Dualitate: noua Honda Civic 1.8 Executive Navi

Autor: Oraan Mărculescu acum 10 ani Test in premiera

Interiorul noii Honda Civic îi va frapa pe fanii modelului precedent, deoarece combină stilul avangardist, gen Star Trek, şi unul mai convenţional. De apreciat faptul că japonezii nu au renunţat la ideea de cockpit dezvoltat în jurul şoferului, aşa încât se simte încă de la prima privire că maşina vrea pe cineva de preferat mai dinamic la volan.

Un volan simplist şi ergonomic, care ascunde trei cadrane rotunde, clasice. Poftim, clasice? Da – din nu ştiu ce motiv, designerii au decis să ne gratuleze cu un turometru analogic, lucru valabil şi pentru temperatura motorului sau litrometru. Iar lucrurile nu se opresc aici.

Interiorul noii Honda Civic imbina stilul clasic si cel avangardist intr-un mod ergonomic

Tot de manieră clasică au fost concepute şi instalaţiile multimedia şi de climatizare automată, plasate ergonomic şi intuitiv pe consola centrală. Mă rog, displayul sistemului de navigaţie e disponibil doar pe versiunea de top Executive, în nivelul de bază Sport aveţi parte doar de un modul de butoane suficient de arătos şi ergonomic.

Dacă duc lipsa amenajării comenzilor din cazul precedentului Civic? Da, din punct de vedere al originalităţii. Nu, dacă mă gândesc la ergonomia ceva mai bună a soluţiei mai clasice, adoptate pe noul Civic. Păcat, însă, că s-au redus şi compartimentele de depozitare din jurul şoferului: acum ai doar două suporturi de băuturi pe tunelul central şi cotiera cu un spaţiu mediu de depozitare.

S-a pastrat ideea vitezometrului digital, cu o idee inedita pentru condusul economic

S-a păstrat, însă, partea superioară futuristă a bordului: vitezometrul este tot digital (iar afişajul nu mai este obturat de volan!), iar în dreapta e un display color cu afişaj lizibil, navigarea făcându-se facil de la butonul de pe volan din stânga. Poţi afişa chiar şi wallpaper-ul preferat pe acest display! Mă îndoiesc, totuşi, că japonezii s-au gândit la fanii iconiţelor religioase…

Voi vorbi mai încolo despre butonul verde, situat la polul opus faţă de cel roşu, precum şi de indicaţiile colorate de pe displayul superior. În schimb, apreciez că plasticele bordului, chiar dacă pot părea cam plictisitoare, fiind toate negre, denotă o foarte bună calitate a fabricaţiei, aşa cum mă aşteptam de la japonezi. Nu voi risca să spun că e o ambianţă premium, dar nici nu e o diferenţă mare faţă de Audi sau BMW.

Honda Civic ramane un etalon in clasa compacta ca habitabilitate si modularitate

În schimb, ca şi habitabilitate, Honda Civic face legea în clasa compactă, clar. Spaţiul pentru pasagerii din faţă şi pentru cei din spate este foarte generos, iar locul pentru genunchii celor de pe banchetă e aproape un etalon în clasă. Bun şi spaţiul pe lăţime, pentru trei persoane, în timp ce spaţiul la cap e mai mult decât satisfăcător, câtă vreme nu e vorba de persoane apropiate de 2 metri înălţime.

Un plus şi pentru decuparea mai mare a portierelor spate decât în cazul predecentului Civic, dar mai ales pentru portbagaj: cu 470 de litri (în configuraţia cu 5 locuri), acesta rivalizează chiar şi cu sedanurile de clasă compactă! Hayonul, chiar dacă e mare, se deschide foarte uşor, iar bancheta fracţionabilă oferă aceeaşi caracteristică unică în clasă: pe lângă rabatarea spătarului, şi şezutul se poate ridica la verticală, oferind noi posibilităţi de transport.

Cel mai mare portbagaj din clasa compacta: Civicul rivalizeaza chiar si cu sedanurile

Dualitatea interiorului? Este pur şi simplu uimitor caracterul practic extraordinar de bun pe care îl ascunde această maşină nonconformistă, dar şi ergonomia foarte bună în condiţiile unui aspect şi calitate foarte bune pentru clasa compactă.

Să vedem cât de bună e noua Honda Civic pe şosea – pe pagina următoare

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...



Comentarii
Inchide