Chevrolet Spark – primele impresii cu noul Spark

Autor: Oraan Mărculescu 10 dec. 2009 Test in premiera

Spark porneste de la 6.999 euroNoul Chevrolet Spark va fi lansat în România de-abia la
anul, în luna femeilor, adică în martie. Preţul versiunii
de bază se anunţă foarte tentant: un euro sub 7.000 euro

(ca să nu vă induc în eroare cu preţul psihologic de 6.999
euro).

Preţ care va fi valabil pentru motorul de 1,0 litri, cu
echiparea de bază denumită Spark
. Unde echipare de bază
înseamnă, totuşi, ABS, airbaguri frontale, laterale şi cortină,
servodirecţie sau banchetă rabatabilă fracţionat. Şi să nu uit de
instalaţia audio, care oferă şi MP3 player, dar şi mufe pentru iPod
sau USB (informaţii dedicate amatorilor de gadgeturi). Adică un
nivel de bază cu o echipare foarte bună.

Avem, aşadar, un preţ tentant, care, în cazul echipării cu
geamuri electrice faţă, închidere centralizată şi aer condiţionat,
ar putea ajunge în zona 7.600-7.800 euro – având în vedere accentul
pus pe design, această sumă ar face din Spark un concurent
foarte competitiv printre „gândacii” de oraş
accesibili
.

Versiunea de top - Spark LTVersiunea de top, LT
(disponibilă doar pentru motorul de 1,2 litri), îşi răsfaţă
proprietarul cu multe lucruri, printre care 4 geamuri electrice,
aer condiţionat automat, senzori de parcare în spate, oglinzi
electrice sau jante din aliaj. Plus un interior mai viu, datorită
plasticelor colorate. Dacă preţul pentru această versiune de top ar
fi sub 11.000 euro, Chevrolet Spark ar deveni o ofertă
redutabilă
, care i-ar putea tenta şi pe amatorii de
life-style urban.

Un lucru interesant: pe hârtie, ambele motorizări au
aceleaşi valori pentru consumul de combustibil
, ceea ce,
în practică, nu cred că ar rămâne valabil. Spark se laudă cu numai
5,1 litri/100 km în medie, lucru pe care nu am avut cum să îl
verific în scurtele test-drive-uri cu cele două versiuni de
motorizare.

Spark, un mini inedit si abordabilÎn mod realist, datorită
faptului că ambele motoare cam trebuie turate dacă vrei să fii mai
dinamic, consumul mediu nu cred că ar scădea sub 5,5
litri/100 km
, ceea ce înseamnă, până la urmă, o valoare
mai mult decât decentă.

În concluzie, noul Chevrolet Spark este, în primul rând, o
apariţie inedită printre maşinile de categorie mini
accesibile
. Adică maşini pentru care preţul este mult mai
important decât aspectul – o regulă pe care Spark o încalcă. Pe
pieţele din sudul Europei, maşinuţa se anunţă de pe acum un succes,
însă în România rămâne de văzut în ce măsură caracterul ludic este
mai puternic decât cel pragmatic.

Oricum, Chevrolet a mai scos un as din mânecă: pe lângă
politica foarte bună de preţuri, aspectul maşinii nu poate lăsa pe
nimeni indiferent
. Exceptându-i pe cei care vor
portbagajul uriaş al Loganului, la aceiaşi bani.

VEZI AICI
POZELE TESTULUI CU EXPLICAŢII DETALIATE

Noul Chevrolet Spark va avea, din martie 2010, un pret de pornire de 6.999 euro, foarte competitiv

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide