BMW Performance – o altă perspectivă asupra mărcii bavareze

Autor: Constantin Ciobanu 30 aug. 2011 Test in premiera

Până acum, dacă doreai să-ţi individualizezi un BMW, aici mă refer la perspectiva dinamic-sportivă, fie optai pentru pachetul exterior şi interior MPower, fie începeai să cotrobăi prin oferta tunerilor. A doua opţiune avea minusul de a şterge în mare măsură din personalitatea modelului, fiecare tuner încercând prin produsele sale să îşi creeze o imagine cât mai puternică şi, în acelaşi timp, diferită de a concurenţei. Prin urmare, dacă alegeai varianta tunerilor, puteai spune că mai eşti proprietarul unui BMW, dar nu a unuia care să conserve spiritul iniţial al mărcii. Şi uite aşa BMW s-a decis să ofere un program after sales pentru amatorii de BMW puţin altfel. Programul, deşi la început, este suficient de atractiv pentru a acoperi marea majoritate a solicitărilor.

Dar, să nu uităm, BMW Performance se adresează celor care doresc un model de serie ceva mai sportiv decât a ieşit pe poarta fabricii. Plecând de la exterior, care poate fi individualizat cu un kit aerodinamic care include spoilere faţă/ spate redesenate, plus eleron spate din carbon, difuzor spate din acelaşi material şi carcase oglinzi tot din fibră de carbon. Mai includem praguri laterale redesenate. Instalarea unui kit exterior BMW Performance durează aproximativ două ore şi jumătate, în funcţie şi de starea modelului. Iar dacă optaţi şi pentru accesoriile exterioare din carbon, mai adăugaţi o oră la timpul petrecut în service. Dar adevăratele secrete ale diviziei BMW Performance se regăsesc sub caroserie. Vorbim despre sistemul de frânare modificat, furnizat de Brembo, care include discuri de frână faţă ventilate şi perforate, etriere cu şase pistonaşe tot pentru puntea faţă, discuri spate ventilate plus etriere cu două pistonaşe. La acestea mai adăugăm şi recalibrarea sistemului ABS şi DSC şi DTC.

O schimbare completă a sistemului de frânare cu unul Performance reţine automobilul în service pentru trei ore şi jumătate. Schimbarea discurilor faţă la un BMW 135i durează 45 minute. Divizia Performance are un cuvânt de spus şi când vine vorba despre suspensie. Practic, e o nouă suspensie care presupune înlocuirea amortizoarelor, arcurilor, dar şi a anumitor braţe şi bucşe. Plus bare de stabilizare din aluminiu îmbrăcat în fibră de carbon, care oferă o rigiditate extrem de ridicată. Modificarea suspensiei mai adaugă între 8 şi 9 ore de petrecut în service. Există şi o gamă de jante BMW Performance de 18 şi 19 inchi.

La interior, puteţi opta pentru înlocuirea ornamentelor cu unele din carbon, dar cele mai exotice elemente sunt scaunele faţă şi volanul Performance. Apropo de versiunea sport a volanului, care este îmbrăcată în Alcantara şi oferă o priză senzaţională – aceasta este prevăzut în partea superioară cu un display comandat prin intermediul a două butoane. Pot fi vizualizaţi pe volan timpii pe turul de circuit, sunt memoraţi timpii pentru până la 30 de tururi, sprintul pe 400 de metri şi 0-40 km/h, 0-60 km/h, şi enumerarea poate continua. De asemenea, pe micuţul display pot fi afişate temperatura motorului şi a uleiului, indicatorul de G-uri. Mai există două benzi a câte cinci LED-uri care monitorizează turaţia motorului şi momentul de schimbare de treaptă. BMW Performance îţi deschide şi capota dacă doreşti. Spre exemplu, pentru un 120d sau 320d, upgrade-ul la motor înseamnă un plus de 40 Nm şi 20 CP, adică o creştere a vitezei maxime cu 5-10 km/h, în funcţie de versiunea de caroserie şi de transmisie, dar şi o îmbunătăţire a reprizelor: 80-120 km/h în treapta a patra, mai rapid cu 0,8 secunde/ 80-120 km/h în treapta a cincea mai rapid cu 1 secundă. Iar acest program este disponibil pentru orice model BMW. Iar acum se lucrează la dezvoltarea unui pachet asemănător şi pentru MINI.

Noi am savurat universul BMW Performance pe circuitul Wachauring. Am avut versiuni Performance ale următoarelor modele: 120d, 135i, 335i, 335i xDrive, X5 3.0d, X5 4.0d şi X6 4.0d plus o gaşcă de opt MINI Cooper S JCW (hatch, cabrio şi Clubman). După o zi de circuit, primul lucru pe care îl remarci este anduranţa frânelor. Noi am avut încredere în ele, nu ne-au trădat. Prea mult nu am rezistat tentaţiei de a redeveni copii. Eu simt nevoia să-mi cer scuze pentru seturile de pneuri consumate pe circuit, dar a fost o zi magnifică. Merită programul BMW Performance? Categoric. Un compromis extrem de rafinat între maşina care poate fi exploatată zi de zi fără a compromite confortul şi aceeaşi maşină care satisface enorm pe circuit, fără a da semne de oboseală. Şi fără a dizolva niciun gram din farmecul unui BMW.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide