Citroen C5 2.0 HDi Euro 5

C5 a primit o motorizarea diesel 2.0 HDi Euro 5, deci de acum nu mai trebuie să plătiţi taxa de primă înmatriculare la achiziţionarea unui astfel de model nou. Iată impresiile noastre, după primul test realizat în România.

Citroen C5 2.0 HDi Euro 5 Citroen C5 2.0 HDi Euro 5

Prima senzaţie care mi-a străbătut simţurile, la doar câteva zecimi de secundă de la închiderea portierei lui C5 Exclusive, a fost una de relaxare totală. Nu acel gen de relaxare vecină cu paralizia, ci acea relaxare pentru care nu trebuie să-ţi ascuţi la maxim simţurile ştiute şi neştiute spre a rămâne totuşi ancorat în realitate fără să-ţi pierzi şi ultima fărâmă de instinct de conservare.

Şi să uiţi de ce te-ai urcat într-o maşină, să uiţi paşii următori ai vieţii tale: pornit motor, ieşit din parcare, mers spre Mall sau spre Sinaia, uiţi că trebuie să socializezi forţat cu personalităţile cuvintelor grele din traficul autohton care au senzaţia că pe străzile României proaspăt ieşite de sub zăpezile codului galben nu li se cuvine nimic. Nu. Te-ai urcat în C5 Exclusive 2.0HDi pentru a-ţi vedea de treabă şi pentru a te simţi confortabil.

C5 a primit începând cu acest an două motoare noi, bine aliniate normelor Euro5, în numele a tot ce este "verde" şi eco pe această planetă. Primul este un 1.6 litri benzină de 156 CP, dezvoltat în colaborare cu nemţii grupului BMW, mai puternic şi mai economic decât vechiul 2.0 litri 16 V 143 CP care populează dej gama francezilor.

Citröen va renunţa pentru C5 la dieselurile 2.0 litri HDi 140CP şi 2.2 litri HDi 173 CP, în favoarea unui 2.0 litri HDi 163 CP şi 340 Nm, motor care nu mai are în comun cu vechiul 2.0 HDi decât arborele cotit - blocul motor, pistoanele, camerele de ardere şi sistemul de injecţie fiind reproiectate şi complet noi.

Noul "suflet" al lui C5 este mai "verde", mai economic şi mai silenţios. Silenţiozitatea motorului - mai ales a unui diesel - este ingredientul pe care Citröen l-a avut în vedere de-a lungul timpului, în demersul sau de a construi automobile confortabile şi ergonomice, nu de puţine ori recurgând la soluţii tehnice şi de design neconvenţionale, chiar ciudate.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.