Chevrolet Spark – primele impresii cu noul Spark

Autor: Oraan Mărculescu 10 dec. 2009 Test in premiera

Bord modern si ergonomicAr
fi fost chiar păcat dacă designerii noului Chevrolet
Spark
ar fi rămas în pană de inspiraţie ajungând la habitaclul
maşinii. Din fericire, stilul nonconformist al exteriorului îl
regăsim, în suficient de mare măsură, şi în interiorul lui
Spark.

De data aceasta, voi trece peste entuziasmul provocat de primul
contact cu maşina, la Atena. Voi remarca acum faptul că mi se pare
interesant cum cei de la Chevrolet au avut mână liberă să conceapă
o planşă de bord total diferită de a fraţilor de platformă tehnică

Opel Agila
şi
Suzuki Splash
.

Prin comparaţie, interiorul noului Spark arată mult mai
atractiv şi modern
, mai ales datorită stilului
indicatoarelor de bord, inspirat din lumea moto.

Inspiratie din lumea motoSingurul
lucru pe care nu îl oferă computerul de bord este valoarea
consumului mediu
, lucru care poate va fi remediat într-un
viitor apropiat, deoarece este o indicaţie ce te poate ajuta să îţi
ajustezi stilul de mers pentru a consuma cât mai puţin.

În rest, totul este ok: lizibilitatea
afişajului, dimensiunile caracterelor, ledurile pentru diversele
funcţii. SIncer, nu m-ar fi deranjat nici dacă se renunţa la
afişajul analog pentru vitezometru în favoarea unui display.

Versiunea de echipare de top te gratulează cu volan şi
indicatoare cu inserţii din plastic argintiu, care, dacă nu eşti
prea pretenţios, reuşesc să depăşească impresia de kitsch.

Plastice in culoarea caroserieiFoarte
interesant şi plasticul lucios de pe consolă, cu aspect de
inserţii de fibră de carbon
, alături de plasticul general
al bordului, cu o textură granulată care te face să uiţi că eşti
într-o maşină ieftină. Mai adăugăm şi plasticele în
culoarea caroseriei, care apar în extremităţi şi pe uşi
,
et voila: Spark este total diferit de fraţii Agila şi Splash.

Consola centrală mai calmează spiritele, beneficiind de curburi
mai line. Însă aspectul high-tech rămâne, datorită celor
două displayuri
, unul pentru instalaţia audio, celălalt
pentru aerul condiţionat automat – acesta trebuie chiar lăudat
pentru indicaţiile foarte lizibile.

Se ofera si climatizare automataTotuşi,
părerea mea personală este că aerul condiţionat automat este ceva
mai puţin ergonomic, deoarece distrage atenţia de la condus
când reglezi temperatura sau modul de funcţionare
. Prin
comparaţie, butoanele clasice din cazul aerului condiţionat manual
sunt mai intuitive. În plus, displayul aerului condiţionat automat
poate pune probleme de vizibilitate dacă lumina cade direct pe
el.

Un mare plus pentru ambianţa interioară noaptea:
butoanele au margini luminiscente, care degajă un albastru
odihnitor
, în ton cu afiaşajul displayurilor. Nu înţeleg,
totuşi, de ce afişajul din partea superioară nu este folosit în alt
mod – conţine doar câteva leduri, pentru centurile de siguranţă.
Probabil în viitorul apropiat va găzdui un monitor pentru sistemul
de navigaţie.

Multe spatii de depozitareDe
apreciat şi multiplele spaţii de depozitare
: cele pentru
mărunţişuri, în stânga volanului şi deasupra torpedoului, dar mai
ales cel de la baza consolei centrale, alături de două suporturi
pentru băuturi. Buzunarele din uşi puteau fi mai adânci (o hartă,
de exemplu, nu stă prea bine), iar, în cazul versiunii inferioare,
cu doar două geamuri electrice, cotiera este prea mică şi plasată
prea în spate.

Cotierele ar putea fi criticate pentru că sunt prea înguste,
însă adevărul este că astfel este degajat mult spaţiu
pentru coate în partea din faţă
. Dacă mai punem la
socoteală şi scaunele destul de mari şi foarte moi, Spark se cam
depărtează de clasa mini, vorbind strict din punct de vedere al
şoferului şi pasagerului faţă.

În spate, însă, e clar că e o maşină mică – cu excepţia
spaţiului pentru cap, care este destul de bun, maşina fiind
înăltuţă. Pe banchetă încap cu greu trei persoane,
iar spaţiul pentru genunchi este restrictiv. Comparativ, însă, cu
alte modele din segment, Spark stă mai bine la acest capitol.
Oricum, pentru fâţâiala rapidă prin oraş, oferă spaţiu suficient
pentru patru tineri, ba chiar şi cinci la nevoie.

Portbagaj mic, in media claseiPe
hârtie, portbagajul este de numai 170 de litri, undeva în media
clasei. Practic, poţi pune două genţi medii, dar va trebui
să le ridici cam sus
, marginea de încărcare fiind
ridicată.

Însă nu acesta este marele inconvenient al portbagajului, ci
lipsa unui buton sau mâner de deschidere. În cazul
versiunii superioare de echipare, există în interior un buton
pentru portbagaj lângă pragul din partea şoferului, însă, în rest,
hayonul poate fi deblocat doar cu cheia. Un minus mic, dar foarte
agasant dacă eşti într-o tură la cumpărături.

Dacă ai de cărat obiecte mai mari, bancheta este
rabatabilă fracţionat încă din nivelul de echipare
standard
, iar suprafaţa creată este
plană
. Capacitatea maximă este de aproape 600 litri, Spark
nefiind un recordmen în clasa mini. Însă e un cărăuş foarte
sexy.

Să vedem cum se
achită de sarcini
cele două motorizări disponibile

Interiorul noului Chevrolet Spark ofera multe idei inedite estetic, dar si un bun caracter practic

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide