Dacia Sandero Stepway – Exterior şi Interior (I)

Autor: Cosmin Iordache acum 11 ani Test in premiera

VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU DACIA SANDERO STEPWAY TEST ÎN PREMIERĂ

La interior, însă, Sandero Stepway nu mai are aceleaşi elemente care îl fac o prezenţă distinctă ca la exterior, fiind în mare parte identic cu versiunea din care se trage. Sau cel puţin elementele îţi vor scăpa din prima, dacă nu eşti un Sherlock Holmes al interioarelor automobilistice. Ca mare noutate, cei de la Dacia anunţă noua tapiţerie de culoare neagră, care păstrând spiritul Sandero este mai rezistentă la murdărie. Nu este însă o demonstraţie de inspiraţie arătând cât se poate de conservator şi banal. Un alt detaliu după care poţi identifica un Sandero Stepway sunt inserţiile din praguri cu inscripţia Stepway cât se poate de vizibilă.

Ca dotări, acest model vine destul de bine dotat, cam cu tot ce are mai bun Dacia pe acasă, singurele elemente de pe lista de opţionale fiind volanul îmbrăcat în piele, garanţia extinsă şi Radio CD-ul. În rest cine se va urca în Sandero se va simţi familiarizat şi cu Stepway, cu menţiunea că acei 2 centimetri se simt într-o oarecare măsură şi chiar ai impresia că ai o vizibilitate mai bună, există şi un revers pe care îl vom dezbate mâine mai pe larg.

Pentru a sugera că este un model în care te urci după o aventură în natură, Dacia a renunţat la feţele de uşi cu material textil în favoarea plasticului integral. De asemenea, sunt oferite covoraşe mai ample care să protezeje habitaclul de mizeria de pe încălţari. De asemenea, inserţiile au o tentă fumurie satinată, creând astfel o atmosferă mai sobră. Şi cam aici se termină dezbaterea despre ce locuri noi propune Stepway în habitaclu, pentru că aceleaşi elemente ca şi pe orice alt Sandero se regăsesc.

O dotare implictă cu care vine acest model sunt geamurile cu tentă uşor închisă, fiind iarăşi un ingredient folosit Dacia pentru a fae din Sandero Stepway un produs tineresc. Dar dacă am fii un client matur, ne-ar interesa, probabil, mai mult elementul siguranţă, capitol la care vom menţiona că Stepway vine în standard cu 2 airbaguri frontale şi cu ABS Bosch 8.1. Sandero a obţinut la testele Euro NCAP 3 stele, după vechea modalitate de testare şi probabil Stepway va obţine un rezultat marginal mai bun, pentru că s-a dovedit că maşinile în care stai mai sus sunt în general mai sifure.

Mâine vom vorbi despre care este influenţa celor 2 cm asupra ţinutei de drum şi cât de mult contează pe teren accidentat.

 

VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU DACIA SANDERO STEPWAY TEST ÎN PREMIERĂ

Dacia face paşii în ordinea logică, întâi a fost berlina Logan, a urmat apoi break-ul MCV, după care VAN-ul, utilitara Pick-Up, hatchback-ul Sandero, crossoverul Stepway şi SUV-ul (probabil Kanjara). Constructorul de la Mioveni îşi construieşte gama ca pe un castel de cărţi de joc, fiecare nou produs se bazează pe versiunea anterior apărută, cel puţin până în acest moment, nu ne pronunţăm încă asupra modelului SUV.

Dacă ar fi să judecăm după această axiomă Stepway nu este decât versiunea 1.1 a lui Dacia Sandero, dar este acea versiune care reuşeşte să fie cea mai arătoasă Dacie. Poate se vor găsi destul de mulţi contestatari care să îmi comenteze această afirmaţie, dar totuşi estea cea mai echilibrată stilistic, se sustrage tiparului pătrăţos şi pentru un automobil compact lasă o subtilă impresie de forţă.

Paradoxal, deşi are mai mult plastic decât Sandero, nu este un model care pare sărăcăcios, ba din contră de când l-am văzut pe viu la Barcelona, orice alt Sandero pe care îl zăresc pe stradă mi se pare neterminat. Pentru a eradica impresia de austeritate pe care plasticul în exces o lasă în general pe orice maşină, Dacia a apelat la un artificiu subtil şi anume inserţiile de crom satinat, care "înnobilează" aproape orice suprafaţă de plastic negru, mai puţin bosajele – dar probabil ar fi fost un pic kitchos să-le regăsim şi acolo.

De asemenea, acest nivel de echipare vine cu jante de aliaj pe 15 inchi, bare de plafon, tot satinate, un ornament cromat pentru evacuare şi fundal fumuriu pentru blocurile optice frontale. Cele patru elemente contribuie la impresia sportivă a lui Sandero Stepway şi acesta arată ca un cercetaş preşcolar, gata de aventură într-o manieră simpatică, deşi părinţii lui, Dacia, ştiu că nu va ajunge foarte departe. Totuşi, Sandero Stepway va ajunge mai departe, decât orice alt Sandero, având la gardă un adaos de doi centimetri, care uneori poate fi diferenţa dintre o lovitură răsunătoare "sub centură" şi un alt obstacol trecut cu graţie şi lejeritate.

Cei doi centimetri se vor mai ales la proba de escaladat borduri, devenit sport naţional în zonele metropolitane româneşti, atât de zgârcite în spaţii de parcare propriu-zise. Dar despre discutăm mai mult mâine. Să revenim însă la analiza exteriorului, un aspect foarte important este că Stepway este un model tricolor, nu vă gândiţi la drapelul naţional, ci la faptul că doar trei nuanţe exterioare vor fi disponibile şi anume: Rouge de Feu, Gris Platine şi Gris Comete.

Să sperăm că şevaletul Dacia va conţine în viitor mai multe pasteluri pentru Sandero Stepway, pentru că doar prima arată cu adevărat bine, restul fiind cam lipsite de…culoare. Pentru a mai compensa austeritatea cromatică, Dacia oferă în schimb pentru Sandero carcase ale oglinzilor contrastante, un artificiu tot mai des aplicat de constructorii străini, mai ales la automobilele de oraş mici şi funky.

Ce putem spune despre interior?

 



Comentarii
Inchide