Am testat noul BMW X3 xDrive20d

Am călătorit, dus – întors, aproape 20.000 km pentru a ne întâlni cu noul BMW X3. A doua generaţie a SUV-ului bavarez care are buletin de America.

Am testat noul BMW X3 xDrive20d Am testat noul BMW X3 xDrive20d

Prima generaţie BMW X3 a fost lansată în 2004 şi a contabilizat vânzări de 614.824 unităţi la nivel mondial. Generic ne raportăm la X3 ca la un SUV, dar BMW îşi numeşte produsul SAV - Sport Activity Vehicle. Comparativ cu prima generaţie, noul X3 a crescut în dimensiuni şi oferă mai mult din toate punctele de vedere. Lungimea a crescut cu 83 mm, lăţimea este mai mare cu 28 mm şi este mai înalt cu 12 mm. BMW a reuşit să poziţioneze perfect noul X3 între X1 şi X5, modelul fiind cu 20 cm mai lung decât mezinul familiei şi cu 20 cm mai scurt decât fratele mai mare.

Din punct de vedere al designului, noul X3 se detaşează oarecum de linia actuală BMW. În ultima vreme am contemplat o uşoară efeminare a designului la BMW. X3 era poate singurul model care mai păstra ceva din masculinitatea liniilor care a caracterizat designul BMW cu ceva ani în urmă. Putem vorbi la noul X3 de o evoluţie a liniilor. S-a conservat acea masculinitate a caroseriei, dar acum rafinarea detaliilor aduce un plus de eleganţă. În partea frontală grila a crescut în dimensiuni şi este uşor plonjată spre înainte, iar barele din interiorul "rinichilor BMW" sunt mai viguroase.

Grila frontală este şi originea celor 6 nervuri care profilează capota. Farurile, un alt detaliu care face un BMW inconfundabil, păstrează tema "angel eyes" care acum sunt LED şi au funcţia day time running lights. Farurile de ceaţă sunt poziţionate mult mai spre exterior decât la vechea generaţie şi pot fi comandate cu funcţia "cornering lights". Mai poate fi remarcat noul spoiler frontal care acum vine cu o suprafaţă mai mare vopsit în culoarea caroseriei comparativ cu prima generaţie.

Din spate noul X3 poate fi confundat de la distanţă cu un X5. Grupurile optice spate în formă de "T" au fost redesenate, forma a fost conservată, dar vorbim despre o literă "T" stilizată. În cazul unor frânări puternice, în prima etapă, stopurile de frână se aprind intermitent, pentru ca la o frânare de urgenţă să fie activate luminile de avarie. Creşterea în lăţime poate fi cel mai uşor remarcată atunci când modelul este privit din spate. Se remarcă uşor luneta care a crescut în dimensiuni, precum şi pasajele roţilor spate mult mai profilate în exterior acum. Pentru că modelul a crescut uniform în dimensiuni, senzaţia de masivitate este camuflată, şi mai este atenuată şi de profilarea mult mai pronunţată a panourilor laterale şi a portierelor.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.