Citroen C3 – test in Italia

Autor: Oraan Mărculescu 19 dec. 2009 Test in premiera

Acesta
este un sentiment franţuzesc, valabil pentru toate maşinile
franţuzeşti cu care am mers în viaţa asta până acum. Direcţia
asistată electric este încă o caracteristică definitorie pentru
maşinile „Made in France”, dar de data aceasta, la noul C3 setarea
este reuşită.

Nu ai precizia unei direcţii servoasistate hidraulic, dar, faţă de
vechiul model, noul C3 vine echipat cu o direcţie care îi oferă
şoferului un feedback mult mai corect şi este mai apropiată ca
sentiment de una asistată hidraulic.

Suspensiile sunt setate pentru confort şi C3 asta îţi oferă cel mai
mult la drum. Totuşi, suspensia spate semiindependentă este
zgomotoasă pe denivelări şi strică buna-dispoziţie a unui interior
altfel foarte bine antifonat.


Doar peste 3.500 rpm motorul se face auzit la interior, dar nu este
un sunet foarte plăcut. În plus, dacă vrei să mişti cât de cât noul
C3, trebuie să îl accelerezi serios peste 4.000 rpm, unde motorul
de 120 CP se simte în largul său.

C3 nu este, poate, cel mai dinamic automobil pe care îl vei conduce
vreodată, dar e foarte frumos, are un interior cu aspect şi
materiale premium, finisări „a la VW” şi este confortabil. Eu spun
că bărbaţii nu vor mai fugi de C3, iar femeile şi-l vor dori şi mai
mult.

Viitorul sună strălucit pentru C3, care în 2010 va primi un sistem
Start and Stop, plus cutii de viteze secvenţiale cu cinci şi şase
trepte, iar din 2012 – un motor pe benzină nou în trei cilindri,
foarte economic şi ecoprietenos.

În
anul de criză generală 2009, Citroen îşi serbează a 90-a
aniversare, petrece şi zâmbeşte. Chiar dacă cifrele de vânzări nu
au fost cele mai bune, Citroen a câştigat al cincilea titlu de
campion mondial al constructorilor în WRC, iar Loeb a devenit
pentru a şasea oară campion mondial WRC.

În plus, expansiunea gamei de modele şi înoirea ei în acelaşi timp
este în plină desfăşurare. Noile C4, DS4 şi DS5 sunt pe ultima sută
de metri în programul de dezvoltare şi, dacă planeta nu se scufundă
în următorii doi-trei ani, veţi vedea cea mai completă şi
interesantă gamă de automobile franţuzeşti disponibilă
vreodată.

Până atunci însă, testele internaţionale pentru presă cu noul C3 au
loc în această perioadă în Italia. Noul model de clasă mică al lui
Citroen este lansat pentru presă înaintea lui DS3, dar e normal să
ai două lansări diferite pentru două modele atât de
importante.


C3 este maşina cu care Citroen va ataca 2010 cu speranţa că peste
trei ani, în 2012, va reuşi să acapareze 10% din segmentul european
B. Deşi francezii consideră că în segmentul B se calculează
vânzările adunate de la C1, C3, DS3 şi C3 Picasso, cel mai
important în cadrul acestei clase rămâne modelul de clasă mică cu
cinci portiere. Şi anume noul C3.

Povara de pe umerii lui este deosebit de grea. Noul C3 trebuie să
înfrunte criza şi să reuşească, în decursul anilor ce vor urma, să
strângă peste 2 milioane de unităţi vândute în toată lumea,
performanţa atinsă de vechiul model. Segmentul B are în Europa o
cotă de piaţă de 38%, iar din aceste 38 de procente, aproape 80%
sunt acoperite de C3. Dacă trece criza, Citroen are toate şansele
să-şi îndeplinească obiectivul pentru C3.

Şi pentru că vorbim despre obiective, să analizăm puţin şi situaţia
pieţei din România, unde noul C3 este aşteptat să devină cel mai
vândut model Citroen. Chiar dacă vânzările au scăzut ca la toate
mărcile, cota de piaţă a lui Citroen în România a crescut anul
acesta.

Cel mai vândut model este C4, în special datorită ofertelor
speciale foarte avantajoase. C3 a fost un model foarte apreciat la
noi în ţară, dar el a pierdut mulţi clienţi în detrimentul
clientelor, care însă nu au fost suficient de multe pentru a
echilibra balanţa cu modelele concurente, apreciate mai mult de
bărbaţi.


Acum, că noul C3 arată mai dinamic ca niciodată, Citroen România se
aşteaptă ca vânzările noului model să le depăşească pe cele ale
predecesorului şi maşina să devină cel mai vândut model al mărcii.
Lansarea la comercializare va avea loc în luna martie a anului
viitor, iar preţurile vor fi comunicate oficial la începutul
anului. Pentru moment, vă pot spune că preţul noului C3 va fi cu
puţin mai mare decât al generaţiei precedente, iar o versiune de
bază va avea preţuri ce vor începe de la puţin peste 10.000 de euro
cu TVA inclus.

Oficialii C3 sunt foarte mândri de noul lor model de clasă mică şi
chiar au de ce. C3 arată mai frumos, mai dinamic, mai rafinat şi
mai premium ca oricând. Citroen se va îndrepta din ce în ce mai
mult către zona premium cu maşinile sale, iar acest lucru se vede
la noul C3.

Îmbinările caroseriei sunt impecabile acum, iar formele arată
foarte-foarte bine în realitate. Nu este o exagerare să spui că
noul C3 este cea mai frumoasă maşină de clasă mică din lume,
momentan. Marea „inovaţie” Citroen pentru clasa mică este parbrizul
Zenith, care va fi disponibil opţional şi probabil standard pentru
versiunea de top Exclusive.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide