Am testat noul BMW X3 xDrive20d

Autor: Constantin Ciobanu 09 nov. 2010 Test in premiera

Noul X3 oferă la debutul pe piaţă două propulsoare –
xDrive35i şi xDrive20d. În cazul propulsorului pe
benzină, spre deosebire de xDrive30i de la vechea generaţie, se
remarcă o creştere a puterei cu 12,5%(306 CP), o creştere a
cuplului motor cu 27%(400 Nm), acceleraţia de la 0-100
km/h este
mai scurtă cu 1,5 secunde(5,7 sec.), viteza maximă a crescut cu 6%
(245 km/h),
consumul a scăzut cu 8%(8,8 litri/ 100km), emisiile au fost reduse
cu 11%(204 g/km).

În ceea ce priveşte propulsorul diesel
BMW anunţă
o creştere a puterii cu 4%(184
CP),
o creştere a cuplului motor cu 9%(380 Nm), acceleraţia
de la 0-100 km/h este mai scurtă cu 0,4
secunde(8,5 sec.), viteza maximă a crescut cu 2% (210 km/h), consumul a scăzut cu
14%(5,6 litri/ 100km), emisiile au fost reduse cu 15%(147 g/km).
Ambele propulsoare sunt Euro 5.

Noul BMW X3 se mai laudă cu
funcţia Start&Stop şi în cazul în care este
echipat cu noua cutie automată cu 8 trepte. Cutie
care este dotare standard pentru xDrive35i şi opţională pentru 20d.
Din universul BMW ConnectedDrive pe noul X3 regăsim Head-Up Display
– un ajutor real pe drumurile americane. Când rulezi pe o
autostradă cu 8 benzi pe sens, când ai restricţii de viteză la
fiecare pas, când poliţia răsare din neant, când totul este
calculat în mile…a avea acces la informaţiile navigaţiei, vitezei
de rulare…fără a-ţi muta privirea de la drum…este un detaliu care
sporeşte încrederea şi gradul de securitate la volan. Sistemul
infotaiment oferă un sistem audio performant, sistem de navigaţie
cu hard disk pentru stocarea informaţiilor, acces la internet,
interfaţă bluetooth şi USB.


Interiorul este marcă întregistrată BMW,
bavarezi au mizat pe conservatorism în continuare, şi bine au
făcut. Se remarcă un upgrade la capitolul materiale.
Tabloul de bord utilizează tehnologia Black Panel,
întâlnită atât la Seria 7 cât şi la Seria 5
. Un cocktail
de tehnologie şi clasic din punct de vedere estetic. Consola
centrală păstrează un anumit grad de orientare spre şofer, dar
acest lucru este amplificat vizual printr-un design asimetric al
acesteia.

Partea superioară a consolei centrale
este dominată de display-ul de 8,8 inch, cel mai
mare din segment. Am
remarcat migrarea butonului de activare sau dezactivare a funcţiei
Start/ Stop de la baza consolei centrale lângă butonul de pornire a
motorului. Interfaţa sistemului iDrive a evoluat în timp, chiar
dacă păstrează un grad de complexitate a devenit mai prietenoasă şi
intuitivă în utilizare. Nu mai este un spaţiu în care să te
rătăceşti.

Creşterea în dimensiuni se remarcă cel
mai uşor la locurile din spate. Acum există spaţiu corect la
nivelul picioarelor chiar şi pentru persoane înalte.
Bancheta spate poate fi fracţionată 40:20:40, iar volumul
portbagajului ajunge până la 1.600 litri
. Faptul că
hayonul poate fi închis de la buton nu mai miră pe nimeni, este
deja o dotare firească.


La interior nu am fost deranjat de ceva,
plăcută şi calitatea asamblării, în cazul rulării pe traseul
offroad amenajat de BMW nu am remarcat sunete ciudate să provină de
la îmbinările panourilor din interior. Iar tema cu suprafeţele 3D
din interiorul modelelor BMW este chiar simpatică.
Poziţia
la volan este bună, parcă o idee
mai înaltă decât la vechea generaţie.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide