Am condus noul Audi S6 – mai Soft cu tine şi mai prietenos cu natura

Autor: Adrian Mihălţianu 26 apr. 2012 Test in premiera

Bineînţeles că primul lucru la care mă gândesc este cum ar fi un S6 doar cu tracţiune spate. Cred că ar fi aproape de o Panamera S iar acesta ar fi un lucru foarte bun pentru el. Şi cum ar fi cu nişte menţiuni S speciale pentru MMI. Şi un head-up display personalizat tot pentru S (vezi M5…). Şi cu o evacuare care să te facă să uiţi că trebuie să scoţi un consum ca la carte…

Când va deveni disponibil în vară, cred însă că S6 se va vinde bine pe piaţa din America de unde sunt aşteptate cele mai mari cifre de vânzări pentru limuzină. Şi se vor găsi destui clienţi de S6 Avant în Germania care se vor bucura de caracterul aparte al acestei maşini născut din mariajul dintre numele S şi personalitatea de limuzină ultra-confortabilă furată parcă de la A8.

Deşi este foarte rapid, sigur şi plăcut la conducere, S6 nu oferă niciun pic de dramatism şi această rulare în patru cilindri incredibil de silenţioasă în regim de croazieră poate deveni plictisitoare pentru cineva care totuşi şi-a cumpărat un S6 de 420 CP. Nici pe drumurile virajate, lucrurile nu se schimbă foarte mult şi cred că cei care au rămas cu gândul că fostul model avea sub capotă un model de Lambo ar trebui să-şi cumpere direct unul sau să aştepte RS4… Dar despre asta vom vorbi într-un alt test.

Deşi îmi place să încurajez o exploatare liniştită a maşinilor din motive ce ţin în principal de siguranţă, consider că există maşini care trebuie să te sperie. Dacă nu reuşesc să o facă doar cu elementele de caroserie din pricina segmentului în care activează, maşini ce poartă denumiri de model ce includ literele M, S, RS sau AMG trebuie să te sperie. Pentru astăzi voi vorbi despre Audi, rămân în discuţie S şi RS, literele fantastice ale celor mai rapide versiuni ale modelelor Audi.

Dacă un RS poate fi prea mult din punct de vedere al puterii, greutăţii şi nu în ultimul rând din pricina preţurilor de achiziţie şi exploatare, S-urile rămân vârfuri de gamă care pot fi achiziţionate de anumite buzunare. Şi totuşi ele trebuie să conţină şi o doză de nebunie pentru că altfel, badge-ul S ar trebui să fie smuls de pe caroserie precum tresele de pe umerii unui militar care a greşit.

Fosta generaţie de S6 nu a fost cea mai frumoasă maşină şi nici cea mai agresivă limuzină. Însă inscripţia V10 de pe aripi trăda prezenţa motorului V10 aspirat cu cilindree de 5.2 litri şi împrumutat frumos şi eficient de pe Gallardo. În 2006, asta nu era o problemă pentru că nimănui nu-i păsa atât de mult de consum şi de emisiile de CO2. Tot ce conta era ca maşina să fie rapidă şi ce rost avea ca Audi să nu folosească motorul de Lamborghini?!

Cu 435 CP şi 540 Nm, super-limuzina S6 accelera de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde, un timp bun pentru acele vremuri dar totuşi slab pentru motorul fantastic. Evident, problema a fost clară pentru toată lumea. Audi nu era atât de preocupat de greutatea maşinii iar motorul V10 apăsa greu pe puntea faţă. Poate că acel S6 nu a fost cea mai manevrabilă limuzină produsă de Audi dar cu siguranţă reuşea să-ţi furnice şira spinării cu sunetul fabulos al motorului, cu regimul înalt de turaţie la care acesta urca cu o uşurinţă fantastică şi pur şi simplu cu ideea că sub capotă ai un motor de Lamborghini.

Criza ne-a înnebunit pe toţi. Şi deşi sunt constructori care au luat-o în serios şi au construit motoare cu cilindree mai mică dar putere de rachetă obţinută cu ajutorul sistemelor turbo, Audi a ales să fie mai rezervat cu noul S6. El a primit V8-ul de patru litri, bi-turbo, cu sistem de dezactivare al cilindrilor, 420 CP şi 550 Nm. Ce te anunţă Audi prima oară când îţi vorbeşte despre noul S6? Că este mai economic cu 25%.

Bineînţeles, ultimii ani au însemnat reduceri considerabile de consum datorită noilor motoare dar şi reducerii maselor proprii. S6 beneficiază acum de un motor mai mic, sistem de supra-alimentare, un miliard de alte sisteme care reduc consumul şi o masă proprie redusă inteligent prin folosirea intensivă a aluminiului în construcţia caroseriei. Rezultă cel mai rapid S6 căruia îi sunt necesare doar 4.8 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. Viteza maximă rămâne limitată la 250 km/h, dacă vreţi mai mult trebuie să vă cumpărati un Bentley Continental V8, primul model al grupului care a primit acest nou motor.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide