Am condus noul Boxster S – Porsche cel Pur

Autor: Andrei Nan acum 9 ani Test in premiera

Mitja Borkert, General Manager Advanced Design Style Porsche şi-a început prelegerea despre design de la lansarea internaţională spunând – Conceptul Boxster prezentat la Detroit în 1993 a fost motivaţia mea să devin designer Porsche. Cuvinte mai frumoase nu a spus nimeni despre Porsche şi am fost la multe lansări ale constructorului german. Desigur, tot ce este frumos la Boxster se datorează ideologiei de păstrare a formelor puriste ale unui roadster şi motto-ului companiei – forma urmează funcţia.

Inspirat de supercar-ul 918 Spyder, Boxster este mai frumos ca niciodată şi în acelaşi timp mai hi-tech ca niciodată. Nu prea este corect să descrii o maşină ca fiind hi-tech dar sentimentele pe care le ai când vezi noul Boxster de aproape te duc cu gândul la un device extrem de spectaculos pe care vrei să îl atingi cât mai repede. Da, Boxster te va face să te apropii şi să îi mângâi formele, acum inspirate de 918 Spyder dar şi de elemente de design clasice pentru roadsterele mărcii.

Noua generaţie este uşor mai mare decât fostul model dar pentru felul în care arată maşină contează ampatamentul crescut cu 60 de milimetri, ecartamentul crescut cu 40 şi înălţimea mai mică cu 10. Parbrizul este mai înclinat iar roţile cele mai mari pe care le poţi monta pe Boxster au 20 de inch. Echipată cu ele maşina se află fix la acea limită dintre ridicol şi superb dar cred că asta vrem de la o astfel de maşină sport şi exclusivistă – să arate puţin exagerat, cel puţin la un capitol.

Farurile sunt acum desenate pe verticală iar prizele de aer din spoiler sunt mai mari ca niciodată. Boxster pare o copie puţin mai mică a lui 918 Spyder dar acesta este cel mai bun lucru care i se putea întâmpla acestei maşini – să arate precum un supercar ce va rescrie legile vitezei, puterii şi fizicii la volan.

Aripile maşinii sunt profilate mai agresiv ca niciodată iar prize de aer laterale ce poartă aerul spre inima maşinii sunt mai mari şi mai bine scoase în evidenţă ca niciodată. Iarăşi suntem şi aici la limita ridicolului însă nu ştiu pe cine deranjează niste prize de aer aproape la fel de mari ca cele ale lui Aventador pe o maşină de dimensiunile lui Boxster. Poate pe cineva care nu a avut niciodată postere cu maşini pe pereţii camerei…

În partea din spate stopurile arată şi ele mai spectaculos ca niciodată. Ele luminează în forma literei C dar designul interior este 3D şi arată impresionant. Eleronul oferit standard pe ambele modele este scos în evidenţă elegant dar extrem de spectaculos. Designul său integrează luminile de semnalizare spate ce îl completează perfect în părţile laterale. Evident, forma urmează funcţia şi eleronul se ridică automat atunci când aerodinamica are nevoie de ajutorul său iar forma semnalizatoarelor spate ajută la o curgere aerodinamică corectă a aerului către partea din spate.

Foarte pe scurt, noul Boxster arată impresionant de bine. Cu roţile uriaşe împinse spre extremităţi, înâlţimea mai mică şi prizele de aer uriaşe el pare aterizat pe şosea şi fixat de ea, încordat la maxim până la noi ordine. Vremurile s-au schimbat însă şi ergonomia şi spiritul practic sunt puse la mare preţ chiar şi de clienţii mai tineri ai lui Boxster. Noul 911 este mai practic deci şi Boxster trebuia gândit la fel. Citiţi în pagina următoare despre cât de practic este noul roadster.

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide