Am testat cel mai puternic diesel de pe Opel Insignia: BiTurbo

Înaintea premierei oficiale de la Salonul Auto Geneva 2012, cei de la Opel au organizat un test-drive de presă pentru noua versiune Insignia BiTurbo. O maşină care ”riscă” să le dea bătăi serioase de cap modelelor premium care domină clasa medie. Iată de ce.

De la început trebuie menţionat faptul că dieselul BiTurbo este disponibil pentru toate cele trei variante de caroserie ale lui Opel Insignia (sedan cu 4 uşi, berlină cu 5 uşi şi breakul Sports Tourer), putând fi asociat atât cu o cutie manuală cu 6 trepte, cât şi cu una automată, tot cu 6 trepte, dar este oferit şi în combinaţie cu tracţiunea integrală Adaptive 4x4.

În scurtul test-drive de presă din Portugalia am avut la dispoziţie atât versiunea de bază, Opel Insignia BiTurbo cu tracţiune doar faţă şi cutie manuală cu 6 trepte, cât şi versiunea de top, care beneficia de tracţiunea integrală, dar şi de pachetul SuperSport Chassis (suspensia faţă cu soluţia HiPerStrut, preluată de la Opel Insignia OPC, împreună cu sistemul de frânare Brembo).

În primul caz se observă cu uşurinţă că motorul diesel BiTurbo este potent, dar şi, foarte important, agreabil în exploatare. Ce-i drept, la pornire şi la turaţiile mici, valabile în general în traficul urban, acest CDTi e cam zgomotos, la fel ca majoritatea dieselurilor de aceeaşi cilindree din clasă. Însă, o dată cu ridicarea nivelului de turaţie şi al vitezei, ambianţa sonoră nu mai pune probleme.

Demarajele se arată aproape fulminante şi e clar că sub capotă "zburdă" o herghelie de aproape 200 CP. Însă ar fi exagerat să spunem despre dieselul BiTurbo că se simte sportiv - dă dovadă de un caracter dinamic pronunţat, mai mult decât e necesar în 90% din situaţiile uzuale de pe şosele, atuul său fiind altul.

Liniaritatea şi livrarea constantă a puterii sunt, cu adevărat, definitorii pentru noul diesel BiTurbo de pe Insignia. La revedere izbucnirea cuplului maxim în zona celor 2.000 rpm, cum se întâmplă la toate dieselurile de circa 2,0 litri de pe piaţă. Cu Insignia BiTurbo te poţi juca pe o plajă largă de turaţii, iar cutia manuală bine etajată evidenţiază elasticitatea remarcabilă a motorului.

Practic, pe un traseu virajat poţi merge dinamic şi numai în treapta a treia, fără a fi nevoie neapărat de retrogradare. Se simte că între 1.000 şi 2.000 rpm ai parte de un cuplu motor mare, iar, în cazul versiunii cu tracţiune faţă, acest lucru duce uneori aproape la ruperea aderenţei - care este evitată de intervenţia destul de bruscă a ESP-ului. Cu toate acestea, Insignia BiTurbo rămâne tot timpul o maşină plăcută de condus în ritm alert.

Lucrurile se îmbunătăţesc extraordinar dacă se optează pentru tracţiunea integrală şi pachetul SuperSport Chassis. Chiar şi cu Insignia Super Sports, eficienţa cu care e distribuit cuplul spre cele patru roţi, dar şi precizia pe care o oferă suspensia faţă în viraje te fac să nu simţi gabaritul mai mare al breakului, iar maşina stă pe traiectorie fără probleme.

În curbele în care se impune încetinirea cu Insignia BiTurbo cu tracţiune faţă, versiunea cu tracţiune integrală şi pachet SuperSport Chassis se comportă magistral pentru o maşină care nu şi-a propus să-i seducă pe extremiştii care vor sportivitate. În plus, chiar dacă în teorie versiunea 4x4 demarează cu 0,2 secunde mai slab, în practică impresia este de mult mai mult control la demarajele fulminante sau în reprize.

Personal, recomand fără nici o reţinere tracţiunea Adaptive 4x4 în combinaţie cu acest foarte agreabil diesel BiTurbo, deoarece foloseşte foarte eficient potenţialul propulsorului. Trebuie reţinut, însă, că nu vorbim de un Insignia OPC în partitură diesel - Insignia BiTurbo nu e nici o secundă sălbatică, fiind dedicată celor care vor confort şi un stil relaxat chiar şi când se grăbesc.

Prin urmare, prin CDTi-ul BiTurbo, cei de la Opel au reuşit să ofere pe Insignia un diesel potent, care combină în mod fericit confortul, stilul agreabil, dinamismul şi puterea controlabilă. O adevărată surpriză pe şosea, mai ales că, în cele câteva sute de kilometri, majoritatea parcurşi într-un ritm alert, pe frumoase trasee virajate, consumul lui Insignia BiTurbo 4x4 a fost de circa 8 litri/100 km, convenabil pentru dinamismul şi elasticitatea demonstrate.

Dar cât costă, oare, noul motor BiTurbo pe Insignia? Este cea mai potentă versiune diesel şi cea mai tentantă pentru ceea ce oferă?

CITIŢI PE PAGINA URMĂTOARE CONSIDERENTELE DESPRE PREŢURI ŞI CONCLUZIILE FINALE

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.