Am condus noul Audi S6 – mai Soft cu tine şi mai prietenos cu natura

Autor: Adrian Mihălţianu acum 8 ani Test in premiera

Chiar dacă împărtăşesc aceeaşi motorizare, noile S6 şi S7 se adresează unor categorii diferite de clienţi. Surprinzător dar modificările aduse modelului S6 faţă de o caroserie de serie sunt mai spectaculoase decât cele ale lui S7 deşi evident, agresivitatea discretă caracterizează modificările aduse caroseriilor. Însă pur şi simplu, S6 arată mai spectaculos decât S7 chiar dacă acesta din urmă are o formă a spatelui care în continuare va lăsa fără suflu orice fan al mărcii ce vede maşina rulând pe lângă el.

S6 a primit pe lângă spoilere şi praguri un mic eleron pe capacul portbagajului şi deja clasicele capace de oglinzi personalizate. Însă în loc de crom, Audi a optat acum pentru un argintiu satinat. Pe lângă inscripţiile V8T de pe aripi şi cele S6 de pe grilă şi capacul portbagajului, cei 420 CP sunt anunţaţi oficial de cele patru evacuări finale cromate. Dacă jantele ce vor fi montate pe maşină vor fi alese cu cap şi gust, S6 are toate şansele să arate mai mult decât foarte bine. Aproape spectaculos.

Chiar dacă cred că mai multă fantezie din partea designerilor era bine-venită cred că aceştia au fost constrânşi să-şi păstreze ideile pentru modelele RS ce nu ar mai trebui să întârzie mult până să apară pe piaţă. Momentan, S6 a devenit un vârf de gamă ultra-performant însă cuminţenia cu care a fost modificată caroseria cred că putea fi evitată puţin. La interior, povestea se continuă. Pe lângă siglele S6 amplasate pe praguri, volan şi instrumentarul de bord, doar scaunele tip-scoică cusute şi finisate spectaculos atrag atenţia asupra maşinii. Desigur, şi ele afişează sigla S6. Special pentru noua gamă S destinată limuzinelor de clasă mare, Audi a creat o nouă inserţie de lemn negru ce include şi fâşii mici de aluminiu. Deşi iniţial ai spune că vezi doar un lemn vopsit, la atingere percepţia se schimbă şi realizezi că tocmai ai atins una din cele mai spectaculoase inserţii de interior oferită vreodată de un constructor.

S6 va costa în România aproximativ 75.000 de euro cu TVA, preţ de pornire. Nu este mult având în vedere siglele de pe maşină, motorizarea şi dotarea standard ce va fi foarte bogată. Nu vă împacientaţi însă, opţionalele aşteaptă cu zecile pe liste şi pot adăuga peste 20.000 de euro la preţul standard. Este minunat să ai toate gadget-urile din lume disponibile pe vârful de gamă foarte rapid însă de la un A6 convertit la S cred că aşteptările sunt mai mari pentru momentul în care porneşti maşina. Te asigur că sunetul ce se aude în exteriorul maşinii ai vrea să fie multiplicat cu cel puţin doi. Iar eu unul cel puţin, aş deschide geamurile la fiecare pornire a motorului. Pentru că S6 este atât de bine izolat fonic de exterior încât sunetele care merită 75.000 de euro îţi sunt aproape ascunse complet.

Un sunet înfundat de V8 şi totuşi puternic îşi face simţită prezenţa în interior imediat ce începi să accelerezi. Însă parcă stă închis într-o cutie şi abia aşteaptă să îl scoţi de acolo pentru a se dezlănţui. Asta nu se va întâmpla nici peste 5.000 rpm, nici la schimbările de trepte, nici la retrogradări. Sunetul este acolo, dar trebuie să stea cuminte şi doar să-ţi gâdile uşor simţurile, nu să le satisfacă.

Este S6 o maşină măcar puţin înspăimântătoare? Din păcate nu. Singurul moment în care te bucuri cu adevărat că te afli într-o limuzină super-sportivă măcar cu numele este la trecerea dintre treapta întâi şi doi. Aici schimbarea de viteză este agresivă dar după aceea, chiar şi cu maşina setată pe toate modurile sport pe care le găs

eşti prin interior, acceleraţiile sunt din ce în ce mai line. Forţa motorului este evidentă şi te ajută să obţii reprize foarte rapide. Pentru că au optat pentru cutia S-tronic modificată pentru acest motor, inginerii au căştigat ceva spaţiu în faţă şi au mutat puntea faţă spre spate cu câţiva milimetri. Suficienţi pentru ca această maşină să fie acum cea mai dinamică limuzină A6. Opţional, sistemul standard quattro poate fi îmbunătăţit cu diferenţialul spate sport care mută cuplul între roţile din spate, în funcţie de nevoie.

S6 continuă să aibă ruliu chiar şi pe modul Dynamic al suspensiei însă el este diminuat mult faţă de o versiune standard. Direcţia este precisă şi distribuţia cuplului în 60% spre spate şi 40 pe faţă face ca S6 să se simtă ca o tracţiune spate la plecările de pe loc, minus pierderile de aderenţă. Frânele sunt eficiente şi puternice dar pentru cei care vor mai mult sunt disponibile discurile ceramice.

La o rulare în regim de croazieră motorul va decupla funţionarea cilindrilor 2, 3, 5 şi 8 şi astfel poţi ajunge la un consum mediu apropiat de cel anunţat – 9.6 litri pentru 100 km parcurşi. În primul loc în care trebuie sp opreşti motorul lui S6 va merge şi mai departe şi se va opri complet datortită sistemului Start/ Stop standard. Când pleci de pe loc însă, V8-ul va funcţiona normal cu toţi cilindri însă imediat ce maşina va detecta o rulare constantă, cei patru vor fi decuplaţi din nou. Trecerea de la patru la opt cilindri este insesizabilă din toate punctele de vedere şi dacă la 130 km/h execuţi cu măiestrie un kick-down timpul de reacţie al maşinii este similar cu al oricărei alte maşini cu V8 de pe piaţă. Exceptând BMW M5, desigur…

S6 beneficiază de Active Noise Control, un sistem care culege date de sunet în interior prin patru microfoane amplasate în plafon şi apoi are grijă să emită diverse frecvenţe prin boxe pentru a atenua sunetele din exterior. Maşina este astfel ireal de silenţioasă iar acest lucru ajută la atingerea unui confort remarcabil în interior. Însă mă întreb oare, atunci când accelerezi, ANC-ul se luptă să compenseze sunetul puternic al evacuării?! Pentru că doar aşa îmi explic lipsa de caracter a lui S6 atunci când vine vorba de sunet…

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide