Chevrolet – Diesel pentru berline

Autor: Andrei Nan 02 apr. 2007 Test in premiera

Broasca aduce noroc dacă reuşeşti să o descoperi pe frontispiciul universităţii din Salamanca, între zeci de alte figurine. Cam la fel este şi Lacetti printre zecile de berline familiste de pe piaţa europeană – greu de remarcat. Atât sedanul, cât şi breakul abordează tema banalităţii fără menajamente. Practic, Lacetti se vrea un mijloc de transport cât mai obişnuit pe dinafară, care pune mai mult accent pe ceea ce le oferă ocupanţilor, fără a exagera în nici o privinţă. Doar varianta hatchback are un aspect ceva mai dinamic, fiind de natură să atragă privirile tinerilor.

Din aceste considerente, 150 CP nu-şi aveau rostul sub capota familiei Lacetti, aşa încât motorul a “slăbit” cu 29 CP. Totuşi, pentru compatibilitatea cu normele Euro 4, nu s-a renunţat la filtrul de particule (fără mentenanţă) sau la sofisticatul sistem de recirculare a gazelor de evacuare. Concesii destule s-au făcut, însă, în domeniul materialelor fonoabsorbante, Lacetti echipat cu acest commonrail fiind cam zgomotos. În mers, eşti permanent conştient că acest diesel, deşi echipat cu sistem common-rail Bosch de generaţia a doua, a costat puţin. Argument suficient pentru cei mai mulţi dintre clienţii vizaţi de cuplul berlină şi break, care vor trece cu vederea rezonanţa apropiată de a celebrului TDI.

Culmea, varianta hatchback face casă destul de bună cu zgomotul dieselului, care sună aproape sportiv dacă încerci să te concentrezi mai mult pe agilitatea surprinzătoare a trenului de rulare. A nu se înţelege că Lacetti hatchback este o surpriză de proporţii, însă suspensia spate independentă îţi permite un ritm susţinut pe traseele virajate, în ciuda caracterului subvirator pronunţat. Variantele pentru familişti, deşi dispun de acelaşi pachet tehnic, preferă tratamentul domestic, ruliul intervenind rapid, în ciuda controlului tracţiunii. Iar, la creşterea tempo-ului, creşte şi nivelul sonor, după cum am mai amintit.

De ce este aşa deranjant nivelul sonor la Lacetti? Pentru că, deşi nu are turbina cu geometrie variabilă a lui Epica sau Captiva, motorul se descurcă mai mult decât onorabil de la 1.500 rpm în sus, răspunsul fiind progresiv, chiar vivace. Timoneria perfectibilă a schimbătorului ascunde o etajare corectă a treptelor de viteză, lucru evident în cazul maşinii încărcate cu toată familia şi bagajele aferente. Puterea mai redusă cumulată cu cilindreea medie a motorului duc la un cuplu motor pe care te poţi baza în aproape orice situaţie, însă consumul mediu este mai mare decât al concurenţilor europeni, pornind de la 6 l/100 km. Pe viitor este posibilă apariţia unui diesel mai mic, derivat din actualul propulsor de 2,0 litri, însă oficialii nu s-au hazardat cu promisiunile. Deocamdată, se consideră că Lacetti diesel are un preţ suficient de competitiv.

Plusuri:
» cuplu bun
» preţ
» echipare

Minusuri:
» zgomot
» dinamism
» aspect

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide