Citroen DS3 – Test la Paris

Autor: Dan Vache 14 feb. 2010 Test in premiera

Scaune foarte bine profilateTrebuie să recunosc că
niciodată nu am înţeles rigiditatea suspensiei unui Mini, care
parcă nu se potriveşte cu utilizarea cotidiană şi nici cu
delicateţea unei clientele feminine. Francezii de la Citroen se
pare că s-au gândit la acelaşi lucru şi au reuşit cu noul
DS3 să ofere un model semnificativ mai confortabil
. Nu vă
aşteptaţi la un C6 mai mic, însă DS3 reuşeşte cu succes să ofere un
nivel bun de confort cu o ţinută de drum mai mult decât suficientă
pentru targetul noului model.

Toate modelele de test au fost echipate cu motorul de
1,6 litri Turbo de 150 CP, gama de propulsoare
fiind completată de 1,4 95 CP VTi şi 1,6 120 Cp VTi, plus două
HDI-uri de 90 şi 110 CP. Motorul pe benzină turbo nu mai este o
surpriză pentru noi, l-am avut şi pe 308 CC, însă în cazul de faţă,
greutatea scăzută îi permite să se desfăşoare în
voie.

Performanţele foarte bune permit un condus fără griji prin orice
fel de trafic, consumul de combustibil situându-se la cote foarte
bune, 7,9 litri la fiecare 100 de km, în regim mixt, de autostradă
şi oraş plus clasicele teste de acceleraţie. Asta pentru că ultima
treaptă este şi una foarte lungă. Motorul
silenţios
este acompaniat de o evacuare acordată în aşa
fel încât şoferul să ştie că sub capotă se află o herghelie
semnificativă, ambianţa sonoră fiind completată doar de un mic
zgomot aerodinamic.

Condiţiile meteorologice dificile, cu lapoviţă şi vânt în
combinaţie cu pneurile de vară disponibile pe maşină nu ne-au
permis să ne dăm seama cu exacitate de performanţele dinamice ale
maşinii, sistemele ABS, ESP şi ASR intrând destul de devreme în
funcţiune. Asta evident la un condus mai alert, pentru că în mod
normal, şasiul reuşeşte să le întârzie acţiunea destul de mult.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide