Am condus revoluţionarul Chevrolet Volt

Am fost la Detroit cu un scop. Nu doar să vizităm Salonul Auto Nord American ci să şi testăm cel mai interesant vehicul electric produs în serie. Este vorba de Chevrolet Volt, maşina ce vrea să aducă propulsia electrică maselor de consumatori.

Am condus revoluţionarul Chevrolet Volt Am condus revoluţionarul Chevrolet Volt

America. Frigurosul stat Michigan. O parcare subterană a unui hotel din Detroit. Un şir de Chevrolet-uri Volt ne aşteaptă tăcute în timp ce bateriile sunt încărcate cu ajutorul prizelor de pe perete. M-am apropiat de una dinte maşini şi am decuplat conectorul industrial. Deşi maşina are o cheie de contact similară cu cele de la modelele Chevrolet, nu e nevoie de ea. Este suficient doar să descui uşile şi să apeşi pe butonul albastru iluminat amplasat pe consola centrală. Cheia poate să rămână în buzunar. Două ecrane LCD se aprind foarte colorat şi fără nici un sunet, Volt-ul este gata de plecare. Unul dintre display-uri mă informează că am o autonomie de 41 de mile (aproximativ 60 km) doar cu propulsie electrică. Suficient pentru prima parte a călătorie noastre de 50 km. Pun levierul cutiei de viteze în poziţia D şi însoţit doar de sunetul înfundat al motorului electric mă pun în mişcare.

Nu este science-fiction, este deja realitate. Chevrolet Volt este deja disponibil la vânzare iar primii clienţi deja au primit maşinile comandate. Iar uzina General Motors de la Hammtramck, Michigan asamblează zilnic noi exemplare. În America un Volt costă 40.000 USD, dar sistemele de leasing fac mai simplă achiziţia pentru cine vrea să conducă o felie din viitor.

Automobilele electrice îşi fac uşor loc în Statele Unite unde legile anti-poluare sunt foarte stricte iar orice angajat are de făcut zilnic o navetă de câteva zeci de mile. În plus costul benzinei a crescut mult pentru gustul americanilor iar spaţiile de parcare imense fac uşoară implementarea punctelor de încărcare electrice. Chevrolet nu este primul constructor ce propune un automobil propulsat de baterii dar a venit cu cea mai ingenioasă soluţie propusă până acum.

Chevrolet insistă că Volt nu este un automobil hibrid ca Toyota Prius sau Honda Insight. Ei numesc Volt-ul un automobil electric cu autonomie extinsă. Este primul automobil electric care promite să nu te lase pe marginea drumului când bateriile au fost consumate. Şi poate face acest lucru pentru că nu se bazează doar pe setul de acumulatori în formă de T amplasat în centrul maşinii. Sub capotă avem şi un motor termic convenţional de 1,4 litri ce dezvoltă 83 CP. Acest motor este folosit doar pentru a încărca bateriile prin intermediul unui generator atunci când acestea s-au încărcat. Chevrolet marketează modelul Volt ca fiind automobilul perfect pentru patru persoane ce au de făcut o navetă zilnică de până la 60 km propulsat doar electric dar care poate să plece fără griji în excursii mai lungi consumând doar foarte puţină benzină.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.