Am testat noul Mazda CX-5

Noul Mazda CX-5 este primul SUV compact din gama constructorului japonez care vine înzestrat cu toate tehnologiile SKYACTIV. Noi am avut ocazia să-l testăm în cadrul evenimentului internaţional organizat în Italia.

Am testat noul Mazda CX-5 Am testat noul Mazda CX-5

5 modele de pre-serie CX-5, construite manual şi în versiuni de putere diferite, ne-au fost puse la dispoziţie pentru a înţelege mai bine avantajele şi îmbunătăţirile pe care le aduc tehnologiile SKYACTIV noului SUV compact.

La prima întâlnire face to face cu noul model japonez, am putea spune că se poate observa destul de bine fluiditatea limbajului de design Kodo - "Soul of Motion", preluat la de conceptul Minagi. Ideea de mişcare este dată, în primul rând, de linia ascendentă a geamurilor dar şi de înclinarea parbrizului şi a lunetei. Partea frontală inspiră agresivitate prin farurile alungite despărţite de o grilă generoasă în mijlocul căreia tronează sigla cromată a constructorului nipon. În spate, forma orizontală a stopurilor şi eleronul generos de pe hayon îi dă o notă sportivă, subliniind atitudinea atletică de care dă dovadă noul CX-5.

Interiorul pune foarte bine accent pe ergonomie şi sportivitate. Butoanele mari de pe consola centrală, pot fi accesate foarte uşor, iar ecranul cu touch-screen de 5.8 inch, plasat în partea superioară a bordului, nu lasă să-ţi distragă foarte mult atenţia de la drum. Materialele din interior sunt de calitate bună, iar aici ne referim la plasticele moi din partea superioară a bordului şi de pe feţele interioare ale portierelor.

Inserţiile din crom satinat de pe mânerele uşilor, dar şi volanul sport creează o uşoară ambianţă sportivă, iar maneta schimbătorului de viteze, plasată ergonomic, te îmbie la un stil de condus mai agresiv.
Scaunele, îmbrăcate în piele, oferă un confort ridicat, iar spijinul lateral al acestora îţi dă încredere atunci când vrei să te aventurezi în curbe cu viteze mai mari. În ce priveşte spaţiul din habitaclu, aş spune nota 10. Japonezii au reuşit să proiecteze interiorul în aşa fel încât pasagerii să nu aibă ce critica în ce priveşte spaţiul la cap şi la picioare. Însă, şezutul banchetei ar fi putut fi un pic mai generos.

Poziţia la volan este specifică crossoverelor, uşor înaltă, însă acest lucru oferă o vizibilitate extrem de bună, atât în faţă, cât şi în spate. Oglinzile retrovizoare au dimensiunile potrivite pentru a realiza o parcare aproape perfectă, aici putând contribui şi camera video care transmite imagini pe display-ul central.

Portbagajul este extrem de generos, oferind un spaţiu util de 503 litri. Rabatând bancheta, se obţine o suprafaţă plană şi un volum de până la 1.620 litri. Fracţionarea banchetei în configuraţia 40:20:40 permite obiectelor lungi să fie transportate cu uşurinţă, fără a-i deranja pe pasagerii din spate.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.