cu siguranţă reuşea să-ţi furnice şira spinării cu sunetul fabulos al motorului, cu regimul înalt de turaţie la care acesta urca cu o uşurinţă fantastică şi pur şi simplu cu ideea că sub capotă ai un motor de Lamborghini.

Criza ne-a înnebunit pe toţi. Şi deşi sunt constructori care au luat-o în serios şi au construit motoare cu cilindree mai mică dar putere de rachetă obţinută cu ajutorul sistemelor turbo, Audi a ales să fie mai rezervat cu noul S6. El a primit V8-ul de patru litri, bi-turbo, cu sistem de dezactivare al cilindrilor, 420 CP şi 550 Nm. Ce te anunţă Audi prima oară când îţi vorbeşte despre noul S6? Că este mai economic cu 25%.

Am condus noul Audi S6 – mai Soft cu tine şi mai prietenos cu natura

Bineînţeles, ultimii ani au însemnat reduceri considerabile de consum datorită noilor motoare dar şi reducerii maselor proprii. S6 beneficiază acum de un motor mai mic, sistem de supra-alimentare, un miliard de alte sisteme care reduc consumul şi o masă proprie redusă inteligent prin folosirea intensivă a aluminiului în construcţia caroseriei. Rezultă cel mai rapid S6 căruia îi sunt necesare doar 4.8 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. Viteza maximă rămâne limitată la 250 km/h, dacă vreţi mai mult trebuie să vă cumpărati un Bentley Continental V8, primul model al grupului care a primit acest nou motor.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.